Čamac od prohroma

Započeo Zex, 22 April 2009, 18:31:55

giganova

Citat: rj poslato 26 April 2009, 20:57:06
mornaru pusti te mačore ulovio sam ih na jednom drugom sajtu imaju brodice u malom prstu ovo nas reda radi pitaju .  smiley033 smiley033

RJ pitanja su postavljena dobronamerno.Ovo je jedini forum koji je pokrenuo temu prohromski camci.

maverick tesko je sugerisati,uvek bilo koliko para toliko muzike,al ima mnogo prednosti ali i mana.O ceni necemo polemisati.Poliesterski u samogradnji ces dobiti za 400e al za2000e

Panonski Mornar

Što se tiče varenja prohromskog lima to je stvar bravara varioca nikako auto limara za takvo varenje se ide na atestiranje ,znam da ga u mojoj firmi vare sa lakoćom bez ikakvih problema a o brodicama neznam mnogo zato me i zanima taj njegov katamaran imaš u obaveštenjima upute za postavljanje fotki  smiley033
Kada sklopim oči nebom naiđu lađe,
zvona, lavež, komšijske svađe, miris svežeg oranja.
Ali kada svane vetri s reke zacvile. Znam, to tuže vodene vile, Dunav sedef odranja. Đ Balašević

rj

giganova znam da pitanje nije zlonamjerno  :thumbup:

smuki

Za 2000 e se oma od njega oprostis kad ga pustis na vodu  smiley010

sto mos danas ostavi za sutra

budens72

manite se ljudi čamca od prohroma...Prohrom je odličan materijal za palubnu opremu ,ali za čamac je skup i težak....a ko može da pogleda u njega kad sija sunce  :eek: :eek: :eek:

Panonski Mornar

Nije teži od hrastovog istih dimenzija a nije ni ogledalo taj tko ga hoće onapravit od prohroma valjda ima za par kila boje  smiley093
Kada sklopim oči nebom naiđu lađe,
zvona, lavež, komšijske svađe, miris svežeg oranja.

budens72

Ja još nigde nisam video čamac od prohroma,verovatno postoje razlozi zašto ih nema  :eek:

A ako nekom treba pomoćni čamac,pa zar nije bolje napraviti ga od aluminijuma...lagan a isto tako ne korodira  :thumbup:

maverick

ma covjeku je vjerojatno neugodno reci, snasao se za prokrom  :lol: i sad kad ga ima iskoristio bi ga za pravljenje camca, gotvo bi se kladio da nije otisao u trgovinu i kupio prokrom bas da bi radio camac

saleparobrod

Camac od prohroma je dobra ideja,hteo sam napraviti jedan za sebe,ali sam odustao zbog cene materijala.Ne mora biti tezak,jer je prohrom zilaviji od celika negarantovanog sastava kao i od aluminijuma i njegovih legura,pa se moze raditi i od tankog lima.Sto se tice varenja prohrom je najlaksi za zavarivanje,uz odgovarajuci aparat lako se moze dobiti nepropustan spoj.Moguce ga je variti DC-tig postupkom u zastiti gasa argona,ili mig postupkom u zastiti mesavine gasova argon-2%O2 ili argon-2%CO2(zavisii od vrste dodatnog materijala).Da se ne bi deformisao prilikom zavarivanja potrebno je konstrukciju mestimicno ispeckati,pa zatim zavarivati,ali ne dugacke varove,vec na preskok,20mm var pa 100mm preskok,tako nekoliko puta pa iz pocetka slagati var do vara,jer malim unosom toplote smanjuju se i deformacije,pa je iz tog razloga bolje raditi mig postupkom.Tu je mozda veci problem zastita od korozije usled dejstva mikroorganizama(algi),a prohrom na sebe ne prima boju.Camac bez kabine duzine 6m,radjen od lima debljine 1mm(obavezno rebran uzduzno)bio bi tezak oko 150kg.

tyger

Sale,šta je sa tvojim alu čamcem  :question:

saleparobrod

Prodao sam ga i napravio drugi istih dimenzija,samo od celisnog rebranog lima debljine 1mm,koji je priblizne tezine kao aluminijumski,uvek mi stoji na prikolici u dvoristu pa nema potrebe da bude od nerdjajuceg materijala.Svaki put kad idem na vodu vucem camac sa sobom,nevolim da se vozim  svaki put na istoj relaciji,vec malo na Savu,Dunav prosli vikend sam isao na Bosut.Svako selo ima spust do reke,sav pribor i motor natovarim u camac dok je u dvoristu,to mi je jednostavnije nego kad je camac bio u marini,pa sve moram da ubacim u auto,pa zatim u camac,pa posle opet u auto,pa u garazu.Prikolicu za camac sam atestirao i registrovao,par puta me je zaustavljala policija i nisam imao nikakvih problema,cak mi se cini da su me zaustavili vise iz radoznalosti da pogledaju celu skalameriju.Od prohromskog camca sam odustao samo zbog cene,cak mi se prohrom vise svidja od aluminijuma jer je elasticniji,na pr.kad prilikom udarca dodje do ulubljenja na limu prohrom ce se vratiti u prvobitan polozaj,dok aluminijum ostane deformisan,pa ako je camac neofarban posle par godina usled tih deformacija postane ruzan.

Zex

Budens72 nisi pratio temu od početka sedi 1.  :cheesy: Imam materijal Č4572 koji je delimično otporan na kiselinu i ta vrsta prohroma (ima ih više)ne može da se polira, uvek je blago matiran. Onaj koji može da se polira do visokog sjaja je Č.4580. Što se tiče čamaca od prohroma ima ih, i to piše u uvodnom tekstu koji nisi pročitao i zato si zaradio keca :veryangry:. To što se desilo čoveku sa tabanom čamca i jeste horor, zbog kojeg sam tražio Vaša mišljenja i po mogućnosti lična iskustva. Vaša mišljenja su mi značajna ali odluku još nisam doneo. Inače znam za postojanje još jednog prohromskog čamca u Dubovcu, bio je na prodaju i znam da nije imao rebra  :huh:. Mislim da su ga radili majstori koji nemaju baš nikakvo iskustvo sa čamcima.pozzz  :thumbup:

Spojene poruke: 27 April 2009, 15:14:49

maverick, maverick smiley025 U dobrom smeru razmišljaš i radi ti kliker :wink: Tačno si zaključio da nisam išao namenski u prodavnicu da bih kupio prohrom za čamac ali to nisam smatrao bitnim pa i nisam komentarisao. Taj materijal imam već četvrtu ili petu godinu i isplaćen mi je umesto novca za moj honorarni angažman,po mojoj želji, tako da je mene izneo oko 3e/kg. i mislim da po toj ceni uvek mogu ponovo da ga unovčim. :thumbup:

Spojene poruke: 27 April 2009, 16:32:37

Zašto prohrom? Na mestu gde sidrim čamac (ispred vikendice) je kamen. Koliko god da sam pažljiv ne mogu da ga sačuvam od udaraca (promena vodostaja, iznenadno letnje nevreme, a ja nisam tu i sl.)Dakle metal. Kao što sam ranije pisao do sada sam plovio metalcima koji nisu tako lepi ali su zahvalni za održavanje. Medjutim sa čežnjom gledam lepotane od aluminijuma. Kod mene ih nema baš toliko, a naročito ne onakvih čiju je sliku rj bacio na net. A hteo sam nešto nesvakidašnje, za svoju dušu...Brzina mi nije od presudnog značaja, moj čamac mora da ima mesta za još po nekog, bar dok ne budem u mogućnosti da imam po jedan čamac za svaku priliku. Ne znam kako do sada nisam znao za "Vukove sa Dunava", komentari su Vam sjajni, par likova sam zapazio odmah. Neki svoj stav zastupaju staloženo sa pravim argumentima iza kojih stoji iskustvo smiley033 a neki prilično nervozno i srčano ali se takodje vidi značajno iskustvo :ok: ako imate nove ideje vezano za temu čamac od prohroma ili možda natrčite na nekog ko ima takav čamac, pitajte ga za mišljenje pa se čujemo. smiley139
Ploviti se mora

Košava

Citat: budens72 poslato 26 April 2009, 22:39:33

@Zex lepo ti budens72 kaze dobro on to prati nije to za keca  :no:  pogledaj u kom ti pravcu idu saveti  do sada pa i moj.Evo ti jos jedan dobronamerni nemoj eksperimentisati sa prohromom niko jos do sada nije uspeo . I da ja tebe pitam kakav camac pravis kojih dimenzija odprilike ako nemas tacne dimenzije smiley033

Zex

Šalio sam se za keca. Zašto nema čamaca od prohroma, po mom mišljenju... skup materijal i prednosti prohroma u odnosu na standardni čelični lim, verovatno, po mišljenju koje preovladjuje ne vrede te razlike u ceni.Težina koju neki navode nije neki razlog protiv ako se poredi sa čelikom Č.0361 (standardni)jer je za tablu 1000x2000x2 mm. samo 800gr.na ceo čamac manje od 10kg.
Inače pravio bih klasičan dunavski čamac 5,3-6m. Nije mi žurba, stari čamac još služi. I svakako odluku nisam još doneo. Priznajem bio sam neodlučan ,kako stvari stoje, uvažavajući i Vaša mišljenja neću se upuštati u eksperimente...     bar za sada :rolleyes:   :cheesy:
Ploviti se mora

saleparobrod

Zex,ne nasedaj na provokacije,ideja ti je dobra,ako budes pravio taj camac table uzduzno orebraj i bice kao tenk.Za Dunav nemoj praviti kraci od 5.5m.Posto je voda koroziona sredina,pa usled dejstva mikroorganizama dolazi do prelaska iz pasivnog stanja metala u aktivno,tj dolazi do mestimicne pojave korozije.Da bi se to izbeglo,alge je najbolje mehanicki odstraniti,ako je moguce camac povremeno vaditi iz vode.