RIBOLOV PRIRODNIM MAMCIMA => Štuka => Temu započeo: orka poslato 26 Novembar 2012, 18:41:56

Naslov: Pravovremena kontra
Poruka od: orka poslato 26 Novembar 2012, 18:41:56
Kada je pravo vreme za kontru.. Sigurno se dosta vas naslo u nedoumici kada plovak krene da cupka i zaranja.., da li sad ili da je pustim jos malo..
Pa ako promasimo.., trebao sam jos da je pustim.., ili ako nam skine kedera, ili odustane(sto je retko).., trebao sam ranije da udarim kontru..
Kakva su vasa iskustva..?
Poruka od: tomislav34 poslato 26 Novembar 2012, 18:55:08
Kad plovak potone, čekam dok me adrenalin ne pukne toliko da moram kontrirati. Što je cca 10 ak sekundi.
Poruka od: riboLovacJoca poslato 26 Novembar 2012, 18:57:21
Ovo je teško pitanje jer meni posle više od 15 godina pecanja i dalje adrenalin radi kao i prvi dan (verujem da je to slučaj i sa ostalim Vukovima).
Imam jedno pravilo koga se ne pridržavam baš uvek u dva koraka:
1 - ako odmah krene sa topljenjem plovka čekam drugo topljenje plovka.
2 - ako prvo krene da ga vozi onda kontriram na prvom topljenju plovka

Mada zbog adrenalina često znam da kontriram po nekoj sedmoj varijanti pogotovo što ne vidim uvek početni udarac jer sam zaokupljen drugim stvarima.
Poruka od: Zmaj Strasni poslato 26 Novembar 2012, 19:09:12
Hehehe! Kad se samo setim jedne kontre. Zivci napeti ko struna, plovak seta i polako nestaje pod vodom, a ja udri kontru u prazno! Pogresan stap  :rolleyes:
Poruka od: genjura poslato 26 Novembar 2012, 20:30:01
e pa nije to ništa ,plovak tone puštam ga još metar da se igra pod vodom ,keder  ko dlan ja kontru a ono mauna .to je bolilo
Poruka od: dravski pecaros poslato 26 Novembar 2012, 23:07:59
ja imam jedno pravilo ako je manji keder kontra oko 5 sekundi od napada kod vecih kedera pricekam obicno drugo potapanje plovka i jos koju sekundu da malo ponese....
Poruka od: Badzo poslato 27 Novembar 2012, 09:19:23
Moja preporuka je da se uvek stavljaju dve trokrake na istu sajlu, a da kontra bude shto kasnije (15+ sekundi).Ali i sve to zavisi od golemine ribe koju pecamo.Ako znamo da na mesto koje pecamo ima shtuke od 3+ kilograma i oni najcesto uzimaju mamac, onda vreme za kontru nemora da bude toliko dugo. A obrnuto-kad pecamo manje shtuke!
Poruka od: dcarp poslato 27 Novembar 2012, 10:17:19
sve je dobro kad imas potapanje ili nosenje ,sta radite kad stuka polegne plovak i trese ga ko da pecas  babusku?
Poruka od: Badzo poslato 27 Novembar 2012, 11:59:32
Kad trese, onda ga prevrtava,  da bi ga uzela glavov napred.Sacekati josh par sekundi i borba pocinje :cool:
Poruka od: Zoran poslato 27 Novembar 2012, 19:01:56
Ovo što kaže Joca:

Imam jedno pravilo koga se ne pridržavam baš uvek u dva koraka:
1 - ako odmah krene sa topljenjem plovka čekam drugo topljenje plovka.
2 - ako prvo krene da ga vozi onda kontriram na prvom topljenju plovka

je i kod mene neko pravilo.
Zbog toga volim da koristim plovke sa dugačkim antenama i onim kuglicama gore radi lakšeg praćenja putanje kretanja. Zna često da nosi kedera ka meni, pa je teže kontrirati. Postojala je nekad davno i neka ''jelenska mast'' kojom sam mazao najlon pa je on plivao po vodi onako kao feder i nije bilo mašenja. Jedino je bilo gadno kad duva vetar  :cheesy:
Poruka od: koleq3 poslato 27 Novembar 2012, 19:53:39
po meni najsigurnije je kad vozi ili kad obori plovak,tu je sigurno,a kad zaranja,izranja par puta onda zapalim cigaru gledam kako ostali prate moje desavanje i kad popusim vise od pola cigare onda opletem kontru.
Poruka od: riboLovacJoca poslato 28 Novembar 2012, 21:06:05
koleq3 svaka čast na smirenosti.
Ja bacam cigaru kada vidim bilo kakvu aktivnost  :rolleyes:
Poruka od: igagula poslato 28 Novembar 2012, 22:37:38
sto kaze kolega u prethodnom p.bacam cigaru.zapet ko puska.cesto ako nesto susne,zeznem se pa ruka poleti i kontriram pre vremena.to na prve dve posle opustenooo :rolleyes: :thumbup:
Poruka od: orka poslato 29 Novembar 2012, 12:25:19
U vecini slucajeva se odmah vidi kolika je stuka napala naseg kedera.,ali opet i to je relativno i zavisi od velicine kedera,udice,plovka..itd
Uglavnom, kada dodje prava stuka,a to su one preko 1kg, vrlo brzo potopi plovak i krene najlon.,ako ga drzi pod vodom 10-15 sekundi vreme je za kontru..,ako krene da ga pimpla,gore-dole,hoce-nece,u vecini slucajeva je u pitanju gloca,pa se onda ne uznemiravam mnogo..
Medjutim na jezeru "joca" mi se par puta desilo da pimpla plovak,vrlo malo ga potopi i zadrzi,i  to potraje dosta dugo,i sve u mestu..,posle odredjenog vremena reko dosta vise hajde da udarim kontru,sigurno je neka gloca..,kad ono stuka 3-4kg..,udica je uhvatila za sami vrh,uopste ga nije gutala..,tako da se opet ponavlja ono staro ribolovacko pravilo,a to je da pravila nema..
Poruka od: stragi88 poslato 29 Novembar 2012, 16:38:55
ja koristim tehniku tipa odokativno  :rolleyes: sto se u sustini svodi na to da cekam da ga lepo potopi i sacekam jos 5-10s...e sad ako je oko mene veci broj pecarosa onda volim da pustim da se stuka igra duze sa kederom cisto da kolegama pravim zazubice  :lol:
Poruka od: zekazeka poslato 02 Decembar 2012, 13:10:53
po meni ne treba zuriti, stuka je jedno alavo stvorenje i bolje je pustiti da se sama zakaci nego poraniti sa kontrom. Stuka ume da drzi kedera i po nekoliko minuta u ustima a da ga ne proguta, bukvalno se igra sa njim a vi pri ranoj kontri iscupate udicu iz kedera u prazno (ja sam cekao i po 15 minuta) ...dosta zavisi i od toga gde kacite kedera...
Poruka od: ctpaba poslato 02 Decembar 2012, 17:28:17
Kad sam prvi put bacio balerinu masjtor mi rece, kad zabode plovak izbroj do deset, zategni strunu i onda dugacak zamah.
Mogu reci da sam rekl kad povuko u prazno. mozda dva ili tri puta.
Evo danasnjeg rezultata, dva udarca dva dobitka :) http://vukovisadunava.com/stuka-82/galerija-ulova-2012-stuka-na-prirodne-mamce/new/#new (http://vukovisadunava.com/stuka-82/galerija-ulova-2012-stuka-na-prirodne-mamce/new/#new)
Poruka od: Amater84 poslato 10 Januar 2013, 12:22:39
Ne diram štap dok ne potopi plovak bar na 15-ak sekundi, a ako ga pusti da izroni, e onda sačekam da ga još jednom dobro povuče, zategnem najlon i zveknem kontru.
A imam kolegu koji uvati štap u ruke čim počne keder da beži! I ne možeš čoveka nagovoriti da sačeka bar malo, a redovno omaši!  :lol: čim malo zaigra plovak i on sav počne da se trese...
Poruka od: ctpaba poslato 11 Januar 2013, 12:01:57
Pa to su momenti kada ti trebaju zivci. Moje odbrojavanje je do 10 ali sporo brojim.
U nekim drugim tehnikama ti opet treba dobar refleks da cimnes istog sekunda kao kad pecam klena na primer
Poruka od: Olovo poslato 11 Januar 2013, 12:55:50
Svi smo imali priču :("Ala sam se izmašio juče, a imao sam 2 ribe i dva otkačinjanja, svaki drugi zabačaj udari") :cheesy:
Ne znam , rđava je to stvar za polemiku, ali treba upamtiti te dve kontre, obično iz iskustva znam , da su drugačije , i držati se njih.
Naravno menjanja dubina i gramaža u toku pecanja bez aktivnosti se podrazumevaju.

Poruka od: Nebo poslato 11 Januar 2013, 15:19:49
Olovo, nisam siguran na šta si mislio kad si pomenuo gramaže, ovo za dubinu OK, ako si mislio na dubinu na kojoj keder cirkuliše mrd tamo, mrd vamo... ovo glede teme štuka na prirodne mace
Poruka od: Olovo poslato 11 Januar 2013, 18:02:43
Sa menjanjem plovka-pampura kao pesnica koji nosi 40 grama  , prelaskom na lakši plovak.
Poruka od: Igorman poslato 18 April 2013, 11:10:25
treba ga ostaviti da proguta i onda kontra . Ali ako je mala stukica ima kada nosi u ustima kedera i nikom nista. A desilo mi se ubaceno par stapova i dira dira nestaje plovak opet nestaje ja dur kontra vucem nista ono pogresan stap  :lol: pa onda udri kontru na pravi i eto je .
Poruka od: chmi poslato 18 April 2013, 12:29:20
Ne treba cekati dugo. Ako je iole bolja stuka brzo spakuje ribu. Kad je hladno cekam malo duze a leti su dvokilasice bukvalno znale da cupaju stap iz drzaca. Leti 4-5 sekundi, zimi 7-8 sek
Poruka od: ctpaba poslato 18 April 2013, 16:39:23
ja uvek isto, i zimi i leti. Brojim do deset. samo sto zimi brojim sporije a leti brze :p
Poruka od: lukaaaa poslato 19 April 2013, 21:32:32
takodje, djed, koji peca preko 50 godina mi je rekao, da brojim do otprilike 7-8.
ja lupim kontru cim zaroni plovak, ali bas kad zaroni, naviknem se na belu ribu i  plovak, cim zaroni povucem tako i balerinu isto, retko kad se otkaci.
Poruka od: darkokm poslato 03 Maj 2013, 15:48:13
Prema osecaju, neki put cekam i do minut,  jer mislim da je bolje duze sacekati dati joj vreme da proguta ribicu.
Poruka od: Opinel poslato 22 Maj 2013, 11:52:04
Kad krene da glođe kedera, ja pripalim cigaru, dok moj kum koji nije pušač otvori pivkana i laganica, ona je blesava ne treba žuriti, sama ona sebe upeca
Poruka od: alokiN_17 poslato 03 Septembar 2013, 16:17:35
Poveo me drugar prvi put na stuku pa evo nekih smernica prema kojima cu se u buducnosti upravljati.
Prvo je udarila kilasica,malo se igrala i kada je potopila plovak lagano sam namotao visak najlona(sto mu dodje tih 5,7,8 sekundi zadske) jaka kontra i tu je.
Druga 300-400g vozala levo desno i na kraju maltene pod noge i iskivi se plovak onako na stranu,cekam cekam, nista,stoji plovak stojim ja,nakon par minuta mi dosadi i reko ajde da udarim pa sta bude,progutala kedera udica joj prosla kroz telo,sledeci put cu ranije kontrirati. od sad pa na dalje 10sekundi i udri pa videcemo...  :tongue:
Poruka od: Olovo poslato 03 Septembar 2013, 17:28:59
Uvek sam voleo a i dosta puta mi se dešavalo papmurajući  štuku da odem sa mesta do nekog kolege pa se sa njim ispričam ili odem da malo vidim druga mesta , a kad se vratim , plovka nema ..Dešavalo se da nema i oba plovka , (potopila štuja) ondak udaram kontre kao buzdovan.
Poruka od: johannes poslato 23 Februar 2014, 14:19:08
ih...dugo nisam pecao na balerinu....al znam da kad krene da "pimpla" i posle toga kad počne da vozi balerinu ili je potopi - drk!!! kontra bez obzira koliko je vremena prošlo....i retko kad omašim :ok:...e sad, nekad i pregrize najlon, ali to je već druga stvar...
Poruka od: DegenErik poslato 16 Mart 2014, 10:09:02
Dobro pitanje, ali tesko.
Moje iskustvo je da nikad ne znas, ne postoji sablon.
Iskusnijim pecarosima je lakse da procene kad je vreme za kontru.
Ja, posto nisam imao previse susreta sa stukom, umem da prerano kontriram, zbog adrenalina.  :cheesy:
Mada imam strpljenja i uglavnom se isplati.
Pomocu tog strpljenja sam uhvatio moju najvecu, 2,5kg.  :smiley:
Poruka od: jovica28 poslato 07 Maj 2016, 19:15:10
Cim pocne da nosi i tone.