Zašto kupiti vrhunski feeder štap

Započeo tomislav34, 23 Oktobar 2014, 18:13:46

tomislav34

Odabir prvog feeder štapa je uvijek "veliki" problem. I meni je bio. Silno sam želio probati tu tehniku i nije mi žao, jer me je oduševila. Međutim, kakav štap kupiti, šta očekivati od štapa, to je početnicima veliko pitanje? Manje više, na feeder se prelazi uglavnom sa debelih toljaga za dubinski ribolov, obično nekih teleskopa, možda po neki šaranaš ili plovkaroš pređe na feeder. Kako dobiti povjerenje tankih, savitljivih štapova. Tako se na početku, obično biraju neki jači štapovi do 150 gr. Obično se želi na početku proći što jeftinije i onda se kupuju, neke "tanđare". I to stvarno mogu razumjeti. Ali, zašto i za drugi i treći itd. opet gledati da se prođe što jeftinije. Pratim teme svih vrsta ribolova i koliko vidim u drugim tehnikama se daleko više novca izdvaja za štapove. Prvenstveno mislim na šaranaške i varaličarske. Kvalitetan, vrhunski feeder štap može ponuditi veči užitak u feeder ribolovu, nego što to nude skupi varaličarci ili šaranaški štapovi u tim tehnikama. Feeder je fina tehnika i onda se potrudite da imate fine štapove, jer će te daleko više uživati u ribolovu. Ako možete imati 3 štapa od 50 eura, onda možete imati i jedan od 150 eura. A siguran sam da je veći užitak imati jedan od 150 eura, nego 5 od 50. Zašto feederaši škrtare kad kupuju štapove u odnosu na šaranaše ili varaličare? Želim potaknuti ljude da ipak razmisle o nekom vrhunskom štapu kod slijedeće kupnje, jer će biti zadovoljniji i brzo će shvatiti zašto su ti štapovi ipak malo skuplji. Od same izrade, a da ne pričam koliko imaju bolje performanse.

lineker

Sada sam kao pocetnik zbunjen ovim misljenjem.Citajuci puno na forumu o feederu zakljucio sam da cu za pedesetak evra moci da sebi kupim stap koji ce me sluziti duze vreme, a ne samo kao pocetnika u feederu, naravno ako se oduprem ludovanju za novim, modernijim itd.Kad ono  to ce biti neka "tandjara" od 150g za Dunav?!

zavisi za gde ti treba i zavisi koliko si spreman da poslusas savete...

tomislav34

Za početak će to biti OK štap za 50E. Ali sigurno da sa tim štapom nečeš osjetiti maximum uživanja u feeder ribolovu. Kada probaš odloviti sa malo skupljim štapom, zaista shvatiš da je to od 50 eura "tanđara".  I smatram da početnisi i ne trebaju kupovati te skuplje štapove, osim, ako im nije problem izdvojiti toliko novca.
... smuđ, šaran, a bogami i kečiga ... :)

Ja mislim da se fideras ne postaje iz nicega. Tj. da neko tek tako odluci-ja pecam na fider. Mislim da fidersi prelaze uglavnom sa klasicnog saranskog pecanja i pecanja bele na fider. Posto oni vec imaju dosta opreme u koju su poprilicno ulozili, vecina bira neku srednju klasu fidera za pocetak. Ja npr. imam Nevis Axum Carp Feeder 3.6m 3+2 koji sam dobio na poklon. Pre njega sam koristio Nevis Tele Travel 100 na koji sam dodao fider vrh tako da sad imam 2 fider stapa. Jedan skleptan od kombinacije ne-fidera i fider vrha i drugi koji spada u nizu srednju klasu. Ne mogu sa ovih drugim da pravim daleke zabacaje sa hranilicama od preko 40 g, ali nemam ni potrebe. Na DTD kanalu koji ove godine tece bas brzo, pecao sam na oba bez problema i imao lepe rezultate. Sarana na fider nisam pecao na komercijali. Na Dunavu sam bacao najvise 40m sa njima i nisam imao potrebe za dalje. Ovo sto imam sasvim zadovoljava 90% mojih potreba za belom ribom. Finansijski momenat je bitan za kupovinu skupljeg stapa jer znam da mi teba minimum 100e, ali to mi sad nije prioritet pa nastavljam sa ovim sto imam dok ne dodju neka bolja vremena.

da014

Pazi, uvek je bilo koliko para - toliko muzike.
Kao sto reče Zmaj federasi obicno postaju od sarandžija koji su krcati ne tako jeftinom opremom. To je slučaj i samnom.
Kod kupivine prvog feeder stapa pozvao sam se na svoje iskustvo sa kupovinom saranskog pribora: ajd da prvo kupim nesto jeftinije pa cu posle to da prodam pa cu uzeti nesto skuplje-kvalitetnije. Dok sam skupljao lovu za to nesto kvalitetnije ono jeftinije se polomilo, pohabalo, prslo, pocepalo tako da ni dinara nisam mogao da izvučem od toga.
E da se nebi ponovo opekao sa feeder kompletom nisam kupovao nista dok nisam imao dovoljno za Daiwa ProCaster 3, 9m. Tri vrha za sve situacije. Odmah sam ga upario sa Daiwa MegaForce 3500 masinom. Sve je bilo oko 120 eur. Malo li je... I evo treca godina pecam sa tim kompletom i sitnu belu i krupne sarane na komercijali. Samo menjam vrhove i spulnu sa debljim ili tanjim najlonom.
Ista priča sa torbom za pribor, futrolom za stap, stolicom... Ne kupujem nista dok nemam para za kvalitet. Srećom tu su čekovi, odlozeno placanje i slicne kombinacije...
Znači moje previlo je ne kupuj jeftino, pokajaćeš se kad tad... Ili ništa ili dobra stvar.
E sad ce neko reci daiwa shit, jeftino, da se razumemo, meni je to dovoljno skupo, dovoljno kvalitetno i pruza mi dovoljno zadovoljstva.

lineker

Ok.To je tu negde, 100 do 120 evra za komplet, u ova vremena pristojna suma za prosecnog porodicnog coveka.I naravno pocetnika u feederu kome ce taj komplet predstavljati revoluciju u pecanju, sa obzirom da sada pecam na hranilicu sa teleskopom od 20 do 40g na Dunavu.Znam da nekome to zvuci smesno, ali mi i to predstavlja zadovoljstvo.

simskg

Ako se neko bavi ribolovom aktivno i kao moze sebi da priusti dobar i kvalitetan stap pa sto ga ne bi uzeo.Feeder kao nacin ribolova mi se na prvu svideo(iako aktivno pecam i na plovak i bacam varalice),pa tako poucen primerom da je bolje kupiti jedan kvalitetan nego tri obicna stapa,moja preporuka uvek uzeti bolji stap iz vise razloga,pruza veci konfor,zadovoljstvo......   a i na kraju ako covek odustane od tog nacina ribolova lakse ce ga prodati nego obicne motke.

feedermaster

Ja sam se sad malo izgubio u temi ali bih pre svega rekao da početnici prave naj veću grešku jer u velikom broju slučajeva kupuju prejak štap misleći da sa nekim medijumom neće moći da pecaju u toku neke reke ili recimo fideri im izgledaju pretanko i preslabo za borbu sa iole krupnijom ribom.
E sad, ja sam po savetu Nenada Kostadinovića koji je prilikom moje prve kupovine imao prodavnicu pribora, kupio energotimov kompetišn fider a pecam na Savi. Lajt štap za reku, zaista mi je to bilo neuobičajeno iz nekog ranijeg ne baš velikog iskustva. To se zaista pokazalo kao odlična kupovina i dan danas ga  koristim. U međuvremenu sam po savetima nekih drugih prijatelja uzeo i daivin prokaster čiji je koncept izgradnje totalno drugačiji od energotima i mogu reći da mi daleko više situacija pokriva kompetišn. Prokaster me zaista lepo služi na komercijalama sa ribama od 7-8 kg. pa gore.
Naravno posle je došao na red i nešto od mavera i to genesis blek ajs 100 gr.
Sad recimo  svakome pored kompetišn fidera za rečno pecanje mogu preporučiti jeftinije štapove, recimo tog maver genezisa ili energotim blek spajdera koji je zaista super štap. Siguran sam da se niko sa ovim štapovima neće pokajati bio početnik ili ne a nespadaju u visoku i skupu klasu.

Stvarno zasto? "Posao" ce zavrsiti bez greske i onaj od 40-50 evra,kao i onaj od 150-200 evra.Ovaj skuplji bi trebao da bude laksi(kvalitetniji karbon)da ima kvalitetnije provodnike,tanji blank,bolju zavrsnu obradu,kvalitetniju plutu..Sve to doprinosi vecem zadovoljstvu i uzivanju u feeder ribolovu..Da li ce neko imati "vrhunski" feeder zavisi pre svega od finansija kao i od licnog stava i razmisljanja..

najgora je po meni parola "posao ce zavrsiti...."

ja idem na pecanje da uzivam, ne da mi zavrsi posao neki stap da izmesarim sto vise ribe mogu. posledica toga je i sto finija oprema

ko zeli fiderom da se bavi, mora imati bar 3-4 stapa razlicitih duzina i tezina bacanja.
ko tvrdi da mu motka od 150 gr sluzi za pecanje bele ribe , taj nema pojma o cemu prica.

Naravno da se moze itekako uzivati i sa jeftinim feederima.,zadovoljstvo i uzivanje u ribolovu ne cini samo kvalitetna oprema.,ima tu mnogo stvari..Sto se mene tice,vise bih voleo da se vratim u proslost i pecam na germine a da ribe ima i da se peca,nego da koristim feeder od 150 evra i uzivam u njemu pecajuci u polupraznim vodama.. :no:

tomislav34

Slažem se laki, mada ima dosta vrhunskih štapova koji mogu pokriti jako puno situacija. I to je jedna od tih karakteristika skupih štapova, što se može uživati sa njim pecajući crvenperke, a ima snage i za mrene i šarane. S njima se može daleko i što je još važnije precizno zabacivati. Tako da ako odabereš pravi, dovoljan je i jedan.  I to za parolu "završiti posao" se apsolutno slažem! Razumijem kad neki šaranaš usput feederom lovi bijelu ribu, pa kupi neki formax ili Spro da si prikrati dosadu. Ali, ako loviš isključivo feederom, šteta je da ne uživaš 100% u tom ribolovu.

Citat: laki22 poslato 23 Oktobar 2014, 20:49:31

Sa kojim feederom bi ti pecao belu ribu na Dunavu i drugim rekama brzog toka? Na vecini mesta i terena je potreban heavy feeder.,naravno ne zbog ribe vec zbog brzine toka reke i teskih hranilica koje se koriste..Kada neko peca belu ribu to mogu biti ribe do 400-500g a mogu i od 1-3,4kg pa prema tome ne treba iznositi pausalne ocene kako neki stap nije za nesto..a naravno da je heavy feeder tb-150g apsolutno prejak za ciljano pecanje bele ribe na stajacim vodama.