Koliko daleko je moguće zabaciti feeder štapom?

Započeo tomybreaker, 26 Februar 2013, 20:28:41

Gledao sam svojevremeno kako DG baca i preko 120mt onim njegovim River motkama od 4,2. Nije lako dobiti aerodinamicnu hranilicu punu hrane i plasirati je tako daleko i kada nema vetra. Slozio bih se sa Draganom kada kaze da su te daljine potrebe u nekih 2% slucajeva. A sta kada se zadesimo u takvoj situaciji, da sedim i gledam kako drugi pecaju?  :no:  Valja ipak imati motkicu koja to moze da postigne. Na zalost prisiljeni smo da sve cesce pecamo na revirima na kojima cesto treba daleko mlatnuti. Primer neka bude peskara u Zr gde se na odredjenim mestima peca pod sajlom na nekih 130mt, ili Kasapska ada gde takodje treba podbaciti sajlu na nekih 80mt. Ima jedno lepo divlje jezro na kome pecam sarana i tu ga trazim u zavisnosti od mesta na daljini od 80 do 130mt. Iskreno, nisam probao feeder stapom ali dok pocne sezona javljam daljinu koju sam postigao. Tu postoji jedan novi momenat...pribor mi nije pao s neba nego sam grunuo par hiljada za njega pa bas da ga teram do maximuma...neka me stra'ota vata  :rolleyes:
Na reci (bilo kojoj) ovo nema nikakvog smisla jer je na tim daljinama nezaustavljivo i 300gr grippa saransko.  :takoje:

pexon

Ma jes, kako nije. Jesi video na onom snimku kako je doveo onog rmpaliju da bači preko 150m. Zavisi od štapa i pribora, al zavisi  i od konstitucije pored same tehnike ribolovca. Ja od 170 sigurno neću moći da izbacim kao neki dvometraš ako imamo sličnu tehniku izbačaja.

gresis, ovaj gresis silno sine  :rolleyes: :lol:

bas na reci kao sto je Sava, a rekao bih i Tisa, koje znaju leti da se dobro ugreju i uspore (tu ih malo i Dunav ..be kada ih podupre) dalek zabacaj moze da napravi veliku razliku. Toliku da jedan na 30m peca deverikicu prst ipo a drugi na 50-60 metara vadi samo komade.

I Pexon je u pravu, moj Kum baci jos dalje od mene, jer ja jaci i vislji i pritom mu totalno nije stalo do stapa

RobinEM

Da malo ozivimo temu. Nikako da se sastanem sa stapom po pitanju izbacaja. Ne vjerujem u daljine preko 80 metara sa tunel hranilicama ali nikako. Realnih 60 metara prosjecan feeder moze bacati. U zadnje vrijeme iz nekog razloga i protiv svake logike prilikom pecanja bacamo sa full izbacajima odnosno sto dalje. To je sve uzrokovao proslogodisnji lov krupne deverike 2,5+ kg koja se pecala pa skoro na pola Save. Ove godine se pripremalo mjesto jos od decembra pa se dobro izmarkiralo i doslo do zakljucka da je prelaz izmedju sljunka i blata na 50 metara. Stara serija aqualita lomim stap i 1 od 5 da uhvatim tu daljinu sa 60 grama hranilicom. Kolega sa novijom serijom glatko baci 60 metara ali i tako sa mojim stapom on ide 50 skoro svaki puta. Znaci ima velikog znacaja i sama tehnika zabacivanj. Ima li slzcajno neki video da je ko nasao o tome. Ljudi za 50 metra sam se nahodao dok sam razvukao da uklipujem stapove, a ko god baca preko toga skidam mu kapu.

Optimalnu težinu hranilice prema štapu sa optimalno debelim monofilom ili strunom uopšte nije problem izbaciti daleko preko 50m. Problem je što mnogo češće izbacujemo maksimalnu nego optimalnu. Hranilicu od 100gr pa još punu mnogo dalje baca realni max 200gramac nego realni max100gramac ili 120gramac.  Moje iskustvo i to ne samo sa fider štapovima mi otprilike govori da je kod štapa kome je napisan realan raspon, optimalan izbačaj negde od 2/3 do 3/4 maksimalne deklaracije. Dakle ako je 100gramac, hranilica 50gr + hrana, negde 70 - 75 gr ukupno. Problem je što na reci uglavnom optimalna hranilica na maksimalnim daljinama ne stoji u mestu pa smo prinuđeni ili da skratimo izbačaj povećanjem težine ili da siću pecamo 200gramcima :lol: A tek što leti kad monofil pukne pri izbačaju u pravom trenutku pod idealnim uglom. :lol: Šalu na stranu, naviknut na krute varaličarce i manje terete, na svojim prvim pecanjima u ljigavi fider opterećen teškom hranilicom nisam imao poverenje pa sam bio malo oprezan. Brzo sam skapirao da opreznošću ne postižem daljinu pa sam grunuo iz sva snage. Jbg, puče osnovni monofil jer sam po savetu majstora stavio 0,20 na 120gramac, a za šok predvez nikad čuo. Odeeeee... :cheesy: Bar sam skapirao da ljigavi fider uopšte nije u opasnosti. Zato kad je sve optimalno, pa još long kast mašinica uopšte nije problem umlatiti prolaznika koji se šećka kejom sa druge strane. :sad:

obradmiki

Ja na Tisi sa starim aqwlajtom 70 m kao nista,haranilica tunel 60 g . Sto kaze Ibanezi cu nekog na keju da roknem :rolleyes:

Spojene poruke: 09 Maj 2020, 06:59:01

A taj nov je mocuga u odnosu na stari ,taj hranulicu od 60 g ne oseca i normalno je da ces da baci ladno tu daljinu

Just sayin`.

I mene je svojevremeno interesovalo kojim teretom se postiže najdalji izbačaj, pa sam davno napravio eksperiment, sa četiri različita štapa. Rezultati testa su prikazani grafički i nije teško napraviti zaključak. I može da priča ko šta hoće. Naslušao sam se svakakvih teorija.

Osim daljine kod izbačaja je nekad važna i preciznost. Kako tačno tu stvari stoje ne znam. Ali pretpostavljam da se najpreciznije izbacuju tereti koji su manji od Tbmax. Da li ½ ili 2/3 ili ¾...?

Rizik od loma je prirodno najveći kod Tbmax, ali ako je deklaracija Tbmax korektna tu ne bi trebalo da bude problema i kada teret izbacuje Švarceneger, iz mlađih dana.
Ja sam maksimalne terete izbacivao punom snagom, jer sam strahove oko toga davno prevladao. Ako pukne, taj štap je svakako za bacanje u đubre. Bolje da pukne na izbačaju nego na ribi,

Da bi rezultati bili verodostojni, svaki teret je izbačen tri puta, a uzet je onaj najdalji.
Da bi se zadržala identična aerodinamička svojstva različitih tereta, tako da promena tereta ne utiče na aerodinamiku i time na daljinu, on je bio jedna omanja plastična flašica u koju su dodavana zrna od po 5gr. Sve do Tbmax označeno na štapovima.
Dan je bio bez vetra a livada široka i dugačka. Tako da, sve u svemu, ne bi trebalo da ima sumnje u verodostojnost merenja.
Postignute daljine su relativne jer zavise od mašinice, debljine strune, aerodinamike tereta kao i od tehnike bacanja. Takođe i od akcije i dužine štapa. Ali to je nebitno za pomenuto merenje odnosa -teret/daljina.
Upotrebljeni štapovi nisu fider već varaličarski, ali to ne bi trebalo da bude bitno.

Uostalom, eksperiment i nije teško napraviti. Potrebna je samo dobra volja i dobra livada.  :cheesy:

Ja kontam slob,ti kad odeš na pecanje, svi okolo tebe sklapaju štapove, ti raširsi mape i grafike  :lol: :lol:  :lol:

Citat: RobinEM poslato 08 Maj 2020, 23:58:33
Za takve 'smislene' distance na RECI po meni je to 70m-maks 80m na kojima moze da se drzi tempo (kakav takav) i da kazemo odrzava hraniliste potrebno je sve do perfekcije uklopiti....od odabira stapa, masine, linije, oblika i tezine hranilice tj. njenih aerodinamickih mogucnosti i na kraju par jako bitnih stvari koje nas mogu poremetiti u svemu tome...
Tehnika zabacaja, poznavanje sopstvenog pribora tj. doza straha od prejakog zamaha i pucanja i na kraju, konstitucija doticnog ribolovca.
Kada sve to prilagodis i prebolis kako treba onda moze.

pex

Kao sto rece Grof, sto extremnije to specificnije.
Na Drini sam pecao na 90m u jakom toku sa 150 grama tunelkom.
Moze ali je sve bilo blizu savrsenom.
E da, kada su pustili i poslednju turbinu ni 150 grama nije drzalo.

Citat: glos poslato 09 Maj 2020, 07:24:38
Just sayin`.
Jarane moj nesto kod tebe ne stima, kako je bre pukao 0,40mm kao sok na feederu. De nemoj se za.ebavati i za.ebavati ljude. Stvarno ga preterujes vise.
Kakvih 0,60mm kakvi bakrači bre.
Sa 0,28mm pravim ide 150 grama na 90m. De saberi se malo kad pises.

Pozdrav
Čuvajmo prirodu pa ćemo sačuvati sebe

vladimir022

A ne pisi on za feeder.. on pise sta stigne, gde stigne

Послато са POCOPHONE F1 помоћу Тапатока

Citat: glos poslato 09 Maj 2020, 07:24:38
Just sayin`.
Glos ma neka puca i izbija SIC-eve, barem nemas problema sa abrazijom...

Pa jbm li ga, imam hranilicu, olovo, sve zajedno oko 200 - 250 grama. Male udice i 0.30 predveze.

Nije 0.40 šok lider nego osnovni ( bio, sada je 0.50 ). I puca(lo) je samo tako.
Nije meni namjera zbunjivati nego podjeliti.
Dunav..

Deniss

I tacno ce me Slob navuci na belaj neki. Sad razmisljam koliko bi mogla ova mocuga da baci, samo valja stisnuti i baciti.