Bolonjeze štapovi...

Započeo Bigash, 05 Avgust 2008, 07:54:10

takodje, riba je tu da nam ulepsa vreme provedeno u prirodi a ne sluzi kao trofej i meru uspeha pecanja :wink: laksi stapovi samo upotpunjuju taj dozivljaj

Tostolobik druze, ako vecinom pecas na Savi na toj dubini onda prvenstveno gledaj bolonjez od 6m.

Tolstolobik

Pa pocetkom sezone pecam na dubini do 1,5m u brzij vodi a na keto na dubini od 3,5-4,5m...

Pecao sam na Savi oko Obrenovca na dubini od 4.5m bolonjezom od 5m, koji stvarno ima 4.85m.
Iza mene strma obala, mucio sam se kao crnac na plantazi.
Tada nisam imao bolonjez od 6m.
Proceni sam druze, ugodjaj sa peticom je zaista bolji, mnogo manje boli ruka, lakse je.
Pecam pocesto na Drini, nosim uvek bolo od 6m ali nisam pecao 2 puta na njega, ima 2 vira gde pecam na njega jer je dubina oko 5-5.5m.
Na Savi pokusavam da pecam peticom kad god mogu ali je sestica za Savu, Dunav, Tisu i takve reke bolji izbor.

Imao sam razne sestice, ne neke vrhunske ali osrednje, svaka mi je umarala ruku a tezina im je bila oko 230-250gr, umoran gubim koncentraciju, promasujem...
Jbg., sve ima svoje.

Citat: Blizanac poslato 10 Jul 2014, 01:09:37
Neki ljudi bas umeju da me nasmeju  :clap2:, drzao sam ja stapove u ruci koje vecina u srbiji nece da vidi u zivotu, tako da znam sta je dobro a sta lose! Isto tako znam i sta meni odgovara i zavrsava posao! A za one koji koriste samo lake stapove i vredjaju one koji iz bilo kog razloga imaju teze imam poruku da RIBU NE PECA STAP NEGO ZNANJE!!! Nadam se da nece neko pogresno da me shvati, ne volim ribolovacke price o velicini i tezini ulova zato necu ni da pisem sta sam sve i koliko izvadio za par pecanja... Pozdrav za sve prave ljubitelje ribolova, BISTRO.... smiley033
Vecina ovde prisutnih ili poseduje ili je drzala u ruci veoma dobre stapove. Vecina ovde prisutnih pokusava da pruzi dobronamerne i, po njihovom misljenju, i po njihovim iskustvima, dobre savete.
Nisam primetio da neko ismeva ljude koji koriste teske stapove. Ono sto sam primetio je da neki pokusavaju da objasne probleme koji nastaju prilikom koriscenja teskih stapova, a ti problemi jesu nepobitna cinjenica.
Kada si vec pomenuo znanje : Imam preko trideset godima ribolovackog iskustva, i mogu ti reci da je umorna ruka, prosto, umorna ruka. Mozes imati znanja koliko ti drago, ali umor je umor i to sa teskim stapovima (koje je potrebno ceo dan drzati u rukama) nije moguce izbeci. Nije samo to problem, ukoliko te "keca" sitan skobalj a ti koristis lak plovak na "kilasu" od stapa... Pa brate, to vise nije pecanje - to je tesko mucenje! Veruj mi, znam iz licnog iskustva. E sad, mozda je neko daleko jaci od mene, ili je dizac tegova, ili je supermen... ali ja nisam nista od napred pomenutog, tako da meni takvi stapovi prave ogromne probleme u nacinu pecanja koji JA praktikujem.
Na Drini jeste moguce koristiti teze stapove jer se stap drzi (uglavnom) pod 90 stepeni i "vaga" ne dolazi toliko do izrazaja, ali imas problem na kontri. Tezak stap "lomi zglob" jer situacija cesto zahteva da se stap drzi iznad glave da bi se smanjio luk na velikim daljinama. U takvim situacijama, kontriranje sa takvim stapom je daleko od nekog prijatnog osecaja.

Nisi se izjasnio ni sta pecas, ni na koji nacin to radis. Ljudi koji su komentarisali tvoj post polaze od sebe samih i nacina pecanja koji oni praktikuju, uzimaju u obzir najcesce situacije u kojima bi oni taj stap koristili. Konkretno, za mene bi taj stap bi sledece do neupotrebljivog, zbog nacina na koji bi JA (a ne ti) koristio taj stap.

Kada smo kod ribolovackih prica : Nije poenta u kolicini ribe koju upecas. Ukoliko ti se jede riba mozes otici do ribare - to je jeftinija varijanta (u vecini slucajeva) od pecanja (dozvola, doplate, oprema, primama, gorivo...). Poenta je u kompletnom dozivljaju - iz tog razloga i idemo na vodu (cenim, bar vecina nas). Stap utice na taj dozivljaj. Nije isto pecati sa nekom motkom i sa kvalitetnim stapom. Prosto i jednostavno - nije isto. To ce ti reci svako ko je probao obe varijante.

I na kraju : Ukoliko tebi taj stap odgovara, ukoliko ti ne umara ruku, ukoliko resava situacije u kojima se ti nalazis, ukoliko odgovara tvom nacinu pecanja i potrebama koje ti imas u istom, ... sta te briga sta drugi misle o tome? Uzivaj u svom novom stapu i u pecanju.... i naravno, zelim ti da te dugo sluzi.
Medjutim, moras shvatiti da nekim ljudima taj stap ne odgovara. Oni imaju pravo da iznesu razloge zasto NJIMA takav stap ne odgovara.

Spojene poruke: 10 Jul 2014, 14:47:32

Citat: Tolstolobik poslato 10 Jul 2014, 10:36:44
Za dubinu od 4,5m predlazem ti da uzmes sesticu.... odmori ces se - veruj mi :)

Tolstolobik

Hvala na savetima kolege,razmislicu  jos malo pa cemo  videti,ovde me svi odvracaju od bolonjeza,kazu nezniji su i slabiji,svi navuceni na mec stapove kao i ja ali meni se bolonjezi svidjaju i definitivnio kupujem neki  uskoro,samo da razmislim koja mi duzina treba... :)

VooDoo_Chile

Pecanje sa meč štapom/bolonjezom je stvar ukusa i stila pecanja. Imam po nekoliko komada i mečeva i bolonjeza u svim dužinama od 3.60 do 7m. U suštini meč koristim za vegler, bolonjez za reku (i retko za duboka jezera) i to najčešće 6-icu 20 gramac. Na Moravi nigde nemam preko 4m dubine, najčešće pecam u 2m ili manje i uvek koristim 6-icu, zbog kontrole i skobaljaške kontre na 30m daljine, ali ima kolega koji pecaju na istom mestu sa mečevima. S druge strane, kad na plićaku nagazim skobalja u kasnu jesen u metar dubine na 10m od obale, uživam da pecam sa "avon" meč dvodelcem od 3.60m.
Skoro sam prodao jedan stari meč štap kolegi sa Drine koji kuka kako ne može da nađe bolonjez od 4m, pa mora sa meč štapom da peca. Nikako mu ne odgovaraju dugački štapovi! Rekao sam mu da potraži neki nežniji tele-trout jer mislim da bi mu to najviše odgovaralo (telemečevi su uglavnom danas za do 100 evra prejaki i preteški) obzirom da bi voleo da je teleskopski.

Ako znaš šta ti najviše odgovara, sam ćeš sebi izabrati najbolji štap sa kojim ćeš najudobnije pecati i uživati!

P.S. Kolega koji favorizuje teške štapove, sigurno nije pecao skobalja na bržim rekama poput Drine/Morave!  :no:

Tolstolobik

Ja posedujem 3 mec stapa i prezadovoljan sam njima ali uskoro stize Tubertini  level 7100sp pa cu javiti utiske... ;)

Odlican izbor, nisi pogresio.

Nadam se da nisam... :)

Blizanac

Citat: neske poslato 10 Jul 2014, 14:27:28

Spojene poruke: 10 Jul 2014, 14:47:32
Za dubinu od 4,5m predlazem ti da uzmes sesticu.... odmori ces se - veruj mi :)

Pecam na sporo tekucim ili stajacim vodama, iz ranijih postova se moze videti da sam probao shimano catanu i da sam odustao od nje jer mi nije odgovrala, i onda sam nasao nesto sto je mnogo jeftinije a odgovara mom vidu ribolova! Pecanje sa 2-3dubinca i zezanje sa bolonjezom, nisam ja opterecen toliko ribom, bacim i cekam pa ako dodje dodje. SVAKA CAST ZA TRIDESETOGODISNJE ISKUSTVO JA IMAM 20-O GODISNJE. Pozdrav svima i idite na vodu a ne pored kompjutera, ja odoh!

Pozdrav svima.
Da li neko ima iskustva sa Trabucco Energhia TXL ALLROUND 5m?

Ovih dana uradih jednu semu G6H12-bodljikava zica...:)
Imao sam stari takmicarac od 6m Marshall Liberator koji me je odlicno sluzio 3, 4 godine i koji sam porsle godine zamenio polovnim Tica Powerfull-om 6m koji je od njega laksi 65gr.

U medjuvremeni slomim taj Powerfull 6m i kupim za delove nov Powerfull 5m i prepakujem sve delove s tim da sad imam i neke rezervne delove. Od tada mi Liberator 6m stoji.
Pre 10 dana iz dosade igram seu dvoristu i vidim u rukohvat od Powerfull-a 5m kao fabricki odgovaraju 4 vrsna dela od Liberatora 6m. Sine mi ideja, prepakujem to, kad ono veoma brz takmicarac tezak nekih 120gr.
Odnesem kod majstora, namota mi i dobijem zaista dobar bolonjez od 5m, majstor ga je uradio vrhunski, 150 dinara po vezanom provodniku.
To je sad bolonjez tezak 170-180gr, dugacak nekih 4.85m, veoma brz ali lepo radi na opterecenju.
Jedno zapazanje: Liberator bolo 5m ima 230gr, ovaj moj bolo ima 175gr sto znaci da je sam rukohvat Liberatora tezi 50gr od rukohvata od Tica Powerfull-a.

Prezadovoljan sam stapom, samim Liberator 6m takmicarcem sam hvatao sarane do 1.5kg, skobalje od 1kg, cak od njega pravio bolonjez od 6m, sam ga motao, i zabacivao na Drini plovke od 10gr tako da sene bojim za ovaj novonamotani bolonjez i bacanje teskih plovaka.:)

Polomio si Powerfull.... E do.... da ne kazem cega :(

Sto se tice razlike u tezini kod Liberatora, moguce je da gornji segmenti kod sestice imaju tanje zidove nego kod petice.
Drzao sam oba stapa i mogu ti reci da je petica daleko ostrija od sestice. OK, petica i treba da bude ostrija kod istih modela, ali je u ovom slicaju prilicno velika razlika, sto me navodi na zakljucak da postoji realna mogucnost da su zidovi, u vrsnim segmentima, tanji kod sestice.

I meni se dogodio maler. Pukao mi je treci deo od vrha na mojoj Awa-Shimi :( .... I jos uvek trazim neku pristojnu peticu..... Cini se da cu uskoro morati da se odlucim....

Uzgred: Gde si nabavio peticu za prepakivanje?

Taj Powerfull kupim nekad na netu kao bolonjez od 6m, polovan za 5000 dinara. Pecao par puta al bio previse mekan za moj ukus. Razmotam ga kad ono dobar takmicarac ali ga slomim na trecem segmentu od vrha, u dvoristu. Prvo ga cuknem u oluk a on posle puce tu.
Kod jednog prodavca pribora u Valjevu nadjem nov Powerful takmicarac od 5m, cemio 80 evra ali ja namirisao da mu stoji dugo i kupim ga za 7500 dinara. Prepakujem sve delove i ostane mi samo rukohvat.

Liberator od 5 i od 6m imaju iste delove, znas koliko je sad ovaj brz kao bolonjez od 5m.
Rukohvat od Liberatora je toliko debeo da je strasno, i tezak. Razumem ja balans ali nisu dobili gotovo nista. Da je lep rukohvat to stoji...

U svakom slucaju drago mi je da sam iskoristio stap koji mi je stajao, i napravio bolonjez na koji cu pecati.
A TAkmicarce imam i 6 i 7m, Powerfull 6m i Tubertini Altxeha 0.1 7m tezak 240gr.