Somovi iz Sene na varku

Započeo Neski, 05 Mart 2009, 13:32:31

Neski

Evo jedna prica koja se desila proslog proleca :  :wink:

Prvog maja odlucim da krenem par sati na soma. Nivo vode na Seni pocinje da se smanjuje, a imam informacije od kolege da je brka poceo da udara na varke.

Taj dan je suncan, a vetric duva i pravi male talase. krecem se na obali i u daljini vidim da je neka veca riba iskocila iz vode. Odmah pomislim da je saran, ali brzo cu da otkrijem da su to somovi. Skoro celi iskacu iz vode kao ludi, juru malu ribu i to na nekoliko metra uz obalu. Izgleda da sam potrefio dobro vreme. Spremim stap i postavim dvodelni vobler, koga cu da koristim do kraja pecanje. Lepo je islo sa njim i, rekoh, zasto da ga promenim. Zabacim dubokoronca na mesto gde sam video brke da iskacu, i podignem stap i ruku sto vise, (da mi varka pliva blizu povrsine) i pocinjem da motam strunu.

Posle par zabacaja udari mi prvi somic koji je duboko progutao varku. Izgleda da je bas bio gladan. Nisam vise imao udarac na tom mestu, pa sam resio da isprobam srecu malo dalje. Pecam uvek sa isti vobler; ali sam ga spustio u srednji sloj vode. Bice to dobra odluka, posto cu jos dve ribe za kratko vreme da upecam. Somcici su bili dosta agresivni, jeste da nisu bili krupni, ali nije bitno, ja sam uvek zadovoljan kada uspem da upecam ribu.

Dva dana kasnije dogovorimo se ja i moj prijatelj Zan Mark da odemo na isti teren. Zan Mark je resio da peca na kasiku, ja na vobler, pa da vidimo ko ce prvi da prevari brku. Ali, osim jedne plasticne kese za mene, ulova nije bilo. Posle dva sata varalicarenja Zan Mark odustaje i krece kuci. Ja necu i odlucim se za drugu lokaciju. Kada sam stigao na to mesto, primetim blizu obali, ispod krosnje od platana, da su jos uvek deverike u mrestu. Razmisljam da li je buka deverika mozda privukla u blizinu somove. Mrak polako pocinje da pada.
Opredelim se da pecam na sedove. Poznajem dobro teren, tako da znam gde su prepreke i gde ne treba da zabacim. Provukao sam varku od povrsine do dna reke i posle pola sata pocinjem da sumnjam da cu nesto da upecam ovog dana. Ali, ne odustajem i resim da zamenim seda i postavim drugi silikonac sa jacom vibracijom. Prvi zabacaj, pustim varku da  padne na dno, podignem je i pocnem da je vozim lagano, sa pauzama i posle nekoliko metara voznje osetim da je nesto zaustavilo ! Mislio sam da sam zakacio neku prepreku mada  sam bio siguran da ih tu nema. Ali, za kratko stap se savio i pocela je da "svira" kocnica na masinici. Ma koliko da sam je zatezao, izgledalo je kao da to ribi nista ne smeta i odlazila je prema sredini reke. Posle dobrih trideset metara izvucene strune, uspem nekako da je zaustavim. Onoliko koliko mi dozvoljava snaga stapa i jacina strune (stap mi je 60-gramac a pletenica 0,20mm) pokusavam da je privucem obali. Radi se o velikom somu i znam da borba moze da traje dugo. Uspem sa mukom da ga dovucem i sada je otprilike na desetak metra od mene i tu ce da bude najtezi "posao". Som se drzao dna, probao sam da ga podignem ali mi to u pocetku nikako nije uspevalo. Ali, docice moje vreme. Polako, ali sigurno, brka ce da daje znakove da se predaje. Posle duzeg vremena evo ga na povrsini vode. Veliki je i vidim da se udica dobro ubola u usta sa strane. Posle nekoliko promasaja, uspem da ga prihvatim rukama za usta. Izvucem ribu i postavim je na betonsku obalu. Dobar je komad. Pozovem kolegu koji je pecao malo dalje od mene, da dode da napravi koju fotku.

Posle fotografisanja vracam soma u vodu. Drzim ga za usta i cekam da se oporavi. Posle kratko vreme vidim da je spreman i pustim ga. Pocinjem da perem ruke i gledam soma koji jos nije krenuo u dubinu. Odjednom krenu prema mojoj ruci i uhvati me za prst ! Leleeeee razmisljam sad se naljutio i ce da mi ize prst ! Drz - ne daj, udarim ga prko glave ali krvnik ne pusta "zrtvu" ! Kuku meni sad ce me odvuci u dubinu ! Sto te ja pusti, da bi tu bio "Bigash"  zavrsio bi ti brzo u paprikas ! Ali dobro, nista se nije opasno desilo, posto je ovo bilo malo zezanje, hehehe...
Ozbiljno sada. Stvarno me uhvatio za prst i dok ga nisam udario par puta preko glave nije hteo da me pusti. Neverovatno. Secam se sta su mi pricale kolege, kako im je som napadao ruke. Iskreno, nisam to smatrao ozbiljnim.

Posle toga duze sam pecao samo sarane. Dvadeset prvog maja, krenem nocu na Seni da prihranim mesto sa nekoliko kila boila i posle, malo dalje, resim da zabacim koju varku za soma. Proslo je jedno sat i po kako varalicarim. Isprobao sam (i izgubio) razne varalice, ali nisam uspeo ni jednu ribu da prevarim. Resim da krenem kuci i u prolazu vidim na mestu gde sam prethodno prihranijo sarane, dugacak rep od soma kako udara po povrsini vode. Izgleda da su ih privukle moje kuglice. Rasklopim ponovo stap i postavim silikonac koga zabacim na mesto gde sam video brku. Varka nije stigla pola puta do dna kada je riba zgrabila i, posle nekoliko sekundi otpora, otkacila se. Ponovo zabacim, ali promasi mesto. Treci zabacaj je dobar. Silikonac pade na dno i posle nekoliko metra "voznje" udari mali somic koga izvucem vrlo brzo. Postavim ga na travu i izvadim aparat iz torbe da napravim koju fotografiju.Vratim ga u vodu i posle petnaest minuta udari mi drugi, malo veci, posledni za tu noc.

Sutra krenem na isto mesto, sa nadom da su somovi ostavili koju boili za sarane. To nikad necu saznati, ali to vece necu ni jednog sarana upecati.

auuuu pa ta sena je raj za somove  :eek: :eek: :eek: :eek:

Po ovim Neskijevim reportažama bih rekao za sve ribe!  smiley033

Lepa priča  :clap2: , važno da je prst ostao čitav.  :cheesy:

rj

meni prijatelj iz njemačke ide pecat na senu msže da je ludnica od soma, šarana i smuđa nemožeš promašit ribolov. Kaže da ima i ogromnih smuđeva  :thumbup:

BOJANK

Od ovakvih priča mi se oma ide na vodu  :clap2: :clap2: :thumbup:
...nekad siv, a nekad žut...

Djole

Neski  majstore.  :clap2:smiley033

voja

Super pricica ko uspavanka za veliku decu.
Cestitke majstore :bye:
zzzz.......daj meredov!!!

somborski lala

rj

ovaj moj prijatelj kaže da su ljetos svaki dan imali od 3-7 somova par komada su imali da ih nisu mogli pomaknit . Mislim da je ribolov iz čamca zabranjen samo sa obale su pecali  :eek: :eek: smiley001 smiley001

KAPETAN

pohvale za pricu smiley033,druze cuvaj prstice,treba jos da pecas i kuckas za forum.pozdrav  smiley008

Neski

Da znas, drugi put stavljam rukavice  :cheesy:

@ rj - na kom delu Sene su pecali tvoji prijatelji ? - Inace, camac nije zabranjen na Seni... :wink:
Da, ima veliki somovi na Seni, sve cesce se hvataju komadi preko dva metra, prave mrcine.

ps. hvala kolege  smiley033

rj

lago bi ti na kojem djelu on živi u študgartu i kaže da im nije nešta extra daleko . Nisam više u kontaktu sa njim . NJegovom prijatelju baš somđiji u jednom danu 3 puta kidanje somovskog alata :eek: :eek:

Bigash

Neski, kad cujes nekog da urla sa onog Batabusha  :rlol:, znaces ko je !  :tongue:

azimut225c

Pratim već dugo sve teme i dolazim do prostog zaključka. Skoro sve razvijene zemlje, i pored ogromnog broja ribolovaca, imaju bogat riblji fond. Naše reke i jezera su prazne ili skoro prazne. Gde mi to grešimo?

dushann

smiley064 za takva i slična pitanja postoji ekologija u kojoj se već piše o tim stvarima smiley033

Paprikaš je gotov onda kad ga pojedem!!!