Som i buka

Započeo Keltan, 03 Jul 2010, 00:32:20

Normalna pojava kod nas :takoje:
Dok smo pre pecali na Begeju sa suprugom ,jedva smo čekali da prođe brod, kad prođe ,u narednih pola sata bar 2 udarca dobijamo.
Razlog je po meni bio ,pošto je Begej ipak manja reka  da ih je brod naterao da se pokrenu iz mulja ili rupe gde su se bili povukli.

MIF

Pokrene brod svu ribu,jer strujanja vode od elise broda i valovi zamute vodu,i podignu riblju hranu sa dna.Pa to svi koriste za malo lova u mutnom.Kao i ljudi.Prilika radi lopova!
Kad je struju izmišljao Tesla, Ameriko sisala si vesla.

neće da bude tako , ja jedva chekam , da po bistroj vodi krene brodina da digne valove ko Franjo Lasić i onda za tih nekoliko trenutaka se napecam sit..

Na Begeju nema bistre vode :no:
Na onom mestu gde smo mi pecali,pravilo,ako prođe brod ima ulova.ako ne prođe   :no: ,nema ulova.
A ne prolazi baš uvek ,svaki dan.

MIF

Na Savi i Kupi,gdje ja lovim je tako.Kod vas-nemam pojma.
Kad je struju izmišljao Tesla, Ameriko sisala si vesla.

Đorđe-X

Kod mene stalno prolaze brodovi-ali nista, a kada su prolazili buckarosi(ove godine ih nije bilo :question:)bilo je posle njih ulova.

Imre

Tisa je čudna reka,prošle godine u proleće preko od tebe,to jest nizvodno od Marine,ja i klinac u 4 ujutru dole i zabacimo za soma ,tek u 9 dobijemo jednog oko 2.5 kg ,promenim štapove i pecali šarane do 3 poslepodne ,ni cvrca od šarana samo krupna deverika na kukuruz,u 3 promenim štapove nazad na somove,već u 4 poslepodne opet dobijemo brata blzanca od ujutru, od 4 do 11 uveče smo čekali verovajući da ćemo zasigurno dobiti i pokojeg krupnog,ni jedan udarac ismo imali. :no:

Keltan

Mogu samo napisati da svi koji negiraju ove postove Da ILI su malo vremena na vodi ili malo  ili uopste nisu se posvetili lovu soma. Mogu vam brojati do nove godine slicnih slucaja da som buka pokrene ... ali ajde napricajte se   smiley033

Đorđe-X

Svi znamo da Som voli buku-voli pogotovo kada grmi, aliiii, ajd uzmi stap kada grmi i seva.

ma nemoj da opet slusan i čitam Doris Day , uz pesmu qe sara sara.. :veryangry:

Citat: Keltan poslato 10 Decembar 2010, 23:06:19
Pa ako neko misli da soma buka ne pokrene,nek razmisli malo zašto stavljaju i po 2-3 zvečke u voblere za soma.

Citat: Đorđe-X poslato 10 Decembar 2010, 23:13:19
A sta mislis da radim kad grmi i seva? Pa ja molim boga da me tamo uhvati takvo nevreme,narocito onako.. popodne preko ljeta... jos ona jaka ali jaka krupna kisa  :ok:  :cheesy:
zar jos verujete u te babine price ..stap-grom ??

na savi kod umke,gde izlazi ona celuloza iz fabrike,nagrdili soma na varalice ove godine i to sve komadine.raspitao se malo zasto se tu koncentrisao,i dobijem odgovor od nekih radnika koji tu rade.naime tu pod vodom se nalaze betonski bunari kao kucice iz kojih se izbacuje ta celuloza i nastaje buka pod vodom,pravi voda klobuke,a i sam taj beton proizvodi buku,kao kada talasi udaraju pod podlokanu obalu,cuje se onaj zvuk blup,blup.

Keltan

Znas Damjane ,kad pricamo o Citanju vode..nije potrebno znati samo fiziku vode,mjeseca i uticaj njegov,pritisak...Treba znati i ponasanje riba ,njihova sjetila sva koliko ih koja riba ima i onda.ako znas sve to povezati u jedno... znas da citas vodu. Som je na VRH lanca ishrane u nase vode,izgleda mnogi i ne shvacaju sta to znaci..Nema on od cega da se boji i krije,on mora sve znati i videti u genima mu to i je jako teritorijalna riba.najlakse je zabaciti tri gliste na udicu i somdzija sam ja.Ali nije tako,kad se posvetis ribolovu soma ,sarana,smudja moras mu uci u mozak, znati unapred svaki njegov potez i onda pokusas da ga prevaris znanjem ne sreca.. mozes reci ja lovim tu i tu ribu.citaj sta sve neko napise gore u ovoj temi...bez Ljutne ako se neko nadje ovim prozvan ali loviti ceo zivot na  tri gliste i ulovljen som ili somic jedan dva u meri godisno ne pravi te somdzija ili saranas ili smudjaros jel tako  :wink:

Moje skromno iskustvo
Pecamo ga u komšiluku, pre ušća Save u Dunav.
Letnje vreme, noć...
Uveče plovi katamaran na kojem je žurka, glasna klupska muzika ili neka svirka, nebitno.
Dešavalo se posle njegovog prolaska da imamo po 2-3 udarca.
Naravno som na gliste i durdubka, samo se oglase zvončići i zavibriraju štapovi  :wink: