Som - 104 kg; 2,4 m

Započeo retfala, 10 Avgust 2010, 19:04:33

rašo

Vidim da spominjete ulov mog prijatelja Željka Šumatića na Vranskom jezeru, evo neki podaci o ulovu, štapovi SPORTEX TEAM WALLER SPIN 2,90 gramaže 150-300, Rolna SHAKESPEARE FUGEL 831, upredenica WALLER 0,40 , predvez najlon 1 mm, udica MUSTAD 8/0, mamac babuška 1. kg, serija 15 nevaganih od 10-40 kg, 53, 58, 68 i naravno 104, više možete pročitati u slijedećem broju RIBOLOV NOVINE, PRAKTIČNOM RIBOLOVU i na http://www.pikehunter.rs/component/content/article/92-vransko-jezero smiley033
Kad mu nađeš dnevni boravak ne znači da si mu našao i trpezariju

sm7

Jako lijepo sve napisnao na blogu, ali ako koristi stuku od kilograma za mamac mislim da je svaka rijec suvisna... :grin:
Od toliko korov ribe kao babuske i šarana konzumnog uzeti plemenitu ribu za mamac po meni je lose, a vjerujem nije ni u zakonskim normama..jos jedan od mene :grin: :grin:
There are no great fishermen, only great fish.

Slaven

a i ja bi volio vidit koju sliku puštanja s obzirom da piše na blogu da su sve ribe neozljeđene vračene natrag :wink: Čisto onako ako ima koja, a ako nema koda nisam ni pito.

sm7

Vjerujem da neke pusta a neke ne...vidim da i na slikama stoji sa 5 somova..no mozda su pecali u grupama :bye:
There are no great fishermen, only great fish.

Ja verujem da cemo videti!

fore

Na Vranskom jezeru u blizini Biograda kod Zadra ulovljen som od 106 kg, evo linka sa slikama i člankom, http://www.vecernji.hr/regije/u-vranskom-jezeru-ulovljen-som-106-kg-tezak-dva-pol-metra-dug-clanak-193566 , bemti koja mrcina...svaka mu čast :clap2: :clap2:
bolje umrjet od litre nego od kapi...

apatinac

- Čak mi je pet udica izravnao i ostao visjeti samo na jednoj. Nisam mu dugo vidio glavu, a kad sam vidio rep, prestrašio sam se. Ali glava... Pa samo mu glava ima barem 40 kilograma. Nikada ovakvo što nisam vidio, a na Vranskom jezeru, na koje dolazim čak 15 godina i koje je pravi ribički raj, ovo je sigurno najveći som kojeg sam ulovio - rekao nam je Zdravko Mađarević.  smiley157

Citat: rj poslato 11 Avgust 2010, 09:12:44
vransko jezero je duboko između 2 i 3 m tako da riba nema pravu snagu stalno je u plićaku....pošto znam dosta ljudi koji love tamo ovaki primjerci soma se uglavnom love strukovima ...mamac bude šaram 1,5- 2 kg  smiley033
Duboko 2 do 3 metara   :cheesy:  a SOM  100-ka    :rolleyes: .....zna li neko gde je tema gde smo pricali o SOMU,da tamo(ne secam se o kojoj vodi je bilo rec) ga nemoze biti zato sto je mala dubina ?  :wink:

rj

ovo što sam napisao je istina ...2-3 m dubina i hrpa somova 50-100 kg

Keltan

Znam RJ da je istina ,nego mnogi su negde na forum ''tvrdili'' da som ne moze narasti mnogo u ''plitke vode'' gledao sam na google earth to jezero,pored mora  :takoje: Pa to je raj za kapitalnih somova,samo ako ima dovoljno sarana (hrane) Tamo se somu brzo ''prazne'' creva ,topla voda,brzi mu mnogo metabolizam i mozda jos vaznije ,u takvu vodu lakse ulovi brko ,nema puno prostora hrana da mu se krije ili bjezi.Mislim da se tamo hrani i za novu godinu  :rolleyes:

rj

ja mislim da u vranskom jezeru ni nema hibernaciju več se hrani tokom cjele godine i tu je taina kapitalnih primjeraka ...šarana ima u ogromnim kolićinama  :takoje: :takoje:

Keltan

Naravno,sto vise hrane sa sto manje truda i sto duze hranenje je recept za ''kapitalce'' Slicno nesto je i Tikvesko jezero gde idem ja na soma.  smiley033

Sećam se reportaža iz prvih brojeva Riborevije sa Tikveškog jezera o ulovima ogromnih somova.

Keltan

Do pre raspada Jugoslavije,ULIV reke u jezero u duzini od 10km od reke u jezero je bio strogo zabranjen za ribolov,cuvala ga 365 dana godisnje policija.Sta je tada tamo bilo nebih ni pisao,niko nece poverovati.I sad ima mnogo soma tamo ali tada.....hehe to je trebalo videti  :rolleyes: Najveci za koji sigurno znam (video) je bio oko 170kg...A hvatani su i veci samo sve je to bio i je krivolov,prolazi bez hvale,tivko da niko ne sazna....nadam se da cu zimus uzeti neki foto od jednog starca  iz Kavadarci...pa videcemo  :wink:

probaj naci ove koordinate na google earth i razgledaj malo levo desno ,sad ima bolji prikaz
41'16'40.46'' N   i   21'51'34.10'' E

tonyboy

Gledao sam na National Geographicu emisiju o somovima sa Ebra i nekom Njemcu koji ih je tamo pustio poslije II. svj. rata. U emisiji se dosta govori o somu kao velikoj izjelici, i za usporedbu su priložili reportažu sa uzgajališta somova u NJemačkoj.

Vlasnik tog uzgajališta kaže da mu somovi za 10 mjeseci u bazenima za uzgajanje narastu čak do 80 cm... a kao razlog navodi optimalnu temperaturu vode tj. nepostojanje hibernacije  te obilje hrane.

Zatim se ponovo osvrću na Ebro gdje je također slična situacija u vodi, somovi tijekom cijele godine samo jedu, jedu i prežderavaju se. I da ne zaboravim, također su rekli da je SOM jedna od rijetkih riba koja neprestano raste i raste i da se ustvari još ne zna koliko bi mogao težiti najveći som.

Procjene kažu da bi najveći primjerci na Ebru mogli težiti oko 120 -130 kg a tamo obitavaju tek 60-ak godina....Ono što mi golica maštu jest da somovi sa Vranskog jezera imaju identične uvjete kao i na Ebru. Znači cijele godine samo žderu li ga žderu, i rastu i debljaju se a tamo obitavaju već dugooo.

Inače sam nekoliko puta pecao šarane tamo prije 10- 15 god i to jezero je uvijek glasilo kao pravi " šaranski mravinjak " čak smo po jakom vjetru pecali po okolnim kanalima na direktaše i plovak, na udicu glista i udri.
Od frenda tetak ima tamo kamp kućicu i čamac, i kaže mi da je šarana sve manje, da ih je sve teže upecati, da nezna šta se to događa. Nakon što sam zbrojio 2+3 zaključak je vrlo jasan....