Odbija li sajlica smuđa od varalice?

Započeo Olovo, 24 Avgust 2012, 21:36:19

Dolaze dani kada će usputni i vrlo česti gost biti štuka i som...

Mislite li da sajla odbija smuđa od varke?

Kada znam da će to da se desi uzmem onu veliku i spržim plastiku u sredini da ostane samo tanka žica... tanja od konca.
Probleme nisam primetio osim kod wormuljisanja, malo mi smeta za ugao...

Ovo nađoh, ovako nisam ima problema. Redaju se štukci i smuđarci. Mirna Bačka.

mrjr

Nikad sajlica pri lovu smudja.Ako je frka zbog štuke,onda hard mono rešava sve probleme.Koristio sam cele prošle jeseni onaj od 20lb i smudju uopšte nije smetao,a teško da će ga štuka pregristi.Sajlica samo kad idem na štuku ciljno na bare i slično.

dushann

Na voblera Nikako :no: promeni mu rad načisto :embarassed:
Paprikaš je gotov onda kad ga pojedem!!!

Ima mnogo dobrih predveza za kombinaciju štuka-smuđ ,a da nisu sajlice neki su preskupi pa ne vredi a ima i dobrih jeftinih .

mrjr

Mislim da ga odbija kad je bistra voda i kad je smudj pipav,kao što je slučaj ovih dana,ali to je teško dokazivo.Ne volim da pecam sa osećajem da smudj ignoriše moju varalicu zbog sajlice.Hard mono mi je idealno rešenje u situaciji kada preti štuka.Šanse da pregrize hard mono su minimalne.Sajlice su takodje nepouzdane i teško je naći kvalitetne i sigurne.Za štuku sam prešao na climax toothy criter,ali samo kad idem na baru i kad postoji velika verovatnoća gutanja varalice,što je često kad se koristi silikon i manji vobleri.
Inače,TR je moja omiljena montaža i skoro sam izbacio klasične džig glave iz upotrebe,a kad je malo otežanje, kruta sajlica kvari efekat.

rašo

Ne slažem se s nijednom teorijom. Pravilno montirana sajla od volframove niti sigurno ne mjenja vibraciju niti ju smuđ primjeti.
Moguće je da neke sajle koje su krute i nepravilno savijene, još ako imaju neke kopče i vrilice mjenjaju ali one koje ja sam napravim, stavim čahure i zaklemam sigurno nisu. U godinama kad štuka zna noću uzimati voblera obavezno sam stavljao sajlu i lovio smuđa. Sajlu sam znao koristiti i za silikonske varalice i isto nisam imao problema. Mislim da je sve predrasuda i širenje nečijeg mišljenja koje nema uporišta u ničemu. sve se otprilike svodi na teoriju oćeš pojesti prasetinu pečenu u rerni klasično ili pečeno u foliji, kao ona u foliji mi ne paše nema neki miris..........
Kad mu nađeš dnevni boravak ne znači da si mu našao i trpezariju

Nešto ovako unutra je žica spolja kevler , prilično mekano i vezuje se lako ... treba pratiti oštećenja od štučjih zuba i ako je malo veće zameniti

dobar predvez za pecanje smuđa u varijanti da napadne štuka .

rašo

Nema vezanja, sve se radi sa čaurama i klemuje,
Kad mu nađeš dnevni boravak ne znači da si mu našao i trpezariju

maverick

kolega koji iskljucivo soma tokom cijele godine na vobler nikad ne skida sajlu...wolfram...kleme i bla bla bla....ne smeta jer lovi isto kao i ja koji nemam sajlu....za jig nisam probao ni ja ni on...jer on ne jiga....kad naidjem na stuku ja se uredno maknem 50 metara i lovim smudja

milan_so

Pre par godina, cele jedne jeseni smo hvatali smudjeve ( i po koju štuku ... ) na džig sa sajlom, jeftinom i upadljive boje ... ništa to nije smetalo ...

Citat: rašo poslato 24 Avgust 2012, 22:36:01
slazem se sa cika Rasom..,i ja imam isto iskustvo i isto razmisljanje..

voja

Mozda u nekim specificnim situacijama u jako malom procentu....po meni ne smeta   :no:
zzzz.......daj meredov!!!

savagear

Prošle zime sam koristio wolfram sajlu samo u kombinaciji s x-rapom 10 jer sam ga tek nabavio, dosta je skup i postojala je velika mogućnost griza štuke. Imao sam praćenje i grizove bez obzira na sajlicu i bistru vodu
C&R

murki

Po mom iskustvu sajlica nikako ne odbija smudja (osim ako nije nije neka sajletina teza od same varalice  :cheesy:).
Ja koristim ovakve, koje sam pravim,

pic upload

a ako nekog interesuje kako ih radim ima ceo postupak u slikama na ovoj temi: http://vukovisadunava.com/sitan-pribor/sajlice-i-ostali-nepregrizivi-materijali/msg273835/#msg273835

Evo i predveza za  smudja koji su iz Austrije i gde je bez pardona udica vezana sajlicom!