Muvanje Šarana

Započeo baćko, 23 Septembar 2009, 22:07:15

baćko

Da li je iko od vas probao da muva šarana?
Jedan čičica iz Čortanovaca  koristi samo  dva štapa i to jedan  za  muvanje smuđa a drugi isto za muvanje, ali šarana.
Jednom prilikom smo gostovali čamcima u Čortanovcima gde smo pecali smuđa i šarana, ja sam ustvari kasnio jedan dan dok su moja dva drugara već proveli dan na pecanju. Kada sam doplovio do njih oni su lovili smuđa a ja sam ih upitao šta je sa šaranom našto su mi odgovorilli da je neki čovek prethodnog dana  u krošnji nekog drveta u vodi pecao šarana ali su svi bili čortani (šarani oko kilograma) dok kažu dolazio je jedan čikica koji je muvao šarana, i jako je psovao jer kaže nikada mu se još nije dogodilo da muva dva sata a da je uhvatio samo jednog šarana, obično za isto vreme hvatao bi po desetak komada na tom terenu. Da li je to istina ili ne tek ja sam probao i posle malo duže gimnastike uspeo sam da nabodem jednog čortana no onda sam izgubio interesovanje i vratio se redovnom ribolovu gde sam bio uspešniji. Tog dana zbir je iznosio  6 šarana od kojih su pet uhvaćeni redovno a jedan na muvanje. Ako je slučajnost taj je i bio najmanji.
Volio  bih da čujem vas  da li je neko probao i ako jeste kakva su iskustva. :bye: smiley033

prvi put cujem za tako nesto,ali iz iskustva znam da je u ribolovu sve moguce.siguran sam da se moze uhvatiti na neki nacin muvanjem,ali da je to efikasno,vec bi se siroko primenjivalo.taj cikica im je bacao direkt na glavu,u krs i lom gde stalno borave,a pitanje da li se to sto je on radio moze nazvati muvanjem,ili je mozda samo malo cesce zabacivao,a pri tom drzao stap u ruci,a zna se da saran ne voli kada mu se mamac,tj.hrana krece,ovo vazi pogotovo za krupnije komade.posto pecam i na plovak,na laganu voznju sam lovio manje komade,recimo do 1.5,veceg nikad.

ija

Čuo sam da krupan hoće na rovca, ali i to je retko i slučajno. Što kaže orka, sve je moguće.

baćko

Citat: orka poslato 23 Septembar 2009, 22:37:57
Klasično je muvao  znači drži štap u ruci  pomeri malo noklu( na nju je muvao) ostavi da stoji malo onda opet malo privuče i tako do čamca, onda sve ispočetka dok ne oseti da šaran  smiley003 povlači tada udara kontru i ako ga zakači to je to.

ossa

Moram probati ovo, staviću na džig udicu noklu umesto silikonca. Videćemo  :rolleyes: smiley001
Hej, haj baš nas brige...

kole

Kod mene se dešavaju sporadični ulovi na muvanje, i to na kedera  :takoje: , ali samo u jesen. Inače ameri uglavnom tako i pecaju skoro sve ribe, takozvano "bottom bouncing".

voja

Kad bi ovako ufatio coru pored onih mojih matorih ,zadrtih sarandzija, mislim da bi pucali na mene al to je sigurno a posle u sebe  :rlol:  :rlol: joj mora probam   :lol:

Nista nemam protiv sarandzija ,nego samo kazem za ove moje lokalne dekice
zzzz.......daj meredov!!!

Ribica "plavac" bi mogla biti dobar mamac za tako nešto.  :ok:
Kod mene ljudi pecaju šarana na plavca u ovo doba godine.
Ona mala ribica od 2-3 cm, liči na deveriku. Zna li neko pravi naziv te ribe?

Bigash

(Rhodeus sericeus amarus)

platika , imao sam par u aqariumu, nisam verovao kada sam gledao kako polaze kroz dupnu cevcicu (neznam kako drugacije da se izrazim) ikru u shkoljku..a onda je stigao internet i saznam da samo tako se i mresti..odlican keder..

Spojene poruke: 25 Septembar 2009, 08:43:38

inace nisam muvao sharana nisam ni drugu ribu mnogo ali jesenas i pre par god sam imao na varku regularnoo nekoliko noci zanimljive ulove i par ispravljanja udice..

Spojene poruke: 25 Septembar 2009, 09:44:30

ovo je muzijak..

Bigash

Ovo je jedini keder koga hoce  bass da uzme  :ok:

Sad se setih kada je Olovo opisao mrest da je to gavčica.  :cheesy:

BOJANK

Ne mogu da govorim u svoje ima ali sam dosta puta čuo da u momentu kada uzmu štap u ruke, znači pomaknu malo predvez, zna udariti šaran, a do tada ništa  :eek: :huh:
Nekakva objašnjenja za to postoje ili više nagađanja, a najpribližnije ili najrealnije mi zvuči to da je šaran hlapljiv i sa hrpe kukuruza kada mu se pomiće ono zrno ili dva on najprije njih uzima da mu ne odnese voda  :ok:
...nekad siv, a nekad žut...

tyger

Ja sam pecajući babuške na plovak u proleće u ritu kad Dunav poplavi, primetio kako ima dana kad ona skoro uopšte nije zainteresovana za hranjenje na statični mamac.I onda sam počeo da eksperimentišem pa sam čekao jato da naiđe i bacao im glistu ili šta već tačno ispred usta,ali to bi ih samo oteralo!Međutim,kad bih mamac spustio lagano nekih pola metra do metar pored jata koje je dolazilo momentalno bi se barem jedna riba iz jata a često i više,zaletela i usisala ga!
Takođe,kad pecam šarana ako se slabo javlja,svakih 10-ak minuta lagano odignem štap i vratim u držač,e to je puno puta dalo efekat  :takoje:
Stoga,ne bih se složio sa Orkom da šaran voli samo statičan zalogaj,čak šta više...

nismo se razumeli,ali mislim da sam napisao jasno.kada se peca na rekama na plovak,mamac se konstantno krece,bez obzira da li kocis ili ne,kada kocis sporije se krece,ali ide.i ti si naveo da si zabacivao metar dva pored jata,ali u trenutku uzimanja,mamac je stajao nije se kretao,ispravi me ako gresim.takodje si svako malo podizao i spustao mamac,ali opet se u trenutku uzimanja, mamac nije kretao,vec je lezao nepomicno na dnu. pomeranje mamca je u redu i to moze da ga isprovocira,ali na konstantno kretanje mamca je moguce uloviti samo sitnog. secam se jednog lale,koji je pecao u karlovackim vinogradima,i kada saran nije radio,on se koncentrise na jedan stap,koji svako malo zaljulja rukom a to rezultira blagim pomeranjem mamca(nokle).na ovaj nacin je znao uvek nekog da iscacka,dok na ostale stapove danima nije bilo poteza.