Mesta za pecanje šarana na rekama krajem zime i u rano proleće

Započeo tyger, 28 Februar 2009, 18:55:45

tyger

Pošto veoma mali broj rečnih šarandzija otvara sezonu pre aprila, mislim da bi bilo interesantno da razbijemo predrasude da šaran počinje da se hrani tek kad voda dostigne 10 stepeni. U prilog ovoj temi šaljem sveže slike sa Dunava, gde je poznati dunavski šarandzija Jovan Ivošević 27.02 otvorio sezonu i to ulovom  2 šarana od 2.2 i 3.3kg a sutradan 28.02 tj. danas uhvatio jednog od 3.6kg. Šarani su upecani na kukuruz Meleg Baits montiran na dlaci. Pa hajde da čujemo iskustva smiley033.

Panonski Mornar

Prije par godina datum 20. 12. znači pred novu godinu temperatura vode 7 celzijusa uhvatio sam dva šarana 9 i 11 kg nema pravila hrani se cjelu godinu jedino se slabije kreče, ribe su hladnokrvne životinje i smanje metabolizam na krajnje minimalno ali ako mu je mamac na metar- dva neće odoliti .
Kada sklopim oči nebom naiđu lađe,
zvona, lavež, komšijske svađe, miris svežeg oranja.
Ali kada svane vetri s reke zacvile. Znam, to tuže vodene vile, Dunav sedef odranja. Đ Balašević

Panonski Mornar

Taygeru nema veze hrani se tokom cjele godine samo manje intezivno šarana proučavam godinama na jezerima recimo jedne godine još pola jezera je bilo pod ledom ulovio sam nekoliko komada na mekani kukuruz nisam mogo vjerovati voda hladna kao led a on uzima nema pravila  :takoje:
Kada sklopim oči nebom naiđu lađe,
zvona, lavež, komšijske svađe, miris svežeg oranja.

u martu i u hladnoj vodi imao sam uspeha,na dubljim mestima,sa preprekama,granje,panjevi,treba ga pronaci,i bacati mu bukvalno na glavu.najvise uspeha sam imao na savi,pecajuci sa splavova,na vagu,ili malo dalje od sebe,najbolji mamac za ovo vreme mi je ruza hleba.samo moras da budes brz kao dok holidej,jer saran je sada trom i ume da pipka kao sitna bela.na kukuruz sam imao u ovo vreme manje uspeha.samo malo dobrih dana bude u ovom periodu,sve zavisi od vodostaja,i zamucenosti reke,itd

tyger

Mislim da se na rekama ,osim ako nije baš blaga zima,šaran ipak krtoži.Nađe rupe sa puno podvodnih prepreka i tu miruje sve dok se voda ne počne zagrevati i pređe nekih 2.5-3C.

baćko

Dok sam mogao da podnosim zimu hvatao sam ih dok voda nezaledi dunavac pa nemogu da isplovim. Zbog  šarana sam zaglavio  bolnicu prehladio sam jetru, koju sam i operisao itd.  Da nebiste puno razmišljali iako sam uvek bio dobro obučen(tenkovska odela za naj jače zime) preko usta samse prehladio jer sedeti ceo dan na jakom minusu može neko vreme ali dođe đavo po svoje. Inače pravilo je da se krupan šaran krtoži vrlo retko smo ubaš ekstremnim situacijama, dok se sitan zavlači u krtog. pričao sam tako neke stvari koje nisu bile za priču i to mi se osvetilo odao sam  krupne šarane gde najviše vremena provode zimi posebno kada se led počinje hvatati uz obalu krajnji rezultat je da zadnjih godina neki nazovi ribari ubiše matične  šarane u tom periodu. Sada koliko toliko pazim šta pričam ali posle je.... nema kajanja. sada nam je jedina šansa da ukinemo te nazovi ribare jer pomor matičnih šarana je upravo zimi. :grin: :sad: :veryangry:

Hemingway

Ja koliko sam skuzio Sarani sebi traze udubljenja ili neke rupe
koje se nalaze u najvecim mogucim rupama u mirnijim dijelovima
dali sad u jezerima ili rijekama..
u to vrijeme ako ste spazili jednoga znajte da su i drugi u blizini
prihrana u zimskom periodu slaba jako siromasna a ujedno aromom zasicena..
to su moja zapazanja..
gdje sam prije prihranjivao po 10kg kukuruza sada po dvije sake po stapu ..
poneku noklu i peletu od melase i to je to .. :ok:
,,Starac i more"
,,Dunav mi u Venama "
"Zamislite koja bi tisina nastala kada bi ljudi govorili samo o onome sto znaju." - Karel Capek

U onim ruskim filmovima koje pikeman skoro okacio, moze se videti dosta toga o saranima i njihovom ponasanju u prirodnim uslovima i gde borave u zimskom periodu, najcesce ispod prepreke,  gde je gotovo nemoguce zabaciti mamac. Tesko ga je tada izmamiti napolje, pa se iz tih razloga zimi tesko dobije... Ali, kad bi moglo nekako da se zabaci u taj krs, u sred jata sarana, zimski ulov bi mogao biti mnogo bolji nego u sred sezone! Naravno, pod uslovom da se precizno locira, koliko je moguce  bez podvodne kamere.

Jedino sa nekim 3D sonarom, al to su SF priče realno...  :takoje:
Ili da se nabaca tepih hrane ispred krša da se lisica namami  van skrovišta  :question:

Namamice se on sigurno, samo je problem sto zimi dugo cekanje nije bas pozeljno. I leti znamo da se nacekamo, al onda to zovemo uzivanjem jer je toplo vreme... Ma, to sa zimskim saranom, da nije tako komplikovano, bilo bi vrlo zanimljivo. Al rano prolece, kad voda krene preko 6-7 stepeni, pa se saran pokrene, e to je vec nesto drugo. Onda prihranjivanje van krsa moze dati dobre rezultate, a fale je bogu, nije ni hladno.

Ma problem je zimsko i na +3 a pogotovo uz vetric,sta 3 i na +7 uz vetric.

zilien

Pecam ga na isto mesto cele godine samo dlize lomovima .
Zimi ga bukvalno pecam iz auta, na par metara od vode parkiram ukljucim centralu na sat ili dva promenim boilu i to je to ima mesta i za spavanje.
Bolje danas dve nego sutra nijednu.
Pusti malu da poraste, baba ce ti se revansirati.

Ecco

Svaka ti čast zilijen. Treba čuvati zdravlje,jer kad jednom načneš prostatu,hemeroide ili testise onda ti više nema pecanja. Sve ove bolesti su jako podmukle i veoma teško se leče.  Pa valja voditi računa i o tome.
"Zdravlje je najveće bogatstvo"

Samo ce mu se kasti ali meni ni sa 39 god. nije lako da shvatim.