Kako uloviti krupnog šarana?

Započeo pikeman, 31 Jul 2008, 17:22:50

nesa69

Vidiš da čovek i dalje kucka po tastaturi, doduše možda sa dva-tri prsta  :wink:

BOJANK

Citat: Nele poslato 18 Septembar 2008, 15:41:48
Citat: BOJANK poslato 01 Avgust 2008, 09:22:21
je.o takve ribe kad ti iz ruke jedu  :grin:!

Jel povlacis rec Boki? :cool:

je.o ti take riba kad ti ruke jedu  :rlol:
...nekad siv, a nekad žut...

mamijo

Tata .. i ja bi ovo radio!!!  :cool:

PS Makar mi ostali rezanci od prstiju ....  :help:  :eek:  :cool:
Hate to say I told you so. I do believe I told you so.

Bigash

Ma to je mami levicom a u desnoj kukaaaaaaaaaa  :ok:

Nele

posteno?!...

dirigent

panj, kamen svejedno.više preferiram kamen radi lakšeg drila u uživanja u njemu, dok u panju da ga izvučeš sve ide na o-ruk što dovodi do velikih gubitaka ribe i njihovom ozljeđivanju.

SeadKs

saran je pametna riba i zna da misli u situacijama kad se upeca na udicu. dobro receno to ide na O-ruk i tacka pitanja sta se moze izvuci posto saran cim s upeca na udici odmah trazi da se sakrije ispod panja ili da se oslobodi udice a to on radi kao strucnjak ....... ispod panja pa se uvrti i eto onda ti vuci koliko hoces....

Bistro

nesa69

ja bi još dodao da ako ima bilo kakva prepreka na dnu ima da ide ka njoj, ko da ima ugrađen sonar :no:

Panonski Mornar

U pravu ste ta riba bilo kakav zaklon u vodi koristi da se oslibodi udice ali na rijeci ako je veći šaran time je nepromišljeniji prilikom otimanja ide glavom bez obzira dok se neumori manji šarani su prefriganiji i mudriji i snažniji.
Kada sklopim oči nebom naiđu lađe,
zvona, lavež, komšijske svađe, miris svežeg oranja.
Ali kada svane vetri s reke zacvile. Znam, to tuže vodene vile, Dunav sedef odranja. Đ Balašević

Dejaan

S koji prstici?
NEMA prstici :no:  :lol: :lol: :lol:
Ribolov je kao poezija, to je stanje ljudske duše.

baćko

Pikemanu niko ti neodgovori direktno kako se pecaju veliki šarani. Pa evo ja ću početi pomalo date uvodim u tu materiju. Prvo treba da je jasno da ću ti uglavnom pričati za divlje terene tj otvorena reka. Podelićemo šarane u par kategorija, šarane do 4kg,  do 7kg do 10kg i preko 10. Kada hranimo mesto  na reci glavni deo hrane treba da bude lociran malo udasno  od nas prema obali.Manji deo hrane čemo bacati tačno naspram nas i taj deo ćemo u principu zvati priziv. Odmah ću probati delimično da objasnim zašto tako treba raditi,kada duže budeš pecao na jednom mestu šarana počećeš da uočavaš neke stvari kao na primer dolaziš na mesto i nije važno da li se sidriš ili se vezuješ za neko drvo primetićeš da se šarani pomere na vodu u odnosu na tebe e sada to je jedna vrlo važna činjenica, jer moraćeš da posmatraš za koje vreme  se oni  vraćaju  u tvoju liniju. Kazao sam da nije važno da li se sidriš ili privezuješ za nešto  i to je važno ali ne toliko za ovaj deo priće. Nego opet se ja izgleda zalećem možda je ovo za novu temu možda  škola šaranskog ribolova, ili neki drugi naziv no to ćeš već ti razvrstati.  Ja sam konstantno godinama pravio jednu krupnu grešku ,evo koju pokušavao sam da pamtim sve ono što sam učio o šaranima, mislim da je potpuno pogrešno te ti je moj prvi savet ako misliš da se nosiš i boriš sa njima obavezno nosi sa sobom olovku i papir i zapisuj sve što si radio i sve što si primetio da se događa,to će ti puno značiti jer nečeš ponavljati greške kao ja. Primetičeš efekat smaknutog hranjenja vrlo brzo, jer šaran prvo iz opreznosti sklanja se sa tvoje linije na vodu,kada prođe neko vreme i oceni da je sve u redu onda odlazi u obalu i već od tog momenta počinje tvoje pecanje. Pošto ćeš zapisivati primetićeš jednu pravilnost u uzimanju tvog mamka tj počeće da peca u isto vremenaprimer u 10 i 30min satnica će ti biti jako bitna iako će i tu nekada biti nekih ispada ali svako pravilo u osnovi nosi sa sobom neke izuzetke. Na jednu stvar posebno obrati pažnju ako ti se neko useli u tvoju neposrednu blizinu ili nedaj bože baš na to mesto gde ti pecaš nastaće problemi riba se neće više ponašati isto i to će u mnogome pokvariti ceo pokušaj da dođeš do ćeščih pecanja krupnih šarana. Ja sam napravio
jednu malu digresiju, trebao sam početi prvo od odabira mesta, pa evo da to popravimo.
Kao prvo možeš izaći na reku rano ujutro da posmatraš, ako primetiš da se negde kupa šaran to će ti olakšati posao  ako ne onda biraj mesto gde je voda jača, gde pravi virove, dubina  može da bude od 5 do 9 m  iobavezno moraš prepipati mesto. E  ovo je dosta važno možeš pogledati sonarom kako tu izgleda  ali bojim se da će ti on više odmoći nego pomoći. Ja to radim ovako, prvo odsečem jednu šticu oko 6.5m gledam da to radim po najmanjem mogučem vodostaju. dođem na mesto koje hoću da prepipam, uzvodno pustim teg za koji je vezan dugačak kanap i pustim da me voda nosi nizvodno, šticu guram pored čamca sve dok nepočnem da kačim dno videčeš da češ osetiti svaki detalj na dnu svako drvo,  kamen, čak i tvrda polja  sa školjkama kao i dublja  i plića mesta tj rupe. Kada sam našao i osetio neko drvo vračam čamac nazad kanapom ipuštam se par puta da to detaljnije prepipam, posle toga pomeram teg metar na vodu i ponovo prepipavam dno, normalno to radim isto a teg od osnovne linije pustim  i metar prema obali pa i to  prepipam. Važne tačke koje tražiš su mesta gde drvo dodiruje dno, druga tačka je gde je sitno granje a treča gde su neke žile ili korenje uz bair..   Pecati  velike šarane u dunavu je težak i mukotrpan posao  i svako onaj ko misli da će dočekati da ima velikog šarana na udici 10kg i više ito ciljno u sezoni ito da mu peca više puta  a da neuloži truda grdno se vara uglavnom se sve završava sa ponekim slučajnim kačenjem krupnog šarana i onda pecaroši na tome grade čitave dr disertacije.  E ovo bi bio uvod ako te interesuje i dalje nastavičemo a ti ovo svrstavaj u koju hočeš temu ako  je ovde dobro ok.. :bye: smiley033 smiley003 smiley001

veslo.84

Ja ako bas hocu da ozbiljno pronadjem mesto za "sarka" zaronim i opipkam rukama samo mnogo preciznije nego sa sticom od 6 metara.Postavim markere koje kasnije sklonim a u glavi memorisem gde su markeri bili i tako dodjem do pravog saranskog mesta na kome  smiley001.

Uvek imam i "rezervni polozaj" jer kada prvi puta neko vidi da sam upecao dobro parce eto ga jos nocu.

Hranim ga intenzivno kukuruzom i to potpuno ispravnim zrnom. Koje kakve price sa "smrdljivim kukuruzom" ne piju vodu.Saran nikada nece da jede smrdljivi kukuruz.Sve ostalo je samo naucna fantastika. smiley033

:tongue: Baćko!
Primenićemo ovo kad Dushann dobije vez za čamac, i kad budem imao malo više slobodnog vremena.  smiley033

djudja

Backo,vidise da imas radnog staza na Dunavu,slazem se sa tobom.
"Dunaavvveeee,Dunaaaveeee ..."

rj

ja nisam neki šaranđija prošle godine sam ga tek intenzivno lovio na dunavu i mogu reć da sam zbilja imao uspjeha ulovi su bili od 4-6 kg . Htio sam dat savjet u vezi nezvanih gostiju odnosno pokvarenjaka koji ko kormorani sjednu na tuđe hranjeno mjesto . Ovu foru me naućio prijatelj sa dunava , ja sam pobornik hranjenja kuhanim kukuruzom na koji i pecam međutim kolega ga skuha i redovito dipuje određenim dipom zavisno od godišnjeg doba na tako dipovan kukuruz i peca . Kad ti se neko uvali u mjesto nezna koji je dip pa je u pušioni male su šanse da ga dobije na obićan kuhani kukuruz na tvom mjestu a ti ga raniš recimo skopexom ili tayger nuttom . Pošto nema ulova brzo odustane a i ti mu lijepo kažeš da nije dovoljno vidjet di se lovi već treba znat i sa ćime hranit i na šta pecat . Kad skuži da je mjesto dipovano neće se više uvaljivat  :eek: smiley001 :grin: