Ribolov u Grčkoj

Započeo Nebo, 14 Jun 2011, 23:15:40

Nebo

Kolega Twister me lepo zamolio pa evo  malo detalja sa pecanja ove godine u Haniotiju.

Generalno sam zadovoljan ulovom. Ono čime nisam zadovoljan je ograničena količina raspoloživog vremena za pecanje i sopstveni pristup istom. Naime potrefilo se da je vreme svih tih dana bilo idealno za plažu što je automatski značilo da sam ja morao sa ostatkom familije po ceo bogovetni dan da gušterišem. U stvari nisam gušterisao nego se krio ispod suncobrana a kad je postajalo neizdrživo toplo ulazio bih u vodu. Moji snovi o vetru i lošem vremenu ostali su samo snovi tih dana.
Shodno tome za pecanje sam imao samo veče tj noć. Pecanje je moglo da traje maksimalno 2-3 sata, kako bih bio odmoran za sutrašnje aktivnosti i rani odlazak po mamce i hleb u obližnju pekaru.
MAMCI
Iako u Polihronu postoji prodavnica ribolovačke opreme čvrsto sam se zarekao da tamo neću ići po mamce nego da ću ih potražiti u moru. Tako je i bilo.  Poučen iskustvom ranijih godina na prvim stenama na koje sam nabasao negde između Haniotija i Polihrona našao sam moj omiljeni mamac, prilepka. Ovaj mamac je dosta dobar iz razloga što je poprilično žilav i trpi daleke izbačaje bez spadanja kao i napade sitnih šparida. Sledeći mamac koji bih izdvojio je morski pužić i to onaj malo većih gabarita, kao I volak ako ga nadjete. Na sve ove mamce upecaćete oradu, šaraga, krupnog špara...
Nakon ovih jutarnjih aktvnosti od nekih sat vremena, bilo je potrebno ove mamce sačuvati sveže do uveče. To je podrazumevalo redovno menjanje vode (morske) na par sati, tako da je moja farma redovno odlazila u dečijoj  kantici samnom na plažu, na kupanje.
SISTEM
Za početak bih zamolio nekog od kolega da mi za sledeću sezonu preporuči neki pristojan teleskopski surf štap za daleke izbačaje cca 100 m. Unapred hvala.
Kako bilo, ovog puta samo pecao na dva teleskopska štapa (možda dva najgora koja imam na zalihama)
sa kojima su moji izbačaji sa plaže bili jadni i nisu bili dalji od 50m. Ostaje mi žal za nekim pravim surf štapom i mašinicom.
Najjednostavnije kako možetemontirati dubinski dobitni sistem izgleda ovako.
Na osnovni najlon od 0,25 pa do 0,30 stavite klizno olovo od 40 do 60gr. Navucite zatim parče silikonskog creva cca 1 cm koje će da glumi štoper/zaštitu čvora na vrtilici. Vežite vrtilicu I zatim na fluor karbon (ako ga imate a i ne mora, pecate noću)  ili običan najlon za broj tanji vežite udicu ne manju od 6.
Elem, iole pristojna orada od 40 deka će npr udicu Owner Fukase u veličini 1 spakovati do dupeta i nema teorije da spadne, pre će pući udica.
PECANJE
Ako ste već prinuđeni da ceo dan provedete na plaži a hoćete da pecate noću, izaberite to mesto gde ste se brčkali ceo dan. Razlog je jednostavan, imate ceo dan na raspolaganju da čitate vodu, ronite, vidite konfiguraciju dna, procenite razdaljinu i nađete mesto gde ćete da zabacite bez bojazni da ostanete bez sistema. Tamo gde sam pecao a to je plaža direktno ispod glavnog trga u Haniotiju (da li ima još neki trg?) nakon početnog, nasutog, pojasa peska počinje rasuto kamenje po dnu, pa zatim opet široki pojas peska.
E moji zabačaji od nekih 40-50m padali su u taj široki pojas. Nakon ovog širokog pojasa od nekih 20-25m ponovo ide rasuti kamen i opet pesak. Nažalost taj pesak mi je ostao nedostupan i bio je na razdaljini za koji mi treba pravi izbačaj. Istina je da ribe noću prilaze bliže u potrazi za hranom. Koliko je to blizu zavisi od konfiguracije dna, a dno je u Haniotiju jako plitko tako da dubina na nekih 60m od obale nije bila veća od 2,5m tako da je svakako bilo poželjno zabaciti malo dalje.
Ulove ostvarene na ovaj način sam postavio u galeriji. Sem jedne večeri kad je more bilo kao staklo, svako veče je bila bar jedna orada i poneki šarag ili špar, kao i jedna lepa ovčica koja mi je najveća do sad upecana. U proseku za dva sata aktivnog pecanja uvece ja sam bio zadovoljan.
Nažalost I pored želje da se rano ujutro okušam sa varaličarenjem nisam imao vremena, jer sam morao da skupljam mamce, duvam šlaufe i tako te aktivnosti.... Šteta, na brzinu sam pred polazak potrpao u torbu gomilicu silikončića. Svako jutro jedan naš zemljak, pecaroš, lepo je hvatao iglice. Bar je bilo zabavno gledati njega.
Ima još gomila sitnih detaljčića koja bi se mogla ispisati ali i ovo je previše za jedan post
Pozdravče!

Ko jamu drugom kopa ne čini proleće

Svaka cast :tongue: . Daleko vise nego sto sam ocekivao :tongue: Imam mnogo saveta koje bih ti dao, ali je pauza do mora dovoljno duga da mozemo to i kasnije. Posto si se sa sistemima snasao, iako licno vise preferiram plovak i mesta gde bela prilazi do same obale, saveti bi se odnosili na, kako da vise pecas a manje se bavis dusecima i suncobranima, a da niko ne primeti promenu u ponasanju.
Recept je u sustini veoma jednostavan. Npr, ono sto prvi dan iznesem na "plazu" to vise ne vracam :ok: Kraj plaze i stene na kraju, mora da bude tu negde......itd itd.
PS: Pokazao bih ti to na fotografijama, ali sam debil po pitanju istih, pa moram da pisem :sad:

badbunny

Boletus

Upecana u septembru u Kalamiciju na Sitoniji, na oko 30 metara od obale, po peščanom dnu, na parče lignje koje sam zabacio i lagano povlačio po dnu. Očigledno se radi o jatnoj ribi jer sam bezmalo celo jato izvukao. Veličine su nešto veće od šake, sa izuzetno oštrim igličastim zubima i tela tankog poput lista. Izuzetno ukusna riba. Hvala unapred na pomoći.

Goci

Xyrichthys novacula

Viđao sam ih dok sam ronio baš u Kalamiciju.

Nebo

Goci daj neki link, ja se ubih guglajući  :lol:
Ova riba je enigma za mene
Ko jamu drugom kopa ne čini proleće

Goci

Boletus

Hvala na pomoći. Evo, i ja sam nešto pretraživao: na hrvatskom se zove šarko crveni, mada je izgleda u Jadranu prilično retka.

Shaman

Bistro svima!  smiley033 Možda sam preskočio nešto, a možda nebi bilo loše i da se punovi (ako nisam bio pažljiv na času) za one koji idu Grčku na letovanje: Da li je dozvoljeno pecanje iz čamca (troling/panulanje) ili nije?  :huh: Planiram da krenem sa čamcem ove godine ako je to dozvoljeno.  Izveštaj je odličan! Hvala :bye:

tisma

Mogu samo oni koji imaju pasoš članice EU, a za ostale nije dozvoljeno.
Ovo se odnosi i ako se iznajmi čamac u Grčkoj ( tako su mi rekli ).

Tacno. Vec smo dosta pisali o tome. Ovo je teoretski.
Prakticno, ne odvajam se bez camca i sve "aranzmane" podredjujem istom. To znaci, nikakvi aranzmani ne dolaze u obzir sem samoorganizovanja. Kada naidje obalska straza, tamo gde ih ima, redovno masem-masemo smiley033 . U najposecenijim delovima Grcke, ne postoji nikakakva realna opasnost od kontrole, a i da ih ima, verujem da ne bi ni kaznjavali.

Inace, takav odmor ima dosta prednosti.
Totalna sloboda i opustenost.
Skoro da ne mozes da omanes sa smestajem.
Zagarantovana dobra mesta.
Akcije koliko volis.
popularan si u drustvu  :rolleyes: . Mnogi prevaljuju svakodnevno, ozbiljne kilometraze ne bi li proveli koji dan u drustvu moje porodice, te stalno sticemo nova, kvalitetna prijateljstva.
O klopi, druzenjima uz rostilje, svezu ribu i vino, suvisno je trositi reci.
Mestani te daleko vise cene nego ostale turiste, cak vam kafedzije postanu najbolji prijatelji i domacini. U mom slucaju, par puta insistirali da budemo njihovi gosti za dzabe.
.....itd....itd.

raki

Twister, mogu samo da dodam svaka ti cast i kapa dole!

Shaman

Hvala na ohrabrujućem odgovoru! smiley033 Bilo bi jako zanimljivo da čujemo malo opširnije tvoje iskustvo (lokacije, metod, varalice, mamce...).  Ja ma žalost nemam iskustva u pecanju iz čamca u Grčkoj. Pecao sam sa obale i tu su uglavnom bile ovčice i špariči, po neka iglica na vaser kuglu i tračicu od slaninice ili usmrdelog mesa uglavnom u luci. Probao sam i na reci Strimonos (Struga) ali bez uspeha. Na jezeru Volvi je bilo nešto malo bandarčića. U Kavali sam u luci video Grke koji panulaju iz ruke sa sitemime gotovo istim kao u Baru, Ulcinju i u na celom Jadranu (mušice, strimeri na sisgemu sa torpedom, vaser kuglom ili benjih, Angui i Raglou...). U okolini Petrovca, Čanja i Stomora sa na voblere 3-5cm veoma uspešno lovio pirke, kanjce, aleksandrine, iglice i škarame u priobalju i to iz gumenog kanua! Verujem da bi tvoje iskustvo mnogo pomoglo i eni i drugima koji nameravaju da probaju isto!  :takoje: Hvala unapred. smiley033

Prilicno je pisano o tome. Licno ne volem da se mnogo ponavljam, pa cu samo u najkracim crtama.
1. Moras da se opredelisa za jednu, do najvise dve vrste ribolova. Ja to nikada nisam uspeo, posebno od kada sam "zakomplikovao" sa decom.
Mozes po raznim kriterijumima. Kod mene ih ima vise.
Da li te zanima akcija, uzivanje ili klopa. Druga dilema je varalica ili ziv mamac. Pa pribor. Laksi ili tezi, plovak ili dubinac.....
Obala ili camac....
Da ne bih mnogo komplikovao, pricacu iz licog iskustva, tj gumenjak + penta.
Prvo i osnovno, uslovi za tako nesto.
Odobravanje porodice (bar delimicno), zatim dovoljan gepek da oprema stane. U mom slucaju (nekada astra karavan a sada zafira), camac, motor 8ks, gomila pribora, rezervoar, sonar...... pa torbe i koferi, uvek ostaje otvoren pogled kroz zadnje staklo :thumbup:
Druga bitna stvar je promena svesti kod izbora mesta za letovanje. Ja moja biram na satelitskom snimku. Gledam da su to male uvale, zasticene od vetra, gde ce mi camac biti izvucen i "ispred praga". Ukucavam na internetu naziv uvale-mesta + sobe, smestaj, apartmani itd.
Zatim gledam fotografije, biram i telefonom ugovaram sve. Malo je sa Grcima problem zbog jezika, ali do sada nismo omanuli.
Sto se tice samog pecanja, veoma bitan zakljucak sa proslog letovanja.
Silom prilika, tj zbog dece, pored gomile raznoraznog pribora, 90% vremena sam proveo u lakom panulanju. Mirne savesti mogu da tvrdim, pod uslovom da ste se opredelili za mot. camac, da je to najzahvalnija varijanta, po svim mogucim kriterijumima. Posebno sto su nam odmori u ne bas idealnom periodu za nekakvo ozbiljnije pecanje. Ako vas sreca i malo znanja posluzi, ribe koliko volis. Bude po malo i akcije. Ne treba gomila pribora. Pribor lak. Mozes uvek da povedes i drustvo. Deca su odusevljena
Kutija sa varalicama, najmanja moguca. Ako nema kidanja, posao odradjuje i par voblera. Vobleri vec ko zna koliko puta opisani. Za bezbroj udaraca i isto toliko vrsti riba, duzine od 4-8cm. 10cm je vec velika razlika u rezultatu. Pandam tim manjim voblerima su strimeri, cevcica i tanki silikonci. U sustini je najvazniji rad, brz i sitan ( kao singerica). To znaci, oblik izduzen, kljun sto uzi i manji kod voblera. Boje forsiram najprirodnije, ali treba imati i neku drecaviju.

Zabole me glava, pa cu nastaviti kasnije :rolleyes:

Sumadinac_ribolovac

Koje ribe ovaj decko maze na ovom snimku ? Koje voblere najcesce se koriste ?  smiley033