Pecanje na plovak bez prihranjivanja

Započeo nadal, 25 Maj 2021, 19:27:24

nadal

Da li znate neke specificne situacije u kojima je moguce pecanje na plovak bez secanja dzakova sa hranom, motanja bombi, cekanja da se riba skupi, sedenja na stolici itd? Nesto sto bi umnogome podsecalo na varalicarenje osim eto plovka i prirodnog mamca. Gde bi se prosetalo malo uz obalu. Eventualno nesto iz ruke ili iz pracke ako bas mora.

Prvo sto meni pada na pamet je pecanje na travu i lov klena na voce. Ima li jos toga?

Sedneš u čamac ili kanu, odveslaš nekoliko stotina metara uzvodno, uz  obalski pojas trske ili trave ili lokvanja , pa se polako spuštaš nizvodno i  probaš na svakih par metara tik uz trsku ili travu ili lokvanj...  :wink:

Bez primame sam pecao samo na ova 2 nacina koja si pomenuo...
Na algu i nekad klena na voce, dud, dzenariku, kupinu, visnju...
Sad samo na algu... Krpica trave, stap, 2 plovka i prsluk...

milan.krstic

Nisam neki vican plovkaros, ali je to prva metoda mog pecanja. I najduze koristena.. Nekako sam jos kao klinac hranio mesta na kojima sam pecao, ali jedan od dobrih pristupa jeste pecanje na blef.. Izadjes, prosetas, zabacis, upecas... Dobar osecaj. U zavisnosti od toga koju ribu ciljas, i kolike komade, mozda i bude uspesno.. Bolo, ranac, u dzepu kuglice hleba, 0d 5-10mm, na udicu samo hleb... Skoro uvek sam dobijao babuske, crvenperke... Prihrana je minimalna, sto bi rekli na vrh prsta...
🚤 Mene babo za tarabu vez'o, sto sam feeder na mrene potez'o 🚤

DDj

Upravo "Nesto sto bi umnogome podsecalo na varalicarenje osim eto plovka i prirodnog mamca" bi bilo pecanje klena na insekte na manjim i srednjim rekama pa i jezerima uz obalu, uz granje ili potopljena stabla.

Nisam voleo pecanje klena na voce, skoro uvek su to bili insekti ili varalica. Popac, svitac, gujin cesalj, skakavac, potkornjak...sve su to odlicni mamci, moj omiljeni je popac. Vrlo mali plovak kao indikator, bez olovnog otezanja. Dozvoliti da voda slobodno ponese i nosi mamac koji propada.  Udica je dovoljna da povuce insekta koji sam po sebi vec ima tezinu. Napad je obicno silovit i iznenadan. Posle par klenova menja se mesto.

Dinamican i lep ribolov. Kao srednjoskolac i student voleo sam da u prolece lovim klenove na Sumadijskim recicama, prelazeci kilometre livadama duz reke, provodeci tako citav dan. Ima i drugih jako dobrih mamaca, narocito za jezera, ali je van teme.

Aj sad, al zar niko nije pecao babusku na gistu :huh: Licno smo ih ja i sura toliko mlatili da se o nama pricalo po ribolovackim radnjama, sura slusa i smeje se jer ga ne prepoznaju, oni koji nas gledaju s druge strane :lol: Osnovna matematika provaliti gde se jato zadrzava, ili miruje. U jednoj otoci, palo drvo, zabacaj matchom na 1m i posle 2min imas ribu, 2m od drveta moz stoji ceo dan. Druga otoka, sat mozes naviti kad udje, radi nekih pola sata, ili dok ti se prva ne otkaci, nikako ne sme da prsti riba u cuvarci :no: Celi zivot hranim samo nosaru, u osnovi sam dubinkas, i lovim bez primame. Lovim samo onda kad sam zabacio blizu, ili pogodim gde ce naici riba, to je osnova :takoje: Ja sam isto kao klinac, lovio klena na muvu, znao da vozim plovak pola dana dok ne ubodem skobalja na gistu, da gadjam jato mrene pa ulovim nekoliko na par crva, pecao svakojake ribe na larvu vodenog cveta smiley033

Okreni, obrni, klen u svakoj prici.
Pecao sam ga i na insekte i na repic od kesege, i na parce...
Dosta puta i skobalja na hleb, u zimovnicima, bez ikakve prihrane, ali dugo vec nisam otisao bez primame sem na travu, nit nameravam.

Ranije sam voleo da pecam rano ujutro crvenperku na lagan plovak i najlon i mamac u propadanju , jer ona voli tako da ga kupi ... sad radim isto to , ali sa varaličarcem i silikonom.  :cheesy:

matori

Ne računajući travu i plodove koje pomenuste, bez primame, na običnu mrvu ili angel zna da uzima krupna plotica ali samo u porastu Drine i na određenim mestima, takođe i skobalj na plićacima preliva na niskom vodostaju, sa nežnim i laganim priborom... sve iz ličnog iskustva.
Ne sjakti sve što je od zlata žarom, ni sve lutalice nisu izgubljene.

Zaboravih, i raubasima, grabuljasima i dr zlikovcima ne treba primama.

Citat: vradojicic poslato 25 Maj 2021, 21:35:46
Dugo vec nisam otisao bez primame sem na travu, nit nameravam.
A sto, jel se kvalitet jednog ribolova meri po broju upecanih riba, ili je draz u otkrivanju neceg novog :question: Evo sad jedan primer iz licne prakse koji me navodi na to da i primama ume da bude bez znacaja. Pokusavam loviti nosaru na 20tak metara od obale, jer zelim da je odbijem tu, zbog lokalaca, stap 3,8m. Doneo sam kugle od 5 hlebova, umixanih s 1kg VDN, i poparenih crvica. Izbacam prvo 5 najmeksih, pa 3 tvrde, pa posle po 1-2 tvrde, imao sam mozda 30tak. Po svakom bacanju dobijem ribu-dve, i tajac, mozda 3h. Pod nogama mi je palo drvo, malo. Pocinje da duva vetar po kome se pecati ne moze, imam zabacenu somovsku dubinku, sedim i uzivam na obali. Iz dosade prebacam palo drvo plovkom i bacam prstohvat cvrvica uzvodno od plovka, dobijam lepu bodorku 20tak cm. Provalim da funkcionise, na svaki zabacaj isto radim, u roku od 1h dobijam sigurno 20 riba, nosara koju sam pokusavao da lovim na liniji, iste velicine. Toliko se iznerviram, spakujem i odem kuci, zasto? Nisam ostao dosledan sebi, za mene je mesto, mesto i samo mesto smiley033

Nemam mesto na koje idem a da je blize od 65km...
Da li Drina u Rogacici, Ljuboviji ili Sava u Sapcu ili Obrenovcu...
Okreni, obrni nije blizu da bih isao nepripremljen. Toliko godina pecam po Drini i znam na kakvim i kojim mestima sta trazim. Da li bi tu negde radilo bez primame, ne kazem da ne bih uhvatio poneku ribu ali ne mogu reci da mi je poneka riba kao pasioniranom plovkarosu cilj.
Zato uvek idem spreman, imam bar 1.5l crva, imam 15ak vekni starog hleba, 7, 8kg praskaste hrane, prosejanog krticnjaka pa na vodi odlucim sta i kako treba.

NikolaNS

Jako retko bez primame ali desi se ponekad da izletim na sat, sat i po sa bolonjezom, kutijom crva i rezervnim udicama. Mesto je na Dunavu, dosta plitko i brz tok tako da treba jaci plovak ali uglavnom budem uspesan. Naravno, ne toliko uspesno kao kada koristim primamu.

Rekao je Dunav, a on dobro zna, Na prvom je mestu zemlja Srbija. A gradovi i prije i sad, Kako Dunav rece, to je Novi Sad.

Isključivo bez primame, ali to važi za hrvatske vode.
U suprotnome dobiješ cirkus Kolorado.
Takođe, koristimo ono što su ovde šaranske udice, četvorke , da se spreče sitnije ribe da progutaju..

Meni je uvek bilo draze da lovim bez primame, ove godine planiram da napravim jedno mesto, zbog soma i sarana prevashodno, al tu moram da hranim da bi lovio kedere. Inace da ne planiram da za soma koristim samo ono sto se u vodi, ili uz nju moze naci i pocnem da pecam sarana, primama mi ne bi padala na na pamet. Meni broj riba ne znaci nista, jer volim da ulovim ribu, ribu. Primetio sam da se krupna uglavnom drzi podalje od hranilista, i kad sam imao ulove krupnije ribe na hranilistu, to je uglavnom bilo kad od hrane na hranilistu nije ostalo nista, min 1h kasnije smiley033