Mašina za feeder

Započeo sumadinac, 08 Jul 2009, 21:31:13

pdavor

Nije bio ovde fedeer štap u pitanju već mašinica koju ljudi koriste u fedeer ribolovu i koja se pokazala momački . Ja toliku ribu nisam nikad uhvatio i ne mogu dalje komentarisati jer nisam bio u toj situaciji da bi mogao o tome dalje pisati samo sam bio svedok šta može da odradi taj preston a naveo sam da je štap bio 3,5 libri mislim 3,60 ako ne i kraći to ne mogu tvrditi jer nisam bio baš toliko blizu da duvam čoveku za vrat. Svedno morate priznati nije mala riba i ne hvata se svaki pola sata.

Ne pišem o kvalitetu Prestona, nisam ga nikad ni video uživo. Hoću da kažem da izvlačenje krupnog soma nije merodavno za procenu da li je mašinica dobra za fider. Koliko je samo uhvaćeno i krupnijih somova pri lovu smuđa mnogo manjim mašinicama i nežnijim štapovima od tog.
Jedna od najlepših epizoda koje sam gledao u životu je kada je Nidža Bundalo pre 4-5 godina na Mitrovačkoj smuđijadi izvukao 30 kilaša  na TP 4000 xtr - onaj sa zadnjom kočnicom i Spid masterom 3m 40 gramcem iz savskog krša u jakom toku. Pri zamaranju i izvlačenju takve ribe, mašinica je skupljač strune i samo preko drila učestvuje u zamaranju. Ostalo rade štap i ribolovac. Pošto su u pitanju jače strune, i monofili, mašinica sa prosečnom kočnicom odrađuje posao. Mislim da je za pecanje fiderom, kao i bolonjezom- mečom zaista najbitnija kočnica koja na mekom drilu neće blokirati i pokidati tanki monofil, pogotovo baš tanki predvez. Naravno, potrebna je i snaga ako se upotrebljava za H fider ribolov, ali ne zbog ribe, nego zbog teških hranilica na velikim daljinama. Da nije toga, i najtežem fider ribolovu bi odgovarala mala pouzdana mašinica koju ne mogu upropastiti ni najkrupniji ciljani primerci, jer se lovi predvezima max 0,18mm. Ja verujem da je taj Preston koji prodaje firma od ugleda, a koji je konstruisan spec za fider dobar, možda i savršen, ali je novost koja ipak treba da se dokaže kroz višegodišnju upotrebu. Zatim voleo bih da znam čija je to mašinica i da vidim originalno izdanje, onda bi znali nešto više. Recimo, znam da je Tubertini- Rajobi koncept super mašinica za fider, jer je to dokazani Rajobi Vertigo, ali pošto stalno ponavljam- Fider ribolov je u espanziji, nova sorta ribolovaca ne pita za cenu "specijalnih" fider mašina, prostora za levaćenje koliko hoćeš. Rajobi vertigo u originalnom izdanju košta 7-8000rsd. "Spec" fider koncept ofarban u crno i sa plićom- fider spulnom te još jednom žičicom preklopnika koji.....neću da kažem, košta u SM 12000. Razlika je baš velika i naravno da neću uzeti koncept, pošto znam o ćemu se radi, nego ili originalni Vertigo po 50% manjoj ceni, ili za pare koje košta koncept još kvalitetniju dokazanu varaličarsku mašinu. Plića spulna mi ništa ne znači, napuniću i ovu bekingom ili kupiti naknadno meč spulnu. Sve mašinice koje imaju meč izvedbu iz grupe Zauber - klonovi (red arc match napr) imaju spulnu koja pasuje i na vertigo. Čak i Passion match koji je sasvim jeftin ima spulnu sa istog kalupa. Zato se lično ne bih zaletao za Preston, dok ne saznam šta je to u stvari, ili ako je baš rađena za Preston i nema "starijeg varaličarskog brata", dok se ne dokaže par godina kod rusa, mađara ili nemaca koji pecaju na rekama u sličnim uslovima. I iz njihovih foruma se može svašta saznati, mnogo više nego na fabričkim sajtovima ili you tube snimcima koje prave njihovi manekeni. Dole su Vertigo i Koncept.

Mašinica Preston Competition PCR 6000 je odlična mašinica, za malo teži feeder. Bar što se tiče konstrukcije a koja jasno može da se vidi sa slika na sajtu: http://www.orenfishing.ru/spinning/reels/preston_pcr6000/preston_pcr6000.htm
Ima sve nerđajuće kuglagere: dva na pogonskoj, dva na pinionu, dva u ručici, dva u oscilatoru (jedan na zupčaniku a jedan na krivaji), jedan u vođici i ono čega mi je žao nijedan u špulni. Da ima u tu kuglager, bar jedan, bila bi savršena. Nema, pa me čudi kako je kolega Ad fines.zaključio da ima savršen dril? Doduše ima više komada grafitnih lamela, ali preciznost kočnice obezbeđuje nešto drugo.
Na oko deluje kao da je savršeno precizno izrađena i  podseća na neke Daiwe više klase.
Osim toga, sa slika se vidi da je pinion ili čelični ili hromiran a tanjirasti zpčanik, zupčanik oscilatora i krivaje se presijavaju ka da je u pitanju kvalitetnija legura cinka (ovi podaci verovatno mogu da se pronađu u tekstovima o ovoj mašinici). I osovina tanjirastog je čelična pa se ručica uvrće u nju. Pa i dihtovana je, zaštićena od vode.
Sve metalno, ma odlična mašinica.
Mislim da zaslužuje svoju temu, pa neka je neko otvori.

pex

Ma sve je to lepo ali ja volim isto kao Ibanezi sve izvorno, mada desi se da su neki proizvodi jako dobri ali naruceni. Udice Fox i Korda, Spro Makine Blue Arc, itd..
Ali treba naci original i platiti normalnu cenu nego brand. Ja jos uvek koristim Gamakatsu udice i od kada mi je data Maruto udica pre dvadesetak godina a pokusana da se naplati kao Rod Hutchinson, to pokusavam uvek izbeci.
Ako neko sazna ciji je klon ovaj Preston ne bi bilo lose da javi, a Ad Fines kada prodje jos bar godina da da svoj sud o upotrebnoj vrednosti.
Do tada za mene Shimano i Daiwa sa casnim izuzecima rade posao.
A za Twin Power XTR 3000 i ja garantujem posto je skoro 20 godina u punom pogonu i izvadila tone ribe medju kojima i veliki broj Tolstolobika 5+. E tako se radi makina.

Pozdrav!
Čuvajmo prirodu pa ćemo sačuvati sebe

vladimir022

Tu tubertini sam bas neki dan provrteo u jednoj radnji u Rumi i odlicno mi se cini, al kad sam video preklopnik viska mislio sam da je neka greska,  hahaha.. Cemu to sluzi?

Послато са HUAWEI VNS-L21 уз помоћ Тапатока

Sprečava mogućnost upadanja najlona( strune) ispod špulne,odličan sistem  :ok:

evo rešenja za vertigo, pored toga ima 1 ležaj manje, bez žice preklopnika i teža je 25 gr. od Koncepta...i mnogo ružnija :takoje:
Skoro sam kupio crnog lepotana i nimalo se ne kajem, jedino što mi malo smeta je line clip koji je mogao biti bolji i moderniji ali je i ovaj obložen nekom mekom gumom sa unutrašnje strane i za sada nema problema.

Kupio si fantastičnu mašinicu i nemaš razlog da se kaješ. Upravo to i pišem, kroz novi naziv i par dizajnerskih razlika dobio si mašinicu koja je nekih već 10ak godina dokazana u zahtevnom ribolovu. Ja sam samo primetio da je razlika u ceni baš velika. Najveći deo razlike u težini nosi ručica sa knobom koja je kod Vertiga drugačija, masivnija, deblja pogotovo u korenu, prilagođena zahtevima varaličarenja, pa tih 25 gr ne bih shvato kao prednost koncepta. Što se lepote tiče, to je najmanje važno, a ukusi su različiti.  Što se tiče boje, lep je Koncept, ali lep mi je i Vertigo, Aspire, Novi Twin i Stradic, Biomaster..... Nijedna mašinica najviše klase nije crna. Lično ne volim žutilo ni na štapovima ni na mašinicama. Deluje mi onako...vašarski. Ako je tebi lepši koncept, nekom drugom nije i nije lepo reći tako decidirano - ali mnogo ružnija. Uporedi ručice i knobove i videćeš gde je 25 gr. razlike. Mada bi ja i taj podatak uzeo sa rezervom Svašta se piše. I nisam imao nameru da išta loše kažem, ali posle ovog - mnogo ružnija.....

Nisam imao Vertigo, ali on ima isti rotor i preklopnik i ceo sistem kao Zauber i Arc  nikada mi se nije desilo da struna upadne ispod spulne. Čudi me da se konstruktori Stele, Egzista...nikada nisu dosetili da dizajniraju ovaj genijalni sistem preklopnika- žica iza žice.

Ma gledam ja svaki dan taj Concept, svidja mi se ali kod mene kosta 10500 dinara i mogu na lastis da uzmem i da ima rezervnu spulnu kupio bih ga. Posto nema, necu ga kupiti nego cu na akciji da uzmem Spro Black Arc za 55 evra i da dobijem istu stvar ali za rezervnom spulnom.

Mislim da je taj fazon odlican sa "zicom iza zice", pogotovo za spulne sa malo vise kapaciteta, kao i za tehnike gde se cesto baca kao mec, fider i varalicaranje ...Prakticno i pametno!

Ma ne ljutim se Ibanezi,taman posla,ukusi su različiti...100 ljudi-100 ćudi...100 žena-200 sisa...opušteno :wink:

pex

Citat: ibanezi poslato 18 Mart 2017, 20:49:01
To je jedina kuća koja nije iz Japana, a baš popularna u Japanu. Do početka 21 veka jedna od legendarnih firmi kada su u pitanju vrhunske mašinice uz Dam, Šekspir i Mičel. Prvi koji su pogone za proizvodnju mašinica premestili u Japan (nešto kasnije je to uradio i Šekspir) i koji su naučili japance kako se prave mašinice. Danas, među japanskim "ludacima!" nije najskuplja mašinica ni Stela ni Daiva Moretan- egzist, nego Abu Kardinal C serije !made in Japan" iz 70ih, ako je nekorišćen. Originalni je oko 400-500$ i onda sledi tjuniranje da dobije moderne tehničke inovacije od još toliko $.  Onda pad i stagnacija početkom novog veka i povratak na velika vrata početkom ove decenije. Upss, u segmentu vrhunskih multiplikatora koji su i dalje bili made in Sweden nisu ni ispadali potpuno iz igre kao recimo Dam, Mitchell, Shakespeare, ...pa se lakše  vraćaju i u ostalim segmentima. U Japanu njihove mašinice i low profile multići iz serije Rewo se ravnopravno nose i u visokim klasama sa Šimanom i Daivom, a štapovi iz Serije Fantasista - Yabai, Orenji i Rocksweeper se tuku na japanskom tržištu sa japanskim ekskluzivnim kućama. Od ovakve, ali moderno tjunirane u japanskoj ekskluzivnoj radionici nema bolje. Nešto kao Ferari iz 70ih potpuno opremljen savremenom elektronikom i sistemima za ubrizgavanje. Sanjaj Ibanezi....

E, imam i tu i rezervnu spulnu za nju.
Ali je koristena i jako dobra, samo kratka rucica.
Čuvajmo prirodu pa ćemo sačuvati sebe

JBT koji si ti srećnik!

Јуче сам био под гасом и опет мислим да ми треба још једна машиница.
Одушевљен сам малом Окума лонгбоу ЛБ 20 4900 динара, мала - утегнута има и слободан ход. Скоро сви знамо шта је легендарана Окума ЛБ! Да сам је видео раније узео бих је 100%.
Затим Окума Азорес 40С 9.900 динара и видим Даиву БГ 4000, обе металке! Познаник ми се куне у БГ, ја не волим кад се неко куне одма' ми створи аверзију. Па човече то је машиница за пецање није лек. ;) Морао сам ово да поделим са вама, мучи ме цео дан трилема.

Goa,  ja sam hteo da uzmem Azoresa pa sam odustao kada sam video da uopste nema klip. A Salinom sam bio odusevljen, ali nema spulne rezervne ni da se kupi....

Slob, pa zakljucio sam da je meni dril savrsen jer sam izvadio gomilu riba na tanke predveze, od 0.13-0.18 a nisam imao ni jedno kidanje, sto je prethodnih godina bilo cesto.  Sad, ja se ne razumem preterano u te lezajeve, i mozda ima i boljeg drila od ovoga, ali je ovaj sasvim dovoljan i u praksi radi.  90% mog feeder pecanja je ciljano pecanje mrene, vecinom se radi o ekstra teskom feeder pecanju i mogu reci da sam ja prezadovoljan masinicom, jednostavno joj nisam nasao manu