Pravljenje boili i miksevi

Započeo Neski, 01 April 2009, 13:59:05

baracuda

Ma opusteno to je soba koja sluzi samo za peglanje vesa  :ok: Vec sam ih spakovao u zamrzivac. Ma ispale su extra samo jos da vidimo da li ce da vataju sarane. Hvala Neskiju za recept  :thumbup:

zoki80

Napokon sam pokupovao sve nevedeno... Samo jedno pitanju za izazivače gladi i betain. Beitain se dodaje kada se skuvaju boile koliko sam razumeo a izazivač gladi sam kupio u praskastoj formi. Interesuje me u kom trenutnu se dodaje ? U mix pre stvljanja jaja ili kasnije sa betainom ? Hvala unapred na odgovorima

aco

ako si u mogucnosti, vrati ih a, za tu kintu srolaj jos boilija

www.vodenalisica.eu

misoo83

ja sam pre jedno par meseci pravio boili po prvi put nasao na netu neki recept i napravio osusio i stavio u zamrzivac na vodi sam probao 2 x da ih koristim i nijedan put nisam imao udarac , il sam ja smotan pa neznam da pecam sarana il im nije bio dan  :cheesy:

nesa69

E Misoo, ako si pecao na Deliblatskom jezeru onda ovako, radi uglavnom noću, na voćne boile (jagoda ili tutifruti), moraš malo da nahraniš, malo da redovnije proveravaš u zavisnosti koje si boile pravio jer ih cverglan oglođe do jutra, obavezno dve na dlaku, mesta od crkvice do sela (iz pravca Mramorka) i to ona gde je uže jer mora da se baci oko suprotne obale (kod trske) ili u panjeve, tako da ako nemaš čamac da razvučeš, možeš i da dobaciš i da nahraniš.
Nisam tamo stigao da odem na par dana ove godine, čuo sam da malo slabije radi, inače na deset udaraca možda dva budu na kukuruz ostalo na boile.
I jedna važna stavka ako sam potrefio da tamo pecaš, gledaj da boila ne upija mnogo miris mulja (mislim da ide sirće) i da bude tvrđa (malo ih bolje prosuši) i ne manja od recimo 16 mm (zbog cverglana), slobodno zamesi i 20 mm otprilike.

misoo83

Hvala neso meni je problem otici na nocno pecanje jel idem biciklom na pecanje :rlol: a najcesce pecam sa strane suprotne od te gde se inace peca saran (preko puta jezera sa bavanistanske strane), tu mi inace sitni sarancici dolaze na plovak a zadnji put kad sam pecao imao sam poveci komad (ne znam koliko kila jel nisam ni video ribu)al mislim da je saran bio oko 4-5 kile (mozda i veci) po tome kako je savio stap i krenuo da bezi pravoliniski u trsku , uspeo sam da ga zadrzim jedva da ne ode u trsku ali onda kad sam ga zaustavio da ne ode u trsku on je krenuo naglo u dubinu par trzaja jacih i udica izletela iz vode ja sam pomislio da mi je sve pokidao kad ono ispravio udicu  :rolleyes:  a video sam sa ove moje strane do sela bavanista kako covek peca sarane  iz camca znaci odvesla do pola jezera gde imaju ona plivajuca ostrva veze jedan deo camca za trsku a prednji deo baci kao malo sidro od cigli i onda zabaci par stapova i hrani sa prackom , taj dan sam ja pecao sa obale i covek je imao 2 sarana na stapu koja je dovukao do camca ali jedan mu se otkacio dok je pokusavao da ga ubaci u meredov a drugog je izvadio , odma se spakovao i otisao covek kuci  :takoje:

Nadam se da cu ove godine jos koji put uhvatiti vremena da odem malo na pecanje bas mi se peca stapovi spremni  samo da zabacim :smiley:

nesa69

Misoo, mora tamo jača udica, ona deblja i to 2 ili 4-ka, najlon ne ispod 0,30 i štap da podrži to. Nemoj mnogo da se brineš i sa jakim priborom je uspeh ako od 10-ak udaraca izvadiš jedno 3 ili 4 komada, riba je tamo strašno jaka a prepreka koliko hočeš. Kočnicu zbog ovoga nemoj da preterano opuštaš. Ma samo pecaj pa će da dođe sve na svoje mesto kad uđeš u štos.

crniblace

Ćao svima, od crnog iz Blaca!
Nešo zaboravio si da kažeš Miši, da obavezno nekoliko dana prihranjuje mesto, više sa kuvanim kukuruzom i sa šakom dve tih boila što je napravio, pa tek posle 4-5 dana da peca...

STEPA

svaki komentar je suvišan osim HVALA smiley033
samo lijen čovijek nemože da upeca ribu

Drax

Citat: zoki80 poslato 26 Jun 2009, 13:18:29

Betain ti je druze termolabilan,tj gube mu se svojstva tokom kuvanja,ali ipak se dodaje i u mix-mozes staviti i vise zbog svega navedenog,a posle  kuvanja dodaj i na boile,imas ga i u tekucoj formi za prelivanje(za divlje vode ti ne treba,osim ako ta neka voda nije bogata krupnom ribom;pa da ocekujes da ti se ulog i vrati).Ovo drugo,znaci sve praskasto u mix,a sve tecno u jaja!POZZZ

Ovaj miks najcesce koristim na Seni i na Dunavu ( za 8 jaja) :

- 300 gr. psenicnog griza
- 250 gr. kukuruznog brasna
- 200 gr. sojinog brasna
- 100 gr. hrane za kanarince (samleveno u mlincu)
- 50 gr. konoplja u samlevenom stanju
Neski-kukuruzno brasno,jel mislis na ono fino mleveno brasno,ili krupnije granulacije :question:
konoplja-u kakvom stanju da se melje,pecena... :question:
hocu da probam ovaj tvoj osnovni miks za reku.
vidim da je miks baziran na ugljenim hidratima,a ja sam nasao cc more,amino tecni,od dzigerice,jetre,pa planiram da boile posle kuvanja tretiram njime da upiju.
sada me brine,uz taj amino,kakvu aromu(miris) da stavim,glupo je neku zivotinjskog porekla,zbog samog sastava miksa,znaci neku zacinsku,eventualno vocnu,ali bojim se da se nece sloziti vocna,zacinska aroma sa ovim amino.
pise na bocici od amino,da ide 30ml na 1kg miksa.ako tretiram boile posle kuvanja sa njime,dali u jaja uopste da stavljam amino. :question:

Neski

Moze kukuruzno brasno fino mleveno i grubo, gledaj samo da ti bude sveze brasno.
Za miks, konoplje se ne przi, ni kuva, zrna ubacis direktno u mlincu i sameljes, posle toga pomesas sa ostala brasna.

Jedan savet. Zaboravi te "amino kiseline" i to od bilo kojih proizvodjaca - skupi su, neznas kada su napravljeni kao ni rok trajanje.
Posto vec imas jednu flasicu, onda uradi kao sto si napisao odnosno tretiraj boile posle kuvanja. Uz to ti ne treba nikakva aroma.

Ako zelis da stavis nesto kvalitetno u tvoj miks a da bude sveze, mogu ovo da ti preporucim :
Uzmes svinsku dzigericu i ubacis je u mikser, odradis to sve dok ne ispadne neka tecnost. Posle toga ide 30 ml za 6 jaja.
Ali pazi, samo da znas Damjane, ovakva boili hvata samo kapitalne sarane !

Sala, naravno... :wink:

uzeo sam neke komponente za tvoj mix.
sada; uzeo sam 2 razlicite vrste pticije hrane.ova u kartonskoj kutijici i ova u najlonskom pakovanju.koju od te dve po tebi mislis da bi bilo bolje da stavim u mix,ili da ih pomesam pa zajedno. :question:
dali svu pticiju hranu da meljem,ili da u mix stavim i jednu manju kolicinu ovako u bobicastom stanju(ne mlevenu).sta mislis. :question:
soja je malo krupnije granulacije mlevena,kao sto se vidi na slici,dali da je jos dodatno usitnim. :question:
ova kesa desno na prvoj slici je konoplja u  zivom stanju.
planiram malo vecu kolicinu mixa da napravim,par kg,ali cu prvo probati sa 1kg.
jos uvek se dvoumim izmedju aroma,dali da koristim,ili samo da stavim pomenutu amino.
nisam siguran koliko je dobro amino stavljati u mix pre kuvanja,da ne izgube svojstva prilikom kuvanja.mozda stavim 15ml pre kuvanja,a 15ml tretiram boile posle kuvanja da upiju.videcu.

Koristio sam ovaj mix za boile by Neski, odličan je! smiley033
Damjane ja sam dodao tečne komponente u jaja, kad su boile bile mlake (ne vruće) po njima sam sipao betain (CC Moore-tečni)Dobra stvar je ona prskalica kao na sredstvima za higijenu, fajtanje veša i sl...  Sada koristim u prahu (Nutrabaits) on je nešto koncentrovaniji (jači) od CC-a. bla..bla.. :P

Ja bi tu soju propustio kroz mlin još jednom da se fino samelje...  :thumbup: