Sardina od babuške

Započeo alekspap, 24 Novembar 2010, 11:48:22

tićo

Juče pali neki bucovi, odma sam se bacio na čišćenje i filetiranje sad sam ih posolio i stoje u frižideru, danas dimljenje i sve ostalo  smiley112 smiley114

Evo postupak.
Ribu ocistiti, izvaditi kičmu, odstraniti glavu, rep...... puno otpada

Salamuriti 24 časa, ja sam držao u kombinaciji so i beli luk.
Zatim na 2 dima.

iseći po izboru, na trakice ili kockice.....

Slagati u tegle, ko krastavce za kiseljenje :cheesy: što čvršće, manje ulja trošite, a i malo će se ribe stisnuti.

Naliti uljem pa sačekati da se ulje slije, po potrebi dodati još da riba bude ispod ulja

Peći u rerni na 120 c, onako da ulje polako ključa, ne prejako, da neiskipi, ne preslabo neće se kosti rasturiti... 10 sati minimum. Jbga čekajte jeftinu struju, ako već nemate smederevac

Eto, ako ima još pitanja....
And i`m all out off bubble gum :) !!!!

Uh,izgleda zdravo dobro.. :ok: .,ali 10 i vise sati trositi struju,to je mali problemcic.,mnogo brate.. :cheesy:

brica

Ellesare, na kakvom dimu, sasvim hladnom, toplom ili vrućem?

Za vikend idem na pecanje pa ako Bog da da dodam jos koje kilo skobalja pa cu i ja da probam da napravim.

Znaci odvojim od kicme kad pravim polutke, zatim drzim u salamuri, nadimim dva dima, posle cu povaditi rebra, one sitne koske u ledjima ostavljam tzv. ipsilonke i onda ide u ulje i u rernu...

Nije problem za struju, ja cu to da stavim u 9 uvece kad je jeftina i izvadim ujutru u 7, pola 8...

Zanima me koliko ulja ode za npr. 5 kg skobalja? Mislim na tu tezinu kad su uredjeni i bez glava.

Ja to spremam u ekspres loncu i nikako babuška  :no: .Mrena ,deverika ,krupatica ,protviš,klen,skobalj  .... Sve ide i kičma i rebra- sve ostaje .Za 3-3.5 kila neočišćene ribe treba sat i 10-20 min.Ulje ,sirće,1 dL belog vina,šargarepe, paškanat,peršun,biber i Vegeta.Red ribe (koja je premazana sa sirćetom),red začina,dok se ne popuni .Gledati da što manje ostane praznina da bi se ulje manje trošilo .Na kraju se prelije sa uljem da ništa ne viri preko ulja.Stavi se na najjaču vatru tj. na 3-ku  :cheesy: . Kad počne ventil da pišti smanji se na skoro najslabiju vatru -i cepati još 1 sat i 10 min(3kg ribe neočišćene). Posle ostaviti da se ohladiti bez otvaranja poklopca barem 4-5 sati (da ne bi bilo opekotina od pare).Kosti omekšaju toliko da se jede i kičma i rebra (kalcijum ). Prijatno  :lol:

brica

Riba ostane dovoljno čvrsta da je povadiš iz expresssssa u neke posude?
U potpunosti se slažem za babušku.

Ja cu najvise skobalja, malo klena i mrene...
Meni se vise svidja ovo sa teglama i prodimljenim komadima ribe...

Citat: brica poslato 10 Decembar 2013, 11:48:14
Riba ostane dovoljno čvrsta da je povadiš iz expresssssa u neke posude?
U potpunosti se slažem za babušku.

Pa recimo da je riba na pola puta između pečene i kuvane-znači malo je teže izvaditi celo parče a da ne pukne a ukus je super(dobiješ čvrstoću ribe negde kao što su one sardine u konzervama). Ja to spremim, jede se dva dana vađenjem direkno iz lonca -bez lagerovanja u teglama.Inače je lepa i skuša kad se spremi u ekspresu  :takoje:

brica

Expressssss lonac je zakon!

ellesar

Ulja se potroši u zavisnosti koliko dobro nabiješ tegle, ja sam evo imao 12 kila žive vage, posle obrade čišćenja, seckanja, dimljenja, recimo da je 50% otpalo, nisam merio, ali negrešim mnogo. Potrošio sam litar i po ulja, litar odmah u 9 tegli i još malo kasnije dosipao kako se riba skupljala.

Struja jeste mali problem, na jeftinu tarifu izađe oko 600 dinari, ali radim na tome da ubacim malu rernicu u kaljevu peć nagodinu, pa će biti lakše, a mogu uvek i da pitam taštu da upotrebim njen smederevac :cheesy: :cool:

E sad vidi, ovde naplaćuju teglu te sardine 600 dinara, od bele ribe, 900 od šarana :huh: :shocked: Pa ako nećeš da platiš....  :cool:

Mene je sve ovo ukupno izašlo, znači 12 kila ribe 720 din. 1,5 litar ulja 180 din, struja recimo 600. Minuli rad neračunam :lol: . Ukupno 1500 dinari, 9 tegli znači oko 160 dinara tegla i manje bi da sam koristio smederevac, al ajde :smiley:

Brico, dimio sam hladan dim, mada i topao nebi smetao, probao sam i tako prošle godine, ali se onda ovaj tanji deo ribe presuši i dok se još ispeče, bude tvrdo, presuvo. Bolje hladan dim, koristio bukove strugotine i daščice.

Ovaj način sto limovac pravi, je baš prava sardina, kao iz konzerve, ali ukusnija, zbog dodatnog šmeka povrća :thumbup: , a bebušku ni ja nevolem. Skobalj će izgleda biti pun pogodak :ok:
And i`m all out off bubble gum :) !!!!

Buraz jedan grejac ima oko 1.5 do 2kW, znaci da zajedno gornji i donji imaju maksimalno 4kW a obicno imaju 2400W, ali ajde da uzmemo najgoru soluciju.

Znaci za jedan sat rada rerne potrosi se maksimalno 4kWh energije. E sad ima jos jedna smicalica a to je termostat, on kad nabije 120 stepeni on ugasi grejace sto znaci da u sat vremena grejaci ne rade sve vreme nego mozda nekih 60-70% (mozda i manje), nek uzmemo da je to ukupno 40 minuta.

10 sati puta 40 minuta je 400 minuta tj. malo vise od 6 i po sati da rade grejaci.

6.5 puta 4kw je 26kWh!!!

Cena 1Kwh je u jeftinoj tarifi mizerna, oko 2 dinara i manje, ali posto to izadje i koji sat van 8 sati jeftine energije ukupan utrosak bude nekih mizernih 60, 70 dinara, okvirno, da ne racunam sad na decimale...

A kako je neko sracunao 600 dinara nije mi jasno!!!
Ovo je iz glave jednog energeticara...

brica

Ellesar, zato sam te to i pitao, jer so izvuče dosta vode iz ribe i onda se na toploti još više isuši.
Nisam ni sumnjao da si koristio bukvu, a šta bi drugo bilo za dimljenje.
Malo sam se i ja štrecnuo oko ove računice sa strujom, al eto, ima i to ko da sračuna.

ellesar

Jednostavno cak i nepalis dva grejaca, nego samo gornji i ako rerna dobro dihtuje, a sporet je kvalitetan i ako je dosta toplo u sobi, taj jedan grejac se pali zaista retko. Kad nabijam temperaturu, ukljucim da duva, cim se termostat ugasi, iskljucim i ostavim samo jedan grijac,kasnije se pali na sat mozda 5-6 puta po 2-3-4 minuta, tako da od tih 10 sati u rerni, efektivno je mozda oko 4 sata, nekad ni toliko.....Jako puno zavisi od sporeta, koliki je potrosac :takoje: i koliko smo mi radoznali, jbga nemos svakih 10 minuta otvarati i gledati :lol:

Nisam racunao, tako mi rekli, (ja i matematika smo posvadjani odavnije dana :wink: :smiley: :cheesy: ) , a ja to uzeo zdravo za gotovo :smiley:
Al` sto lepo ispadne u smederevcuuuuuu :tongue: Ko lozi sad zimi po ceo dan ( i noc), moze da je drzi na polagano koliko hoce :takoje:

Brico, a tresnja :cheesy: a loza, kruska, jabuka :wink: vocke su zakon za dimljenje :thumbup:

brica

Jesu, ali to radije trošim na šunke, pogotovo mahalep. To je aroma u mesu bez premca.