Vode naše mladosti: Borča, Sibnica, Sebeš, Buk, Pretok, Vizelj, Zekine vile...

Započeo mrcko, 27 Februar 2012, 18:44:36

mrcko

Obisao bi ove terene, cisto da se podsetim perioda kada  mi nije bilo tesko da nespavam cele noci. Promenim cetiri prevoza GSP-a, da bi iz Zemuna "dojahao" do meni omiljenih mesta. Kada se od skolske uzine odvajao novac za dozvolu.....
Sta je sa tim vodama? Vise ni u casopisu "ribolov" nema izvestaja, osim za Karas i Opovacki Dunavac. Je li peca tamo neko?

Vladimir

Ja da sam na tvom mestu ne bih išao na tu stranu, što da te tuga uhvati ako već pamtiš te vode po lepom, kao i ja. Sibnica je daleko od onoga što je bila, sa druge strane kanala je niklo čitavo naselje, tako da tu više nema uživanja u pecanju, osim ako ne voliš zvuke motorke, cirkulara, mešalice, automobila i sl. Jesenas kad sam bio, prvi (i poslednji) put posle mnoooogo vremena, video sam da je jako plitka i zarasla u travu. Bilo je par pecaroša, al nije to ni prineti onome što je nekada bilo.
Za Sebeš odavno ništa nisam čuo, ne deluje mi obećavajuće, Borča takođe, nekada beše milina tamo pecati, sad se bojim da nije ni deseti deo onoga što je bilo nekada. Za ostale kanale nisam siguran, al ne verujem da se isplati ići, voleo bih da grešim i da me neko ispravi. Nego, i mene zanima, pitao sam već jednom u drugoj temi, ponoviću pitanje, jel zna neko šta je sa Revom/Kalovitom, kako se već tačno zove taj kanal, nikad nisam bio siguran, to je onaj prvi na koji se naiđe na pančevačkom putu?

KAPETAN113

Uh kad se setim kao klinac sam isao s proleca prvo riba proradi na Sebesu bilo babuske kolko hoces, sad tuga svi koji zive u blizini septicke jama nemaju sve ide u kanal.A tek Ilicev dunavac, Kalovito, Jabucki rit, Jojkicev dunavac, duboka bara iza Sibnice, na tim mestima sam mladost proveo.Zadnjeg barskog karasa sam upecao na Sibnici na potkovici a to je bilo pre 20 i kusur godina.Ali nejlepse sam prolazio na Karasu i bari  preko puta Vince, neki je zovu Hadl bara, prelepo mesto i pored strujarosa i mrezarosa bilo je ribe.Sad camac Dunav i berem 10 puta godisnje odem na Tamis kad se uzelim plovka.Mnogo lepo bese nakad kad su jutarnjim autobusima isle stotine pecarosa, stapovima oci da siteramo jedni drugima, jutarnji bus sve sami pecarosi.

mrcko

Ne mogu se setiti da li prvo naidje Sebes na Pancevackom putu, ili Kalovita. To je valjda onaj mali kanal, sa cije se leve strane puta (posmatrano od BG prema PA) nalazi farma goveda. A sa desne strane puta je kanal jos uzi. Ako je to taj kanal, tu nisam pecao. Ali neki ljudi su mi rekli da to nije ozbiljno mesto.
Taj deo Sibnice (sa leve strane prema "potkovici") nije bio medju meni omiljenima. Bolje sam ulove imao u Jabuckom ritu (kod Zute kuce, i na prosirenjima). Tu je bilo uvek lepe babuske i stuke. A voleo sam i Tamis u Jabuckom ritu. Valjda zato sto je ta lokacija na Tamisu najbliza gradu.
Buk i Kisvara su do pre relativno skoro bili izgledne vode.  Kako li je sad tamo?

Panchester

Uh bre, kad se setim Sibnice...
Tu sam prvi put otisao na pecanje. Nagovorili me drugari. Jedva. Ooooodrali me komarci. zarekao se nikad vise na pecanje. Sledeci put mangupi nahranise mesto uvece i ujutru - zlatnih karasa, babuski, LINJAKA!!! I tu se ja upecam.

Kad su ono isekli ono golemo drvece iza ledja i unakazili citav kraj, vis nisam isao... :no:

nazalost,sve nabrojane vode(kanali) su zapusteni,zamuljeni,zatravljeni,zatrpani, zagadjeni..,ono sto je uglavnom ostalo od ribe i sto i u takvim uslovima opstaje jesu babuska i cverglan...u celom pancevackom ritu sa bezbroj kanala,ne postoji vise ni jedan kanal vredan paznje,sto se nekog ozbiljnijeg ribolova tice...ostaje seta za proslim vremenima kada su svi ti kanali bili prepuni raznih vrsta riba,cisti i odrzavani,i kada nisi znao na koji pre da odes...

deDAIWA

Cini mi se da su prosle godine bagerom vadili mulj iz sibnice.
Od mosta pa sve do potkovice,al' samo Beogradsku stranu.
Jos da ima ribe.....
Verovatno su zbog toga posekli hladovine.

mlandjin-san

Jeste, izmuljavali su Sibnicu malo, prosle godine, ali mislim da je zanemarljivo u odnosu na kolicinu mulja i trave koji se nalaze u njoj. Iako Sibnica ima dobru dubinu (secam se da mi je cale pricao da su oni tamo pre 40-ak godina pecali na 2-3 metra dubine),
zbog te trave i mulja se moze pecati samo na 50-80cm dubine. A sto se tice ribe, verovali vi ili ne, i dan danas tamo ima dosta ribe. :smiley:  Babuska se tamo moze naci vrlo pristojne velicine, (mada je sitnija najbrojnija) stuke ima takodje dosta (mada je sitnija), a ima i sarana (provereno prosle sezone). Stvar je samo u tome sto riba ima, u vidu trave, neverovatnu kolicinu prirodnog sklonista. I naravno, najveci problem su nesavesni ribolovci, a i od pre dve godine, Kinezi!! Redovno pecaju tamo, doduse na terenima blize putu, i vrlo su bezobrazni, u stanju su da bacaju njihov plovak pored vaseg, ako im se svidi mesto na kome pecate (prosle godine je jedan zbog toga zavrsio na kupanju...). Mislim da su najbolji tereni tek iza pruge Beograd-Pancevo, ali je to prilicno klackanja zemljanim putem, pa kroz siblje i trsku, a i treba naci prilaz do vode, ali mi se taj potez definitivno najvise svidja, a i daje najvise ribe. Najveci problem ipak predstavlja, k'o sto kaze Panchester, nedostatak hladovine.

@kapetan113
Pretpostavljam da si mislio na Hagl. Potpuno se slazem sa tobom, to je jedno od najlepsih mesta za pecanje na kome sam bio. Predivna suma i priroda, a boga mi, bilo je i ribe. I prosle godine je bilo ribe tamo, samo je malo cudna voda, vodostaj Dunava izgleda ima presudan uticaj tu.

@Vladimir
Reva i Kalovita (bar kako sam ja naucen) su dve vode. Kalovita jeste bara koja preseca pancevacki put, odmah iza fabrike Jugohemija. Ona je pristupacnija za pecanje, medjutim, mene su uvek kopkale otpadne vode iz Jugohemije i rafinerije beogradske...mada, vidjao sam na njoj labudove, tako da nisu ni oni valjda ludi da se brckaju po nekim otrovima.  :rolleyes:
Reva se nalazi oko 500m od Kalovite, prema Dunavu (vidi se sumareva kucica sa puta). Tu joj se nalazi zavrsetak i kanalom je povezana sa Kalovitom, voda je tu uvek protocna, pa se cesto mogu videti krupne babuske u tom kanalu koje migriraju iz jedne vode u drugu. Reva se prostire paralelno duz nasipa prema Beogradu recimo negde do nivoa Peveca (moze lepo da se vidi sa Google Eartha). Tu je uradjen dobar kolski prilaz, i ako, iduci iza BG-a prema Pa, skrenes desno kod Peveca, posle 400m izlazis na Revu. Ja sam uvek pecao na gornjem delu, prema Kalovitoj, to je za mene ubedljivo najdivljija voda i najnepristupacnija voda na kojoj sam bio...skoro pa prasuma. Trska je skroz do vode, veoma gusta i mocvarno tlo. Ako uspes da se probijes do vode i namestis iole mesto za pecanje, mislim da ces uzivati. Ribe ima dosta, babuske raznih velicina, a ima i vrlo krupne stuke, mada je tesko ulovoti zbog velikog broja kedera (pre 12-ak godina 8kg komad). Jako volim tu vodu, valjda bas zato sto je toliko nepristupacno sve tamo. Pravo barsko pecanje.

Sto se tice Ilica, video sam da je posecena suma skoro sva oko vode, tamo je bilo jako lepo za pecanje pre 10-ak godina, iskreno ne znam kako je sad, i mene interesuje. Uglavnom, video sam da je trenutno prirodni ambijent nula tamo...
Eto toliko, pa  :bye: svima!

deDAIWA

Na Sibnici sam pre par godina u kasnu jesen video sarana ne veceg od 2kg,al' zlatnog :eek:
Zivo me zanima da li jos uvek pliva.
Imao sam i snimak al neubedljiv...bio los mobilni.
Mozda odem na baburu koji put ove godine,videcemo.
Stuku odavno ne videh :no: a prica se da su hvatane :huh:

Vladimir

@mlandjin-san sećam se Reve, išao sam par puta do nje kad nije radila riba, da vidim kako je, od kanala putem kroz šumu, do onog mostića, i sećam se da je bila jako nepristupačna, sve skupa jedno mesto do kog se moglo probiti. Mada to beše pre skoro 14 godina, ko zna kako je sad... A ostala mi je velika želja da se oprobam tamo, baš mi je izgledala kao lepa voda za štuku. Jesi ti išao tamo u skorije vreme, vredi li je posetiti posle lovostaja? Kolko vidim na G.E. skoro cela je zarasla u travu.

mlandjin-san

Bio sam tamo prosle godine poslednji put. Inace suma je posecena, pa zanovljena, tako da su sad tamo mladja stabla i lakse je doci do same Reve. Ranije sam pecao sa leve strane kanala (kad gledas sa mostica prema Revi), maltene na samom njegovom uscu, bilo je relativno pristupacno jedno mesto, medjutim od pre par godina je prilicno zaraslo, tako da sam ga batalio(sto ne znaci da ne moze ponovo da se osposobi). Pecao sam od usca kanala desno, odprilike 30-ak metara, kroz trsku sam prokrcio put do vode (nekih 10-ak metara) i improvizovao neku vrstu platforme od panjeva i granja, taman toliko da mozes da sednes na stolicicu i zabacis stapove. Najbolje pecanje mi je bilo od sredine aprila, pa do juna maltene, tad je voda jos prilicno cista, nema puno trave i moze lako da se manevrise, a opet ima dovoljno "zaliva" od trave, da moze lepo da se ucacka plovak  :smiley:
Mislim da vredi probati pecati stuku svakako posle zabrane, cak i ako ne trza nista, ja sam uvek uzivao u prirodi, velikom broju ptica, labudovima, cak je i par vidri obitavalo tamo. Svakako obavezno vredi probatii babusku u tom prolecnom periodu, desavalo mi se da se bas lepo napecam.
Sto se tice G.E-a, nemoj se puno oslanjati na vizuelni prikaz (trava, socivica, zelenilo, itd), zato sto mislim da im je uvek aktuelna slika od pre godinu, dve recimo, tako da i sad ako si gledao, delovala je vrlo zatravljeno, a siguran sam da posle ovih minusa nije bas ostalo socivice na vodi :smiley:
Tamo vec juli, avgust je druga prica, tada stvarno ima previse trave i vrlo je tesko pecati.
Mozda cu i ja obici tu vodu ovih dana, da bacim pogled malo, a ti svakako ako budes isao, bistro, pa obavezno javi utiske i rezultate!  :wink:

Vladimir

Pravo da ti kažem štuka me najviše zanima, mada bih mogao da probam baburu dok čekam, čisto da me mine želja, ne pamtim kad sam se napecao na plovak. Definitivno ću probati ovog aprila, pa javljam kako sam prošao. Hvala na pomoći, drago mi je da čujem lepe vesti bar za neku vodu moje mladosti.

knezevic76

Evo posto sam iz Borce,a kao klinac sam pecao po tada po meni prelepim kanalima i bogu sam zahvaljivao sto sam se '87 doselio u oazu kanala.Elem ponovim se ja sa dozvolom za pecanje posle 20 godina i reko ajd da obidjem sve kanale od sebesa do padinjaka ukljucujuci i jojkic.upalim auto,ukljucim google map na telefonu i krenem.stanje sledece, ukratko,
Sebeski obrastao,zagadjen kod kuca,malo bolje stanje ka nasipu,al sve u svemu zalostan
Prvi kanal u borci, najsiri i nekad prebogat babuskom,sad zatravljen,moze se peca kod crkve (prvi mostic) i u potezu ka FK BSK.Kod bska (zadnja 95 i 96)  ima sirinu i cistinu ali je vikendom pecaros na pecarosu.dalje taj kanal ka Kovilovu se suzava posle lakat krivine i zatravljen je i u ocajnom stanju.Od crkve levo ima po koje mestasce ali ceo potez vise nije divljina kao sto je nekad bio, dosta kuca.
Drugi kanal,desno od mostica uzak,travuljina,sad je tu celo naselje,uzas.levo od mostica malo siri,ima par mesta.njime se stize do pumpe (sa druge strane Jojkic)
Treci kanal, nekad bogat stukom,jedno vreme i zatvoren za pecanje , ide od pumpe ka Crvenci,nije vredan pomena.trava,plitak.
Jojkic kod pumpe,nekad oaza za stuku i bandara,bio prelep.Sad sam ga jedva prepoznao.Najvise nedostaje drvece.Deluje da ima ribe,ima dosta patki i nekoliko ogromnih labudova sam video.ne smrdi,voda cirkulise.Icicu jedan vikend da zabacim.ima trave al nije strasno.
kanali su ka Kovilovu zatravljeni,bar ono sto sam obisao.
Za sad toliko
"Neki bi voleli da voze sporije,ali,na žalost,više ne mogu"-Duško Radović