Vode naše mladosti: Borča, Sibnica, Sebeš, Buk, Pretok, Vizelj, Zekine vile...

Započeo mrcko, 27 Februar 2012, 18:44:36

mirijevac

Пређеш мост код цркве, возиш право, до канала, па када пређеш канал, скренеш лево, возиш право, до кривине која иде у десно.
Ту се у трећи улива други канал. Е ту!

knezevic76

prvi mostić kod crkve je prvi kanal,sledeći mostić gde si ti skrenuo je drugi ili studentski,da si nastavio pravo ima treći most i treći kanal.:-)
Na toj krivini gde si ti pecao je drugi kanal (čišćen prošle godine bagerima od mostića do tog račvanja i tu su velike vrbe) a to račvanje je ka prvom kanalu.Da si nastavio još malo dalje (300-400m)posle krivine naišao bi na prevodnicu (pumpu) i na treći kanal sa desne strane koji ide ka Crvenci.Iza prevodnice 100m je nasip i iza njega Jojkić!

ti si bio na mestu gde se spajaju crvena u žuta boja
"Neki bi voleli da voze sporije,ali,na žalost,više ne mogu"-Duško Radović

mrcko

To parce Vizelja, dugacko nekoliko stotina metara (pocinje od racvanja sa kanalom Peckes (Knezevic ga je obelezio plavom bojom), i prostire se do usca Vizelja u Fakultetski kanal) naziva se Fujerov salas. To je jedno od prvih mesta u Borci na kom sam pecao.
Nekada je zaista voda ovde bila cista, jer se cesto ubacivala sa pumpe na Jojkicevom Dunavcu. A verujem da ni sada nije mnogo prljava. Jedino sto znam da je na ovim kanalima bilo jako mnogo mulja, pa mi je drago ako su ga odmuljavali.
Tu je kanal relativno sirok, i svasta se moglo upecati. Bele ribe (koja je radila tokom cele godine), zlatnih karasa, babuske i sarana divljaka, ali nisu bili veliki. Peckes je uzi, slabije protocan i brze se zagreje. I tu se moglo lepo loviti. Gornji krak, prema Sebesu je prosiren, tzv. Vir. Tu se lovila stuka na balerinu. Mada se secam zadnji put kad sam isao da je celo prosirenje bilo pod trskom. Ne znam kako je sad. Ovaj kanal je uvek bio pomalo izolovan, i manje napadnut ribolovcima. Valjda zato sto ga neupuceni teze nalaze. Bio mi je jedan od prvih izbora za prolecne izlaske.

Da,ovaj kanal što je Mrcko opisao je stvarno bio extra.Kao klinac sam tamo često odlazio sa bratom.
Nisam bio tamo 10 g,tada su ga već uveliko ubijali mrežama.Najviše je krao ribu neki Šanji koji je i živeo preko puta Fujerovog salaša,ne znam kako je stanje sada ali tu se uliva i štrokavi Sebeš pa mislim da je
jako zagađeno,nažalost. :grin:

acasim75

a kako je stanje na capljari,jel pecao tamo neko skoro,ta bara uzvodno od jojkica?
od mene uvek mozete dobiti bezplatne i bezkorisne savete  :rolleyes: :lol:

Tu baru i okolne kubike odmah po povlačenju vode napadnu sa koševima.
Teško da tamo može ozbiljno da se peca.

acasim75

od mene uvek mozete dobiti bezplatne i bezkorisne savete  :rolleyes: :lol:

mrcko

Hajde malo da osvežimo ovu sjajnu, i svima dragu nam temu. Verujem da će se ponovo aktuelizovati kada prvi sunčevi zraci okopne led sa kanala i probude i nas i prirodu iz ove zimske učmalosti. Februar je (verujem da ćete se složiti samnom) najgori mesec u godini. Prođu zabijačke i slave. Dojedu nam se već i zimske čarolije s tavana. Radili bi ponešto napolju ili išli u prirodu, ali ne možemo, jer je hladno, i što je još gore blatnjavo. A o pecanju da i ne govorim. Štuka je u lovostaju, a ostala riba je još u krtogu. Svi čekamo polovinu marta, kao ozeblo sunce.
Do tada ćemo se ponoviti dozvolama (neki od nas nakon dvogodišnjeg bojkota i pecanja po komercijalama), a možda i nećemo. Verovatno ćemo napisati poneki post, čisto da nezaboravimo kad se rečca NE piše zajedno, a kada odvojeno (kao ja trenutno). Možda ćemo nekim ne principijelnim postom malo žacnuti drage nam moderatore ( čisto da vidimo dal su se probudili, kao mi iz zimskog sna), i oplesti po državi, korisnicima voda i političarima, koji znaju da nam otmu šest crvenih za dozvolu, a neće ni omiljene nam kanale, da očiste i odmulje (kao što pisaše i obećavaše prošloga marta).. Al o tom, više u martu. Sad nešto konkretno sa vode.
Pre izvesnog vremena, ode moj drugar na kanal u Vrbovskom da pokuša izganjati još koju alu pred lovostaj. Raspremi se čovek i sedne pored vode, zagledan u pampure. Iz zimske tišine i idile prenu ga glas, koji dođe iza njega: "Kako ide?". Ovaj se okrenu, i u trenutku odseče i sablazni.. Iza njega je stajalo, mitsko biće, predmet legendi i sporenja starijih i mlađih ribolovaca, o postojanju istog, glavom i bradom, ribočuvar Srbijašuma ( ili nekog drugog korisnika-čitaj uništitelja zajedničkih nam resursa.. Više sam zaboravio koji indijanci sede u kom rezervatu. Al valjda su Srbijašume).. Kako mi je opisivao susret, odmah sam se setio scene iz Maratonaca, kada mrtav Pantelija na groblju izgovara čuveno "Dobro veće"..
Elem, pribra se nekako moj drugar. Razumem ga, ne beše mu sve jedno. Em je bliski susret treće vrste imao dva puta u životu, em kao i ja, zadnji put pre desetak godina.., počne nešto, više reda radi trabunjati, više da ovog premetne oko dozvole, koju pri tom, desetak godina nije vadio. I za divno čudo, ovlašćeno lice mu uopšte ni jednog trenutka nije tražilo dozvolu na uvid (možda čoveka bilo blam da traži, obzirom na to koliko rade, odn. ne rade. Ili im je to možda nova politika firme).
Ispričaše se oni tako lepo. Ribočuvar mu reče da oni nisu u stvari na terenu da bi kontrolisali dozvole, već imaju posla oko nekih drva. I na kraju kao vrhunac svega, kaže da će dok traje lovostaj na štuku, svakodnevno obilaziti sve kanale u ritu!!!!
Kad mi ovo zadnje reče, umalo ne padoh sa stolice. Da mi je neko drugi pričao, mislio bih da me zaj*bava. A ko je bio lud, a ko pijan tog dana, procenite sami. I ako neko u narednom periodu, slučajno ide na vodu, neka obavezno napiše da li je imao bliski susret slične vrste. Jer više nas ništa ne bi trebalo iznenaditi u ovoj zemlji.. Ko zna, možda i korisnici voda počnu raditi posao za koji ih država i mi, i previše plaćamo.
I još jedno ne lepo zapažanje sa terena. Pošto je tog dana obišao par kanala, kaže da su se kederi zavlačili u prošlogodišnju travu, koja izgleda nije pala na dno. Nažalost to znači da će nas naredne sezone nervirati ne samo nova trava u junu, već i ova prošlogodišnja.
Srećna nam stara tema u novoj godini.

mrcko: Bravo !
Nista ja tu ne bih posolio  , a dovoljno si nas podsetio da smo mali kao drustvo, i kao pojedinci.

ZGODNI28

ma to je onaj iz sefkerina sto je pokusao da trazi meni i drugu dozvolu...lazni cuvar...100%...ili se neka baba roga prerusila u cuvara da malo uplasi pecarose...vezba pred prolece...

Verovatno nije lažni. I kod nas u Apatinu ovi iz Vojvodinašuma povlače ribocuvare kad je seča.

knezevic76

Ja sam iz borče i moj komšija radi u srbijašumama na terenu, negde sam već napisao da su od kraja prošle godine počeli češće da obilaze terene.Između ostalog više su bili skoncentrisani na ilegalne drvoseče i takozvane lovce koji tamane mladu divljač.
Nemojte misliti da će ove godine biti krivolova bez kazne kao prethodnih godina.
Elem, svaki dan idem novim Pupinovim mostom i divim se pejzažu oko mosta i pored "magistrale".Ima mesta do kojih sam se nekad mukotrpno probijao a sad su tako lako dostupna, ali......postiji jedan problemčić, nigde sa puta nema isključenje da se stane sa strane i parkira auto ili isključi na neki sporedni putić, tako da za prilaz potencijalnim mestima i dalje mora da se koriste stari "putevi".Naravno ovo ne važi za bicikliste i motordžije.

Evo jednog primera, od mog stana pa do kubika kraj dunava i vojnih bašti tj gde je sad most, mi je trebalo 30-45min vožnje kolima u zavisnosti od uslova na putu (blato itd.).
Sad mi treba 7 minuta kolima ALI nema isključenja!:-!
Tako da će bajs ponovo da dođe u obzir, naravno ako kupim dozvolu ove godine.

Inače moj lični zaključak je da je leva obala raj naspram zemunske strane u smislu same prirode, potencijalnih mesta za ribolov.Može da se bira ili dunav ili kanali.
Samo još da završe petlju ka pančevu i sreći nikad kraja.Tisa, tamiš na dohvat štapa.
"Neki bi voleli da voze sporije,ali,na žalost,više ne mogu"-Duško Radović

mrcko

Mogao sam ovaj text da naslovim i sa "Arapski dolari stizu i za Beogradske njive", kako i glasi naslov u danasnjem broju lista "Novosti", u petak 14. marta, leta Gospodnjeg 2014-te, po novom, ili ti 7522-ge po starom kalendaru. Tako danas citam, i vama prenosim izjavu dvojice Gospode (sa velikim G) politicara, cija imena ne spominjem (jer se te kategorije olosa, istinski gadim. Znamo zasto, svi mi koji smo prosli vise izbornih ciklusa) o planovima za finansiranje i obnovu kanalskih sistema u Sremu, Pancevackom Ritu i Obrenovcu, a u smislu navodnjavanja oranica, zarad povecanja prinosa u susnim godinama.
Prica o navodnjavanju i odvodnjavanju oranica iz kanalske mreze, starija je od vecine kanala (osim onih koje je kopala Marija Terezija). Ako uzmemo za primer Pancevacki Rit, tamo imamo ukupno tri crpne stanice (Vizelj, Kisvara, i Belanos (cini mi se)) koje upumpavaju vodu iz Dunava, puneci kanale. Da li su te tri pumpe dovoljne za potrebe navodnjavanja? Sumnjam. A o stanju kanalske mreze, glupo je bilo sta reci. Mada znam su pre nekoliko godina cisceni Sibnica i Vizelj. A u Sremu je pre tri godine ciscen i prosirivan deo Petraca.. Iako je od silnih obecanja prethodne vlasti, uradjeno minorno u tom pogledu, a aktuelna, i najverovatnije buduca, osim ideje i gromoglasnih obecanja na tom polju jos nije uradila nista.
A vajni, gorepomenuti politicari nam obecavaju sledece planove finansiranja, za sanaciju i izgradnju nove kanalske mreze iz kredita UAE vrednog 750 miliona dinara. Koji treba da bude realizovan u roku od odmah (sta god i kad god to njima znacilo ).
U opstini Surcin, se planira uredjenje sistema "Petrac" na potesu od Boljevaca do Novog Beograda. Tu se planira obnoviti 142km kanalske mreze, za sta je planirano 200 miliona dinara. Kao i izgradnja ulivne crpne stanice "Fenek", sa 26 miliona. Zavrsetkom ovih radova obezbedilo bi se navodnjavanje 6000 ha zemljista "PKB 7. juli-Zemun.
U opstini Palilula (Pancevacki Rit), potrebno je relitavilizovati 60km kanala u vrednosti 150 miliona dinara, i izgradnjom sistema za navodnjavanje pokrio bi se severni deo teritorije. Za crpnu stanicu "Dunavac" i ciscenje dela kanala Karas potrebno je oko 250 miliona dinara, a po zavrsetku tih radova navodnjavalo bi se 15000 ha PKB imanja.
Za postojanja i druge strane medalje saznao sam relativno skoro iz jednog clanka, u kom strucnjak za melioracije prica kako ideja navodnjavanja i odvodnjavanja oranica potice jos iz vremena komunizma. I da su napisane gomile textova na tu temu.. Postavlja se pitanje, zasto uporedo sa kanalima za odvodnjavanje, nisu gradjeni i sistemi za navodnjavanje oranica pre 40-50 godina? Vec nasi kanali sluze, skoro iskljucivo u svrhu odvodnjavanja. E sad dolazimo do zeca u kom lezi grm..! Meliorator tvrdi da je ustanovljena nepopravljiva steta na ovako navodnjavanim oranicama, jer se povrsinski najplodniji sjoj humusa, spira i erodira, nepovratno pogorsavajuci kvalitet zemljista..... Covek tvrdi da je to bio razlog odustajanja od sistema za navodnjavanje u Titovo vreme. Tj. nasa zemlja jednostavno nije prilagodljiva ovom extremu, kao npr. zemlje u Izraelu (odakle se vecina sistema i tehnologija uvozi) i nekim drugim delovima sveta, gde se sistem dobro pokazao.
E sad, da ne zvuci sve toliko pesimisticki (iako bas tako zvuci), mozda cemo imati prilike da vidimo na delu da li se sta promenilo u pristupu nauci i tehnici za 50-60 godina. Iako zaista nevidim kako se problem erozije humusa moze resiti..
A kako Arapi gazduju oranicama, mogli smo se svi uveriti koji pecamo na Galovici i Petracu prosle godine. Setimo se prolecnih meseci (sve do juna negde) i gotovo potopa, Sava pred izlivanjem, njive prepune vode, prilazni putevi pod vodom, a kanali neverovatno, u inat prazni

Ovo je copy-paste, posta koji sam napisao pre tačno 365 dana, na temi o "Galovici". Šta je pričano, a šta urađeno, procenite sami  :smiley:

vladimir1988

Jel zna neko sta se desava na kanalu Sibnica kod Panceva???
Isao bih kad se malo prolepsa vreme malo da zabacim, jel radi babuska i bela riba uopste??
Jel treba dozvola za kanale?