Ispravimo greške - mala škola feedera

Započeo žex.rašeta, 10 April 2011, 10:17:48

lineker

Ma naravno, samo se trudim da uradim ono sto je do mene, a ona kako hoce.Na kraju dana ja miran i zadovoljan u svakom slucaju.

Блок_64

Добио си доста информација,пола од тога ако примениш биће сјајно,мада најбитније је оно старо правило,ако риба хоће да ради оће и на празну удицу.
Узми шта можеш и не враћај ништа!

kako sam se samo uverio da to nije tacno u zadnjih par pecanja...

koleq3

tako je Laki! :D
e palo sarance jutros u Dubai-u  na bolo igranka!!!pa u travu pa zvizdi sve... "speedarojka" se savio do panja opasnih 10min zezanja, divljak me izvozao i na kraju kao drinas kurcevito bez mAredova napolje  :D

@feeder trouble
Po meni najbitnije gadjati istu tacku,a jos bitnije od toga je mesto! tj rupa,bunar,sprud,blizu trave, ako je mala voda jer je neaktivna tj obrnuto, ako je velika u tom slucaju vece silovanje prihrane sa dodacima secerac,gliste,popareni crvi, to zavisi naravno od mesta gde se sta peca.. da bi ostala na hranjenom mestu...
niko ne moze tacno da ti kaze sta kako jer nisu svugde isti tereni,samo sto vise izlazaka i sam ces shvatiti sta kako ne treba niko sa foruma da ti kaze sta da radis,svaki put nesto novo naucis kad god odes na pecanje

Isa

Tako da na kraju opet dodjosmo na pocetak.. Koji god vid pecanja, da l' feeder, da l' varalica, plovak, dubinka gde god i kad god bogat ulov nam donose citanje vode ili sreca, a kapitalce i jedno i drugo... Sto bi rekao Balasevic: ,,princip je isti, sve su ostalo nijanse''  smiley033

pexon

Kolege, potebna mi je pomoć oko ispravljanja grešaka u fideranju!  :help:  :huh:
    Bio sam u nedelju na Tisi sa kumom, pecali smo belu ribu. On je pecao na dva šaranska parabolika sa karikom iliti majmunom za detekciju ugriza, najlon oko 0,25 - 0,30, hranilice klasične lubeničarke i udice br 12 neke eskalibur kraćeg vrata i deblje žice, kupljene u Zvorniku za mrenu i skobalja na predvezu od oko 20 cm 0,22. Ja sam pecao na dva fidera MH sa srednjim vrhovima, kavezne hranilice od 50 do 70 gr na osnovnom najlonu 0,22 i 0,25, ispod udice uglavnom Owner sode br 11, a bilo je i drugih takođe tanke žice i sa dužim vratom čak do veličine 16. Predvezi od 40 do 70cm debljine od 0,14 - 0,18. Bilans kod kuma osam komada bele ribe porcijašice, kod mene samo dva komada. Mamci isti, najviše par crvića i kokica kao podizač, mada smo probavali i većinu drugih mamaca. Ja sam inače imao duplo više detekcija, ali puno promašaja i najčešće kačenje ribe i otpadanje posle jednog kruga mašinice u granju. Devet riba su bile deverike i jedna širojka.
   Gde sam grešio po vašem mišljenju, kad me je kum otresao šaranskim parabolicima sa debljim najlonima i kratkim predvezima, a ja sam koristio fider montažu po meni skoro idealnu za devu na reci?  :huh:
p.s. Inače, na većini naših zajedničkih pecanja, situacija uglavnom bude obrnuta!  :rolleyes:

taj sistem sa kratkim predvezima i klasicnim lubenicarkama je mnogo uspesan na tisi i ne treba da te cudi sto je covek lepo pecao.

sa druge strane, cemu 0,25 i 0,18 predvez za belu ribu sa tvoje strane?

Evidentno da je presudna duzina predveza i da se riba vise motala u samoj blizini hranilice nego na pola metra od nje. Sto nisi skratio predvez, doduse mozda si promasio hranu?!

Dužina predveza,možda i udica,jer kažes da ti je dosta ribe spalo..Ti najbolje znaš šta si radio i kako je bilo..

Lubeničarke i kratak predvez znaju da budu veoma često izuzetno efikasni i na drugim rekama(Sava,Dunav,Tamiš.itd)

Na rekama sa brzim tokom ako se u kaveznu hranilicu stavi mekša odnosno rastresitija hrana voda je relativno brzo odnese,a ako stavimo čvrstu(tvrdu) hranu,ona ne izlazi,ali nije baš ni ribi dostupna jer je ista uglavnom sa sitnim okcima(prilično je zatvorena) a predvez,odnosno mamac daleko od nje..

Kod lubeničarke je drugačija situacija..Ona je mnogo otvorenija i hrana je ribi dostupnija,a kratak predvez(udica) blizu hrane..
Uglavnom,treba znati kad,šta,gde i kako koristiti.,postoji veliki broj kombinacija i varijanti.Već je rečeno..Ako ciljamo babušku i šarana na rekama,onda je bolja lubeničarka,a za belu i deveriku kavezna..

Hvala kolege na sugestijama.  smiley033
   Da krenem od Lakija: predvez sam podebljavao od 0,14 do 0,18 pošto sam konstantno imao kidanje istog zbog velike količine potopljenog granja na datoj lokaciji. 0,22 mi je standardna debljina osnovnog kad pecam na reci bržeg toka (možda bi bilo prikladnije 0,20 ali retko pecam i uglavnom na nepoznatim terenima), a 0,25 sam imao namotano na pomoćnom fideru.
   Za lubeničarke i kratak predvez znam da je efikasan za babaje, ali 90 posto ulova su bile deve, koje po nekom mom mišljenju bolje reaguju na duže predveze i lakše prezentacije. Hranu smo koristili istu, Gicin River sa raznim dodacima koji već drugi put koristim i nisam stekao neko visoko misljenje o istoj.
  Hrana je bila onako srednja za reku, uglavnom je hranilica bila prazna ili sa jako malo hrane u njoj kad se izvadi. Najsumnjiviji deo sistema u datoj situaciji po meni je tanka udica u kombinaciji sa obiljem granja i prepreka, koja je ribama kidala usta. Gomila udica koje sam vadio su bile ispravljene iako sam ih koristio i u veličini 11, što kod kumovih udica nije bio slučaj. A postoji mogućnost i da je kod njega bilo i mnogo manje potopljenog granja, iako smo pecali 5 m jedan od drugog. Ja sam imao duplo više udaraca ali mi je realizacija bila katastrofa. Hvala još jednom!

zox

Sam kažeš da je bilo dosta ispravljenih udica(Owner) a kod Kumho nema toga.Onda batali Ownera.Ili ti je tada bio takav dan.

Sledeci put stavi deblje i krace udice na jedan stap pa isprobaj na koji ces dobijati vise ribe i imati vise udaraca. To ti je najsigurnija kombinacija da brzo skontas sta se desava dole uz menjanje duzine predveza.

Pexon druže, ošišaćeš ti kuma već prvi sledeći put opet, nek se i on malo raduje he he he ponekad!
Meni je interesantno to sa granjem . . . nisi ničim napomenuo da ti je i hranilica zapinjala ili da si imao kidanje sistema što bi bilo svojstveno baš kaveznim hranilicama sa metalnom mrežicom kakvu si, predpostavljam i koristio, a tim pre što su bile i lepih gramaža (50-70). Ovo pišem zato što isti efekat tj kidanje tankih predveza i ispravljanje tankih udica, zapinjanja istih, imaš i na debelom sloju (koloniji) školjki . . .
Dalje, za razliku od udica od debele žice, udice od tanke žice (posebno te veličine 14-16 koje spominješ) riba generalno oseti tek kad joj je dublje u ustima i u 80% slučajeva dolazi do samozakačinjanja, tanka udica lakše probija tkivo, i kad tome dodaš popriličnu masu hranilice koju si koristio . . . uopšte ti nisu trebale "kontre" kad vidiš trzaj jer je riba već bila na udici a tvoje kontre su samo pocepale ili prosecale usta pa je i spadanja bilo puno . . . sa debljim udicama je to mnogo redje ali nebi imao toliko trzajeva ili bi bili "mrljavi" . . .
Dalje, iz svoje prakse, kad pecam hranilicama 40+ na tankim predvezima i takvim 14-16-18# udicama sama inercija hranilice često pocepa ribu pa mi je spas u predvezima 80-120cm dužine za predveze 0.11-0.12 a ako moram koristiti tanje predveze 0.08-0.10 onda obavezno fidergam (he he he amortizator) . . .
Sve ovo je mnogo manje izraženo tamo gde koristiš hranilice do 40gr . . . moje iskustvo.

Отправлено с моего iPad используя Tapatalk

Dista toga je i vise nego receno
Ne bih ja tu da dodajem, ekipa je namazana

pexon

Jesam ja probao i da skraćujem predvez i da vežem kumove udice, ali tada je i riba stala sa sa radom, pa neznam jeli u tome bio problem. A što se samozakačinjanja tiče, ja sam zbog predpostavke da je teren pun granja lupao momačke kontre nebi li ribu što pre odigao od dna. A hranilicu sam izgubio samo jednu, naspram desetine udica koje su kako Milan kaže, najverovatnije ostajale na školjkama a ne na granju. Jbg, probaću sledeći put kumove kombinacije, ako budemo išli na to mesto ponovo, mada generalno nismo zadovoljni ni on ni ja,  na Tisi se uglavnom mnogo bolje prolazi.  smiley033

Spojene poruke: 04 Septembar 2015, 08:32:55

p.s. Milane, dali bi to mesto ako su školjke u pitanju moglo da bude dobitna kombinacija, ako bi se našao prelaz sa školjki na glinu ili neku drugu podlogu za plasiranje mamca? Ja kao i obično nisam uradio sondiranje terena pre pecanja, što zbog lenjosti što zbog nemanja odgovarajuće strune i olova za isto!  :huh: