Ispravimo greške - mala škola feedera

Započeo žex.rašeta, 10 April 2011, 10:17:48

Dobri moj lineker, daleko smo mi (ja sigurno) od zvanja majstor fidera, pre svega smo zaljubljenici u ovaj vid lova ribe - sa stažom i malo nekakvog iskustva . . . I raduje nas svaki fideraš kojeg sretnemo ma vodi . . . I želeli bi da ima još više ljudi koji pecaju ovom savremenom tehnikom ribolova . . . zato pišemo svoja iskustva jer u toj razmeni informacija svi dobijamo nova znanja nove ideje . . .i postajemo bolji. I ti ćeš koliko sutra otkriti nešto đobro i neboj se da podeliš sa nama to . . . Bistro.

Послато са SM-G355HN уз помоћ Тапатока

igra mamca i predveza, i za 2 sata najkasnije moras posle primame da imas jasnu sliku...
Ne treba da se ceka 15 min sa feederom , pa da si mu olovo bacio... U svakom slucaju hranis permanentno mesto izvlacenjem prazne hranilice...
Jedino kod sarka i mrene , mozes malo da mu das po strpljenju, narocito ako si imao udarac ili ti je bio/la na stapu . Ako pecas belu, babusku, nosaru, skobalja itd. Nema tu mnogo cekicanja !
Za razliku od Milanceta, ja uvek na ranom izlasku bacim veci i najmanji mamac (dva stapa) da vidim sta je u zoni... onda manjim eksperimentisem dok ne mislim da imam dobitnu kombinaciju. Nekad treba 30' da provalis sve, a nekad se razvuce , pa od 3-4h u zadnjem si tek jak igrac .
Zavisi i od mesta, negde kad legne  ona bas zna da lezi na hrani, a negde imas 2-3 h da se snadjes, pa cekas da se vrati jato...ili kibiceri iza jata:)

PS. Ima jedan "moj" sablon sa Dunava, koji mi neretko pojasni situaciju.... Recimo udjes u belu , i odjednom pocinjes da dobijas grgece, balavce vezano ... Tad znas da je jato dislociralo nesto krupnije , a ova gamad ne bezi od sarana i mrene dok ne pridju u zonu skroz !!!!

lineker

Zbunjuje sto se ne javlja u kontinuitetu, nego u naletima, stihijski.Ne mogu da joj uhvatim bioritam, nema ono u pocetku sitna, pa krupnija.Samo sitna i manje sitna, i to sa prekidima, valjda sam zato nestrpljiv, pa bih menjao mamce.Manje obracam paznju na vel. udice i duzinu predveza, moracu tome vise da se posvetim.Mozda je i teren gde pecam limitiran, puno kolega, buka, cesto camci prolaze.

A kolege? Hvataju li oni krupnije . . . na istoj daljini? Jesi li markirao dno, kakvo je, kako si odabrao tačku u koju zabacuješ?

Послато са SM-G355HN уз помоћ Тапатока

Znas kako,obzirom da vise faktora ima ulogu u ulovu,pokusacu da ti pojednostavim.Stvar je u razmisljanju.Kao prvo,ako se opteretis svim detaljima,onda pecanje preraste u moru i vecito "osudjivanje" gde sam to pogresio??A tako ne treba da bude!Idi na pecanje da se odmoris,naucis,usavrsis,nadmudris sebe i ribu... Neke stvari u pocetku eliminisi,tj.daj prioritet odredjenim stvarima. Ako se opteretis mamcima,pa duzinom predveza,pa vrstom udice,pa monofilom,pa koji vrh pa koja hrana itd... onda ce ti se desiti da poludis kad na sve ulozeno ti sića dolazi. Eee,sad u tome je i fora da nekim stvarima U POČETKU das prioritet. Moj savet ti je sledeći,a svakako neka i drugi napisu jer smo razliciti.Na prvom mestu,daj akcenat na mamce.Predvez oko 15-20cm,udica br12 ili 10 tipa owner 354 i to ne diraj tokom pecanja.Hranu jednu uzmes(dal vde catch,ili catch 100%,gicu,itd...nebitno...).Ono sto je bitno je da u bilo koju hranu dodas malo secerca,zita(ako imas),crvice i seckane gliste(ako hoces,ali nije presudno).Znaci,udicu i predvez si eliminisao,hranu si sklonio sa ličnog opterećivanja i pažnju na mamce usmeravaš.Sa njima sve moguće kombinuješ i praviš lične zaključke. I NAJBITNIJE JE DA NA KRAJU PECANJA (ako hoćeš ali ja to UVEK radim zbog sebe) uporediš kako su drugi pored tebe prošli  jer će ti takve informacije dati mnogo mnogo bolju sliku a evo i zašto:Ako ti na određene mamce,hranu itd.. uhvatiš puno ribe i nikog ne pitaš pored,onda si ubeđen da si sve potrefio.Ako je i pored tebe neko super prosao a pecao samo na noklu npr,onda znači da si i na go..o mogao da je dobiješ,ako si ti uhvatio lepo a pored tebe slabo,eeee bato,onda znas da si nesto unapredio i naučio.Od ova tri primera meni su se svi desili tako da samo polako,uzivaj na vodi,gledaj da posle svakog pecanja dođes kuci pun pozitivne energije a ne nervozan....
P.S.Malo sam se raspisao al nema veze....ne skodi....

P.S br.2 Post sam pisao pre Milanovog posta,da ne bude zabune..... smiley033 :wink:

lineker

Milane pozicija je malo iznudjena, pecam sa barze ma Dunavu, jer jedino odatle ima neke dubine, sa obale ne vredi jer je plicak 20m od obale.Ne mogu puno vremena da odvojim, zato dolazim tu gde mi je najblize.Opet zbog vremena spustim i dzak sa prekrupom, starim hlebom, keksom ... iz ruke, da sto pre krene nesto da se desava, dok spremim hranu za hranilicu.Mozda to i nije pravi feeder.Zato mi je i tacka za hranilicu izjudjena, blizi dzaka.Sledeci put cu bez dzaka, da hranim mesto koje mi deluje izglednije.Sto se tice kolega, imam vise ribe i desavanja, sto i nije tesko jer su za feeder samo culi, stap nisu videli, ali znaju da to nije za Dunav.Cak mi predlazu tokom pecanja da probam malo levo, jedno 10m od mesta gde hranim, pa onda 20m desno.Ali vidim da sa druge barze, malo nizvodno bacaju hranilice sa hlebom tacno nizvodno ispod mog mesta gde hranim, ali me to ne sekira, ok su to ljudi.Sax tako i otprilike i radim, u hranu stavim sve redno, kako bog nalaze.Jedino predvez odmah zveknem 70cm, sledeci put krecem sa kracim.Udice su 12, nemam puno promasaja, pa me ni one ne sekiraju.Nastavljam sa mamcima, moracu i noklu da uvedem.Kao sto Sax kazes ima napretka, zadovoljstvo je sve vece na vodi.Inace nikada nisam video fiderasa na vodi, sve sam ovde pohvatao, hvala vam.

Pisano je o ovome ali nije na greška ponoviti...
Pre neki dan mi se zaglavio vrh feeder štapa u trećem segmentu i neće van pri pakovanju  :rolleyes: .
Verovatno sam ga ja malo više nabio u štap jer sam očekivao daleke i jake zabačaje....em je sunce učinilo svoje  :takoje: . Prilikom pakovanja nije hteo napolje pa sam ga umočio i ostavio u vodi da odstoji par minuta  :takoje: . Ni tad nije hteo napolje i odlučio sam da ne silujem nego ga spakujem i donesem kući. Za samo tri minuta između dve zaleđene patrone za friz izašao je kao iz ....ke. Možete koristiti i dva komada zaleđ. mesa ili nešto slično. Eto.....nemojte silovati jer nema potrebe  :no:.

BGI

Imam i ja jednu foru sto se vadjenja segmenata tice!
Naime, skoro mi se isto desilo dok sam sa surakom isao na pecanje. Njegov varalicar dvodelac je tako 'zapekao' tog dana, da nije bilo teorije da ga sklopimo, ali sva sreca na karavanu, pa je stap tako ceo stao u auto. Kod kuce sam isprobavao fore sa hladjenjem/grejanjem razlicitih segmenata, pokusavao sapunicom, ma nista nije pomoglo.
E, onda mi je palo na pamet nesto sto sam mogao i na vodi da uradim, ali se nisam setio:
Uhvativsi stap vodoravno sa obe ruke, drzeci razlicite segmente, rekao sam zeni da uvije ovlas kuhinjskom krpom stap (da slucajno ne ogrebemo lak), i da onda obicnom drskom od kuhinjskog noza (ili bilo cime te tezine i tvrdoce) kucka preko krpe po gornjem segmentu (put-over spoj) dok sam ja lagano vukao i po malo menjao ugao sile. Nije bilo potrebno ni tri blaga udarca, i kao sto kolega rece, izlete kao iz p..ke!   :ok:

ja zato kupio Crestu BB feedere, tamo toga nema uopste zbog antikliznog rukohvata , pa obicno zaledim samo pice  ili kuckam poruke , a stapu to ne radim
Salim se malo , svi smo imali neku takvu situaciju na nekom stapu, i zali boze vremena koje potrosimo da je resimo ... A narocito sto  smo uragan za ukucane  dok se ne resi ...i jos razmisljas sta ako pukne

lineker

Zdravo kolege.Mozda je negde i pisano o tome, ja ne nadjoh, a zanima me.Naime pitam se kako hranite kada niste sami, znaci dva i vise pecarosa, sa istom hranom.Naravno jedan je uvek nizvodno, o reci se radi.Da li se trudite da hranite na isto odstojanje od obale ili jedan blize drugi dalje.Mozda i sti blize jedan drugom, ali mi to nesto nelogicno zbog mrsenja...

Nisam sa kolegom na reci pecao ali na dtd,ili neki kanal uvek idemo sa razlicitim rastojanjima i mamcima i dogovaramo se sta je sledece. Naravno,nije to presudno ali sa po dva feedera,po jedan je na cekanju u daljoj zoni hrane i na neki "redji" mamac a drugi feeder npr. ja crva on glistu,ja secerac on noklu itd.... Uvek na nesto bolje dira pa je zanimljivo.......

lineker

Znaci hrani se na dve razlicite tacke?Mozda sam ja precenio u glavi to hranjenje u tacku.Ne bih zeleo da jedan nesvesno bude u da kazem podredjenom polozaju, na primer uzvodno ako bacamo u istoj liniji i da se riba zadrzi nizvodno.Ribu svu pustamo, to nije bitno, bitno je desavanje kad smo vec sve spremili i vreme odvojili.

ako imate istu hranu, uvek ce jedan da se proslavi ;)
Zato poneses "dodatke" na kvarno da se vadis ...

lineker

Dobro Miha, znaci neki kec iz rukava da se izvadi, tj ubaci u hranilicu.Videcemo sta ce biti uskoro, samo da na bude bunar na oba stapa, ostalo manje bitno.Ziveli.

Блок_64

Не размишљај о бунару.Идеш у природу да уживаш,а ако се нешто упеца онда још боље.
Узми шта можеш и не враћај ништа!