Ispravimo greške - mala škola feedera

Započeo žex.rašeta, 10 April 2011, 10:17:48

Nemaš potrebe da stavljaš 0,30 za shock leader .Za to se stavlja upredenica 0,15 u dužini dva štapa ali ti nemaš potrebe ako pecaš na najlon 0,22 (najdeblji koji sam ikada imao na feeder štapu ) .Provodnici na feeder štapovima su extremno mali i ne trpe skoro nikakve čvorove te ih je lako izbiti pri izbačaju. Kod tebe je u pitanju " početnički sindrom " kako bih ga ja nazvao  :cheesy: . Svi smo to prošli . A to je bojažljivo zabacivanje da ne dođe do loma vrha štapa pošto se uvija u kiflu ( a neki i đevrek  :lol: ) Vremenom ćeš upoznati svoj štap i shvatiti koliko može da izbaci sa kojim vrhom i stvari će doći na svoje mesto.
p.s.
Pogledaj moj post u picker štapovima gde je klip sa tube-ta kako rusi testiraju kratki picker štap. Biće ti mnogo stvari ...mnogo jasnije  :wink:

zolja

Hvala svima na odgovorima!
Nisam imao nikakvih problema sa 0,22 ali posle dva pecanja (pri kraju 2.) mi pukao najlon pri zabacivanju.......
U ta dva dana sam imao dva kačenja, jednom se pokidao predvez (0,16), a drugi put se ispravila malo udica pri povlačenju...., verovatno je tu došlo do slabljenja (istezanja) tog najlona, pa je na kraju popustio.
Inače pecam na Dunavu na jednom šporu, pa je moguće da je došlo i do habanja i oštečenja od kamena i školjki.
U svakom slučaju skidam taj najlon. (0,30)
@ žex, hvala na lepim željama za novi štap (u drugoj temi)

edit- posle ovog videa moje hranilice od 30-40gr stvarno deluju bezopasno  :cheesy:

Najlon je potrošna roba i zamena nije najstrašnije što se može dogoditi. Strašnije je dobiti dobru ribu u kontri i izgubiti je radi 3m najlona. Kod provlačenja najlona kroz provodnike osetićete na njemu poneko oštećenje od kamena , školjke , grane.....
Pregledajte pre svakog pecanja 3m najlona koji je najbliži dnu provlačeći kroz prste i ako treba odsecite ga  :takoje: . Manja je šteta nego izgubiti užitak zamaranja lepe ribe i njen gubitak . Dali bi onda celu novu špulnu ....al je kasno  :wink:

Citat: žex.rašeta poslato 17 April 2014, 14:15:52
Evo sistema koji možete koristiti da bi produžili predvez bez menjanja montaže ili gubljenja vremena . Veoma lepo i slikovito objašnjeno a može da se iskoristi u slobodnom pecanju... :wink:

Koristio na poslednjem pecanju ovaj sistem kad sam urnisao babusku. Odlicno se pokazao. Ne mrsi se, a lako se montira. Pun pogodak. Jedino sto mi hranilica malo izbijala stoper. Los kvalitet.

Navuci 2 komada , znam da su svi skoro vrlo lošeg kvaliteta. Od jednog majstora fidera sam čuo da koristi gumene stopere koje koriste varaličari koji love pastrmke ali ih nisam nigde tražio. Nemam iskreno pojma koja je razlika ali kapiram da oni koriste tanke najlone i da ti stoperi pasuju i nama  :thumbup: . Koristimo za feeder 0,14-0,16 za belu ribu . Pitaj u nekoj radnji pa napiši iskustvo  :wink:

zolja

Jel si stavljao saćmice ili i dole stoper?
Onaj gornji stoper i ne mora baš da bude tesan.....

Ja sam u Bg-u nalazio dobre stopere marke Spro i Behr,važno je samo odabrati pravu veličinu.
Između hranilice i donjeg stopera stavim gumenu kuglicu većeg obima (imam neke Silstarove).
I to je to,ne spada hranilica.

Na kraj osnovnog najlona vezem malu virblicu. Ona je dovoljno siroka da zadrzi stoper i preko nje nema sanse da predje. Svojevremeno sam stavljao sacmice ali mislim da prilikom zabacaja i kontre najlon ovde mnogo trpi a vec ga je sacmica malo stisnula. Ovo sa virblicom mi radi extra posao.

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk 2

Posle par sati pecanja sa tim sistemom desilo mi se da se predvez sa udicom usuce na par mesta pa sam morao da ga odmrsim. Nije bas 100% neumrsiv. Pored toga koristim i sistem sa dugackom cevcicom na koju kacim hranilicu, a predvez sa udicom vezem za virblu. T\aj sistem se retko kaci i to uglavnom udica zna da zapne za osnovni najlon, ali to je jednom u 100 zabacaja. Sporije se montira nego ovaj, ali takodje funkcionise.

Msm da nema potrebe za cevcicom. Ona samo dodatno produzuje predvez i sistem je manje osetljiv. Tacno je da sa njom nema mrsenja i svakako pocetnici treba da pocnu sa njom. Ako je vec koristimo, uzmite od stapica za usi, odlicno prolazi kroz vecinu hranilica i sasvim dovoljno je dugacka da onemoguci mrsenje a svako je ima u kuci. I to pakovanje od 100 komada. :o

Sent from my GT-I9300

zox

djmisha77.Kraj je sezone i kakvi su utisci o Mikado Sesei Feeder najlonu.Danas u prolazu navratio u Vodomar,prodavac ga nahvali onako baš.

Zaista odlican najlon! Jedina mana je sto sporije tone.
Kupujem ga od sada i cak se razmisljam da uzmem i za plovak neki najlon iz ove serije.

Dragan2006:-Post za stopere. Lazini su najbolji ...Ispod Pancevackog pijaca , covek ima neku krs tezgu ...na koncu su , sam ih pravi. Najbolje koje sam koristio ,a  koristim stopera u svim i svakakvim montazama  bar 15 god. Ima ih jos kod Milutina u Ribalex kod Stadiona OFK, i kod Brke u radnjici rib. pribora (pored ribarnice) ispod Pancevca.

Djmisha77:
Probaj da dodas monofil na mini vrtilicu da preskoci duzinu hranilice 5-6 cm i nema mrsenja , a ne remeti indikaciju

a za sarana i mrenu na Dunavu ...malo mozda smanjis indikaciju helikopterom , a dobijes sistem koji se ne mrsi na velikim izbacajima, i kotrljanju do zaustavljanja. To sam postavio na postu za mrenu..

pexon

Miho, mene interesuje šta dobijaš donjim stoperom iznad karabinjera hranilice na ovoj slici. Koliko on ide daleko od karabinjera?

moze stoper..ali ja pre koristim malu kuglicu od gume koju navucem na vrtilicu, a obe stvari stite cvor na vrtilici bas od KARABINJERA hranilice (u prvoj slici )  !
U drugoj slici stavljam stoper iskljucivo, a donji stoper je tik uz karabinjer ili santimetar dva vise  (podesavam visinu predveza)....
A podizem predvez ako na taj sistem pecam belu nekad, jer uz neku sitnu udicu i jednog crvica imas lebdeci sistem na jakom toku, pa tuces belu kad se ne javlja na dnu , t.j. kad je jato u nekom medjusloju vode...
Nekad bas to zna da mi presudi da napunim cuvarku